kasvukivut

Onko muilla 3 vuotiailla kasvukipuja?
Meidän pojalla on ja tosi kovat..
Mikä niihin auttaisi?
Särkylääkkeitä hän ei suostu ottamaan, olen sitten yrittänyt hieroa niitä ja pitää lämpimänä..
Tietoa otetaan vastaan kiitollisena! :xmas:
 
siirihiiri
Meidän pojalla on kausittain.. ja 3v. on hänki... Hieronta ja kaulahuivin kietominen jalkaan on auttanut meillä :) Panadolia anna jos hieronta ja huivi ei auta, mutta toistaseksi ne on riittäneet..
 
siirihiiri
tsehoito

* Hiero lapsen jalkoja kevyesti
* Lämpö voi auttaa, esimerkiksi unisukat yöksi jalkaan tai jos ne eivät pysy jalassa voi makuupussista olla apua
* Särkyyn voi tarvittaessa antaa lievää särkylääkettä, suositeltavin on parasetamoli
* Kunnollisiin jalkineisiin kannattaa kiinnittää huomiota; varsinkin lattajalkaisilla, muotoillut pohjalliset tukevissa kengissä pitävät jalan oikeassa asennossa ja estävät lihasten turhan rasittumisen

Ota yhteys lääkäriin jos:

* Raajakipuun liittyy kuumetta, väsymystä, kalpeutta tai huonovointisuutta
* Lapsen raajakipu on toispuoleista
* Kipu on niveleen paikantuvaa
* Kipu on nopeasti voimistuvaa
* Lapsella on aamujäykkyyttä tai ontumista
* Kipu on heti herätessä tuntuvaa
* Raajassa on turvotusta ja punoitusta tai lapsella on esiintyy lämmönnousua

Lähteet: Suomen reumaliitto, Duodecim
 
Meillä oli tytöllä mahdottomat kasvukivut 3 vuotiaana. Annoin panadolia, villasukat yöksi jalkaan ja vanhan ajan kaurapussi lämpinä peiton alle jalkojen juureen. kaurapussia oon kuullut monen käyttävän kasvukipuihin.
 
mileko32
Meillä tyttö 2v9kk ja kasvukipuja ollut jo kauan. Kipu alkaa aina iltaisin hirvittävän huudon säestyksellä. Lääkettä ei suostu ottamaan, mutta joskus olen supon laittanut. Tyttö pyytää aina hieromaan ja se tuntuukin jonkin verran auttavan. Kipu on aina vain toisessa jalassa ja polven kohdalla. Jalat on kyllä tutkittu Kysissä ihan muun vaivan takia, eikä silloin löytynyt mitään poikkeavaa.
Aika nuorena nämä kivut alkavat, milloinkahan päättyvät.
 
liima
Minulla oli pienenä usein...ja nykyäänkin kun olen kiitänyt edestakaisin koko päivän...hieronta,jalat kohti kattoa,lämpö ja ajatusten muualle suuntaaminen auttaa vähän...paras olisi kuitenkin särkylääke...(sitä ei tietysti ollut silloin vielä vaihtoehtona kun pieni olin...)kokeile erilaisia särkylääkkeitä,pamolia,panadolia tavallisia tabletteja...jos joku menisi alas...
 

Yhteistyössä