KASVURAUHA 2024 kansalaisaloite

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Allekirjoitetaan lasten suojelemiseksi kansalaisaloite, jolla saadaan SETA ja sen materiaali pois kouluista:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/13699

Aloitteen sisältö

Esitämme, että perusopetuslain pykälä 3a (Lapsen edun ensisijaisuus) muutetaan seuraavanlaiseksi: §3 a Lapsen edun ensisijaisuus Perusopetusta suunniteltaessa, järjestettäessä ja siitä päätettäessä on ensisijaisesti huomioitava lapsen etu.

Perusopetuksen tuntiopetuksessa, sen järjestämisessä tai suunnittelussa eivät saa olla mukana sellaiset yhteisöt tai niihin rinnastettavat toimijat, joiden erityinen tavoite on sukupuolisiveellisyyttä, sukupuoli-identiteettiä, seksuaalista suuntautumista tai näihin verrattavia asioita koskevaan yleiseen mielipiteeseen, keskusteluun tai lainsäädäntöön vaikuttaminen. Kouluissa ei saa jakaa tai pitää nähtävillä materiaalia, jonka erityinen tavoite on sukupuolisiveellisyyttä, sukupuoli-identiteettiä, seksuaalista suuntautumista tai näihin verrattavia asioita koskevaan yleiseen mielipiteeseen, keskusteluun tai lainsäädäntöön vaikuttaminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
Iso-Britanniassa on päästy tästä homohumpasta!❤ Samoin Tanskassa!👍

Näissä siis jälleen lain silmissä kaksi sukupuolta.❤
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Nuorten vanhemman mielipidettä kaivattiin:

Toivoisin, että kansalaisaloitteisiin voisi antaa vastaäänen. Ettei kuvitella kyllä-äänten perusteella aloitteelle hurjaa kannatusta. Tämä aloite saisi vastaääneni.

Nuoret eivät kaipaa yhtään enempää henkistä painetta vanhoillisilta ja ”aataminaikaisilta”.
 
vierailija
Nuorten vanhemman mielipidettä kaivattiin:

Toivoisin, että kansalaisaloitteisiin voisi antaa vastaäänen. Ettei kuvitella kyllä-äänten perusteella aloitteelle hurjaa kannatusta. Tämä aloite saisi vastaääneni.

Nuoret eivät kaipaa yhtään enempää henkistä painetta vanhoillisilta ja ”aataminaikaisilta”.
Samoin! Ei omat nuoreni ole mitään tällaisista asioista valittaneet. Päinvastoin ovat luontevasti asioista puhuneet ja ainakin toisen luokalla jo ala-asteella yksi tyttö kertoi tykkäävänsä tytöistä ja yksi olevansa muunsukupuolinen. Koko luokka suhtautui hyvin.

Älkää istuttako lapsiinne vihan siemeniä! Näissä vähemmistöissä on muita enemmän itsetuhoisia ajatuksia ja jopa päädytään pahimpaan ratkaisuun.
 
Samoin! Ei omat nuoreni ole mitään tällaisista asioista valittaneet. Päinvastoin ovat luontevasti asioista puhuneet ja ainakin toisen luokalla jo ala-asteella yksi tyttö kertoi tykkäävänsä tytöistä ja yksi olevansa muunsukupuolinen. Koko luokka suhtautui hyvin.

Älkää istuttako lapsiinne vihan siemeniä! Näissä vähemmistöissä on muita enemmän itsetuhoisia ajatuksia ja jopa päädytään pahimpaan ratkaisuun.
Kun porukka osaiskin asennoitua siten, että ei-heteronormatiiviset fiilikset ja muut häröilyt on _ikäkausiin kuuluvia ja suurimmalla osalla ohimeneviä_.

Ettei aleta heti miettiä "hei, sä oot sitä ja sitä, jos ihastuit samansukupuoliseen/tunnet olevasi muu kuin syntymäsukupuoli."

Koska sitä bugia tulee geeneistä ja perimästä, mutta sillä ei kannata lasten päätä sekottaa.
Omalla pojallani oli homoseksuaalimpi vaihe, mutta kun ei tehty siitä numeroa, niin meni ohi.
Itse olen ihastunut 2 x naiseen, mutta kun en tehnyt asiasta numeroa, se meni ohi.
 
Eikä iänikuinen "pitää sallia kaikki ettei erilaisemmat ihmiset tee itsaria" ole oikein.
Tuohan on kiristystä, ja tuolla voi oikeuttaa vaikka mitä maailmassa.

Tuttuni poikaystävä kiristi tuttuani "jos jätät mut, teen itsarin." Joo-o...ero tuli, eikä itsaria kuulunut.

Sateenkaari-ihmisillä on tavallista enemmän autismin kirjoa, ja se tekee pakkomielteisyyttä. Pakkomielle se on, eikä muuta.
 
Viimeksi muokattu:
...ja sitten: mä kohtelen IRL kaikkia LBTQ-tyyppejä yhtä hyvin kuin muitakin. Ei heitä saa kiusata.

Mutta sen olen huomannut että se ei toimikaan toisinpäin, eli sateenkaarilainen ei suvaitse kaverikseen konservatiivia.
 
vierailija
Keskittäkää tarmonne ennemmin esimerkiksi tähän asiaan:

Oikeusministeriöltä tukea sotejärjestönä saavalta Naisten linjalta leikataan puolet tuesta!! Joka kolmas nainen on kokenut parisuhteessa fyysistä väkivaltaa tai sen uhkaa tai seksuaalista väkivaltaa. Tällaiset järjestöt ovat tärkeitä!
 
  • Surullinen
Reactions: Echo
vierailija
Eikä iänikuinen "pitää sallia kaikki ettei erilaisemmat ihmiset tee itsaria" ole oikein.
Tuohan on kiristystä, ja tuolla voi oikeuttaa vaikka mitä maailmassa.

Tuttuni poikaystävä kiristi tuttuani "jos jätät mut, teen itsarin." Joo-o...ero tuli, eikä itsaria kuulunut.

Sateenkaari-ihmisillä on tavallista enemmän autismin kirjoa, ja se tekee pakkomielteisyyttä. Pakkomielle se on, eikä muuta.
Sä olet paha ihminen.
 
vierailija
Antakaa sateenkaarinuorille kasvurauha!

"Nyt julkaistujen tulosten mukaan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvien nuorten hyvinvointi, terveys ja osallisuus olivat jälleen heikompia lähes kaikilla tutkituilla osa-alueilla verrattuna cis- ja heteronuoriin.

Tutkimuksesta tiiviisti -julkaisuissa todetaan keskeisimpien terveys- ja hyvinvointierojen johtuvan muun muassa moninaisuuden näkymättömyydestä, ympäristön luomasta vähemmistöstressistä ja siitä, että sateenkaarinuoret kohtaavat enemmän erilaista syrjintää, väkivaltaa ja koulukiusaamista. Koulukiusaamis- ja syrjintäkokemukset yleistyivät vuosien 2021 ja 2023 välillä etenkin sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvilla nuorilla. Kiusaamisen on todettu olevan voimakkaasti yhteydessä sukupuolivähemmistöihin kuuluvien nuorten heikompaan mielen hyvinvointiin."



 
vierailija
Kouluterveyskysely:

"Nyt julkaistujen tulosten mukaan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvien nuorten hyvinvointi, terveys ja osallisuus olivat jälleen heikompia lähes kaikilla tutkituilla osa-alueilla verrattuna cis- ja heteronuoriin.

Tutkimuksesta tiiviisti -julkaisuissa todetaan keskeisimpien terveys- ja hyvinvointierojen johtuvan muun muassa moninaisuuden näkymättömyydestä, ympäristön luomasta vähemmistöstressistä ja siitä, että sateenkaarinuoret kohtaavat enemmän erilaista syrjintää, väkivaltaa ja koulukiusaamista. Koulukiusaamis- ja syrjintäkokemukset yleistyivät vuosien 2021 ja 2023 välillä etenkin sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvilla nuorilla. Kiusaamisen on todettu olevan voimakkaasti yhteydessä sukupuolivähemmistöihin kuuluvien nuorten heikompaan mielen hyvinvointiin."
 
Sä olet paha ihminen.
Anteeksi kun vaan sanoin totuuden.

On hurjan tärkeetä luoda lämmin ja sen ihmisen hyväksyvä ilmapiiri, mutta itse sateenkaari-häröilyn kohdalla tarjota kuntoutusta.

"Ai sulla Keijo on alkoholismi, sulla Teppo on homous ja sulla Sirpa adhd, no mä puolestani olen viime viikot taistellut bipolaarisuuteni kanssa. Taistellaan yhdessä ja etsitään kuntoutumista yhdessä."
 
vierailija
Anteeksi kun vaan sanoin totuuden.

On hurjan tärkeetä luoda lämmin ja sen ihmisen hyväksyvä ilmapiiri, mutta itse sateenkaari-häröilyn kohdalla tarjota kuntoutusta.

"Ai sulla Keijo on alkoholismi, sulla Teppo on homous ja sulla Sirpa adhd, no mä puolestani olen viime viikot taistellut bipolaarisuuteni kanssa. Taistellaan yhdessä ja etsitään kuntoutumista yhdessä."
Et sä Echo voi olla sitä mieltä, että homous on sairaus, josta voidaan kuntouttaa pois…? Olen pettynyt.

Mutta ehkä tuollainen tyhmyyskin on kuntoutettavissa. Kansalaisaloite uskovaisten eheyttämishoidoista järkeviksi aikuisiksi, jotka eivät nojaa uskomuksissaan muinaisiin teksteihin?
 
Et sä Echo voi olla sitä mieltä, että homous on sairaus, josta voidaan kuntouttaa pois…? Olen pettynyt.

Mutta ehkä tuollainen tyhmyyskin on kuntoutettavissa. Kansalaisaloite uskovaisten eheyttämishoidoista järkeviksi aikuisiksi, jotka eivät nojaa uskomuksissaan muinaisiin teksteihin?
Olenko sanonut, että sen voi kokonaan pois kuntouttaa? Eihän alkoholismi, bipo tai adhd lähde ihmisestä kuin haudassa, mutta silti niistä ei pride-paraateja järkätä, vaan kuntoutetaan ja suhtaudutaan niihin vakavammin.
 
Sateenkaariasiathan on loppujen lopuksi....tylsiä. On kuin löytyis reuma tai homeongelma talosta.

Asenteen pitäis olla tämä:jaha, vai nii, hohhoijjaa.
"Jaha, olenkin bi/lesbo. Joudun tämän asian kanssa työstämään koko ikäni. Mutta mitä sitte, en anna sen määrittää koko elämääni, vaan kattelen silti miehiä ja sellaisen kanssa menen naimisiin. Silti se voi olla hyvä avioliitto.
Haaveileehan naapurin aviossa oleva Kirstikin jatkuvasti ryhmäseksistä Hunksien kanssa, mutta ei tuu sitä saamaan. Elämä on, mut ei tehdä tästä numeroo!"
 
Ja tää asia pitäis ulottaa parisuhdeajatteluun!

"Meillä menee hyvin, vaikka tuolla Joukolla on välillä homohaikailuja ja itsekin kiihotun välillä kun lävähtää telkkarissa jonku naisen kuva. Mutta sellaista elämä on, kaikki ei oo suoraviivaista ja me ei anneta sen määrittää meidän koko avioliittoa!"
 

Yhteistyössä