Kasvunpaikkoja.. taas.

Mun sosiaalisten suhteiden ylläpitäminen ja niiden luominen vaatisi ehdottomasti että muuttaisin käsitystäni kotiäitiydestä ja pienilapsi ajasta. Suurin osa mun ympärillä olevista ihmisistä on niitä, joilla on pieniä lapsia ja ovat kotiäitinä ja pitävät sitä maailman parhaimpana tilanteena. Mä en vaan yksinkertaisesti voi olla samaa mieltä, en edes lähelle. Mutta voisinkohan mä nähdä tämän asian jotenkin positiivisemmin? Vaikka edes vähän, tai oppia edes valehtelemaan sujuvasti. :ashamed:
Kuka muu on haavoittuvampi ja muiden mielipiteille alttiimpi, kuin kotiäiti? Ihan sillä vaan etten tulisi loukanneeksi ihmisiä, joita en halua toki loukata... :/
 
moi
tarkoititko että kaipaat muutakin kuin kakkavaippakeskustelua,niin no ehkä sulla pitäis olla ihan sun juttu ja ei muitten mieliksi tarvitse olla samaa mieltä,siinä saa vaan siipensä itse,ei sun oikeet ystävät pitäis loukantua sun mielipiteistä se olis väärin
 
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
tarkoititko että kaipaat muutakin kuin kakkavaippakeskustelua,niin no ehkä sulla pitäis olla ihan sun juttu ja ei muitten mieliksi tarvitse olla samaa mieltä,siinä saa vaan siipensä itse,ei sun oikeet ystävät pitäis loukantua sun mielipiteistä se olis väärin
Ei en mä mun lähimmistä ystävistä ole huolissani, ne tietää kyllä kuinka paljon mä inhoan kotona olemista. Lähinnä olisi hyvä, jos pystyisi edes vähän positiiviseen keskusteluun asiasta esim raskaana olevan kollegan kanssa tms.. Mä en ole kotona lasteni kanssa, mutta moni on, tai ainakin haaveilee olevansa. Mä olen turhan suorasukainen tän asian kanssa.
 
Kukatahansa on altis loukkaantumaan jos arvostelee hänelle tärkeää asiaa. Älä kommentoi asiaa jos tiedät toisen loukkaantuvan siitä.En mäkään puhu mun yh-ystävien kanssa elatusmaksuista kun olen itse uusperheenäiti ja tulentoimeen paljon pienemmällä kuin he. Puhutaan vain sellaisista asioista jotka yhdistää meitä ja kaikesta yleismaailmallsesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu68:
Kukatahansa on altis loukkaantumaan jos arvostelee hänelle tärkeää asiaa. Älä kommentoi asiaa jos tiedät toisen loukkaantuvan siitä.En mäkään puhu mun yh-ystävien kanssa elatusmaksuista kun olen itse uusperheenäiti ja tulentoimeen paljon pienemmällä kuin he. Puhutaan vain sellaisista asioista jotka yhdistää meitä ja kaikesta yleismaailmallsesta.
Pitäis olla kommentoimatta. Edellisen kerran se vain lipsahti mun suusta, tajusin saman tien itsekin että näin ei voi sanoa. Harmitti jälkeenpäin. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu68:
Kukatahansa on altis loukkaantumaan jos arvostelee hänelle tärkeää asiaa. Älä kommentoi asiaa jos tiedät toisen loukkaantuvan siitä.En mäkään puhu mun yh-ystävien kanssa elatusmaksuista kun olen itse uusperheenäiti ja tulentoimeen paljon pienemmällä kuin he. Puhutaan vain sellaisista asioista jotka yhdistää meitä ja kaikesta yleismaailmallsesta.
Pitäis olla kommentoimatta. Edellisen kerran se vain lipsahti mun suusta, tajusin saman tien itsekin että näin ei voi sanoa. Harmitti jälkeenpäin. :ashamed:

Onhan se hankalaa jos joutuu kokoajan varomaan sanomisiaan ja suusta lipsahtaa sammakko.
 
yy
mä en tajua että jos sä tunnet tekeväs oikein käymällä töissä ja nautit, sekä ystävä omalla tahollaan kotona nauttii. miks kummankaan pitäis vähätellä toisiaan, jos oikeesti molemmat viihtyy siinä missä ovat? -ilkeyttään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja yy:
mä en tajua että jos sä tunnet tekeväs oikein käymällä töissä ja nautit, sekä ystävä omalla tahollaan kotona nauttii. miks kummankaan pitäis vähätellä toisiaan, jos oikeesti molemmat viihtyy siinä missä ovat? -ilkeyttään?
Ei se ole kenenkään vähättelemistä. Se on mun tapa toimia: mä en viihdy kotona. Mun mielestä se on ihan pepusta. Mutta ikävä kyllä, mä olen äiti. Valtaosan mielestä mun pitäisi nauttia lapsistani ja kotiäitiydestä, se on normaalia. Ja ottavat siksi vähättelynä.
 

Yhteistyössä