Kasvukipuja?

Meidän juuri kolmevuotias poikamme on nyt valitellut aika ajoin jalkassärkyä (siis sääriä särkee). Viime yönä heräsi itkemään eikä meinannut millään rauhoittua, itki vaan että jalkoihin sattuu. Kevyt hieronta auttoi ja aamulla ei taas mitään. Onko jollain kokemuksia asiasta? Tähän ei taida juuri mikään auttaa, mutta jos jollain on hyviä keinoja takataskussa, jolla voisi pikkumiestä auttaa, niin olisin kiitollinene.
 
Minulla on itselläni ollut pienenä kasvukipuja ja juuri öisin. Silloin äitini antoi särkylääkettä taikka laitettiin "taikasukat" eli isän sukat, mitkä ylettyi polviin asti. Myös keskimmäinen lapseni heräilee välillä öisin kasvukipuihin. Olen laittanut omat pörrösukat taikka lämmittänyt kaurapussin mikrossa eli lämpö auttaa.
 
tea
Meillä on myös nyt 8-vuotias kasvukipuilija. Hänellä on pienestä pojasta saakka särkenyt sääriä, johon auttaa milloin hieronta, milloin mikrossa lämmitetty kaurapussi ja toisinaan puolikas särkylääke. Itse en ole särkylääkkeiden kannalla, mutta annan toki, jos lapsi sitä todella tarvitsee. Usein kivut antavat merkkejä jo illalla nukkumaan menon hetkellä ja meillä poika on jo niin iso, että osaa melko hyvin itse arvioida , mikä toimenpide kipuun auttaa. Minun äidilläni ja veljelläni on ollut samaa kipuilua, joten kai se suvuttainkin kulkee. Voimia vain, harmillinen vaiva, mutta onneksi ei kovin vakavaa.
 

Yhteistyössä