Kasvunvaraa lapsen vaatteissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun ostatte lapsele vaatteita/kenkiä valitsetteko niin, että on kasvunvaraa?

Mä en kyllä kauheesti sitä kasvunvaraa jätä. Lapsen huono olla jos on liian isot housut, paita ym. Kengissä en ikinä laittaisi yhtään kasvunvaraa! Lapsen vaikea kävellä jos liian isot kengät! Ja mun mielestä muutekin kengät on tärkeintä lapselle. Jos hyvät kengät niin ei jalka heilu kengän sisällä ja ei mene huonoon asentoon kävellessä.

kyllä ostan aina vähän kasvunvaraa =) en tietenkään liikaa, mutta en myöskään ole niitä, joilla on esillä vain 98senttiset vaatteet, koska lapseni on nyt 98senttinen =) meillä esim tyttö 101cm, ja esillä 98senttisiä, 104senttisiä ja 110senttisiä vaatteita, kengistä kokoa 27-28-29 käytössä ja esillä =)

No joo ja en. Kengät ostetaan sopivat, kumpparit on joskus ollut hitusen isot.

Paidoissa ostan aina uuden paidan seuraavaa kokoa, koska paidassa ei ole niin väliksi, jos hieman reilu.

Housut pitää olla sopivat! Mutta mun sopiva on jonkun ylipitkä, mä INHOAN itselläni ja lapsillani sellaisia housuja, jotka on nilkkapituiset. :whistle: Ne pitää laskeutua tuohon jalan päälle ja takaa lähes maassa, silloin ne on sopivat. ;)

juu kengissä en oikein ymmärrä tuota kasvuvaraa,ei ole lapsen hyvä olla liian suurissa kengissä. Talvella tietenkin pitää hieman väljemmät kengät olla ettei tule vilu ja saa villasukan mahtumaan tarpeen tullen mutta rajansa kaikella

Haluisin ostaa silleen että on kasvunvaraa, mutta oon tosi huono siinä :ashamed: Mutta kenkiin ja ulovaatteisiin (myöskin hatut ja lapaset) ei hirveemmin tietenkään voi ostaa. Ja jotkut tietyt sisähousut on myös sellassia että lahkeet ei meinaa pysyä käärittynä. Paitoihin ja mekkoihin helppo ostaa kasvunvaraa.

pikkasen neiti kohta 4v 96cm ja vaatekaapissa vaatteet kokoa 98 jokunen 92 mukana ( suurin osa hameita ) niin nyt ostan kokoa 104cm!
housut on pakko olla kokoa 98 mutta silti ostan uudet kokoa 104cm että kun se sentti pari tulee lisää niin ei oo kaikki housut yhtäaikaa pieniä!
kegät meillä sopivia 25-26
esikko 6,5v 117 käyttää kokoa 116-122 ja uudet kuteet on saman lailla tota 122cm jokunen 128 cm mukana mutta ovat niin sanottua ppientä 128cm! kenkä 29-30

riippuu ihan tilanteesta..jos on joku vaate mitä tarvitaan ihan heti..esim.juhlamekko siihen en osta kasvunvaraa,tai että tarvitaan uusia housuja niin sit ehdottomasti just sopivia..mutta jos on niin kuin useimmiten että mitään ei välttämättä just tarvita mutta sattuu silmään jotain kivaa niin sit otan kasvunvaraa.

Housuihin ei ainakaan, jäävät vain jalan alle ja tallaantuvat rikki. Toisaalta en kyllä naftejakaan osta, eli jos jotkut tietyt haluan, otan ne isommat. Kenkiin vain käyntivara, nekin kuluvat niin nopeaan, että turha liian suuria on ostaa. Mekot ostan yleensä aika reiluina, voi ensin käyttää pidempänä, eikä silti näytä isolta.

eihän lapsen kengät sais olla just "naftit", pitää olla käyntivara+kasvunvara! En edes anna lasten pitää sellaisia kenkiä missä varpaat yltää kärkeen kiinni, en tahdo heille jalkavaivoja esim. vaivasenluita jo lapsena!

Kengissä pitää olla se suositeltava kasvuvara+käyntivara. Meillä esikoinen käyttää kokoja 104-110cm ja poika on jotain 104cm pitkä. En yleensä osta vaatteisiin kasvuvaraa, inhottaa kääriä lahkeita ja hihansuita :/ Mutta vaatteissakin on paljon kokoeroja (joitakin vaatteita on 116cm). Jouluksi olen pyytänty kokoa 110cm tai 116cm, kun suku on kysellyt.

Leveys suunnassa sitä on aina liikaa ja pituus suunnassa vaatteet loppuu kesken...Joten en osta, mutta sitä tulee väkisin, kun meidän lasten mallisia vaatteita ei oo keksitty. Ne kulkee polvihousuissa, jotka on vyötäröltä kurottu vyöllä päälle :/
Kengät on peukalon mitan jalkaa pitemmät ostettaessa ja se ½senttiä käyntivaaraahan on aina oltava, ettei varpaat ota kävellessä kärkeen kiinni.

Yhteistyössä