Kasvojen iho paloi tänään ulkona, APUA!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
On niin ihanaa tämä kevät ja valon määrän lisääntyminen. Nyt vaan kävi hupsusti, että kun olin tänään monta tuntia pihalla puuhastelemassa, naamani paloi ja on nyt tosi punainen. Nyt olis siis viimeistään ajankohtaista alkaa suojaamaan sitä ihoaan hieman paremmin. Osaatteko suositella kasvoille jotain hyvää aurinkovoidetta?
 
vierailija
Ei sitä ihon palamista vielä huomaa lainkaan. Pahin on vasta tulossa... Nimittäin mulla kun lapsena paloi niin päivällä hieman punotti mutta illalla oli jo ihan hirveää.
 
vierailija
Iho voi palaa, jos kasvot ovat olleet aurinkoa kohti. Minä välttelen juuri tuon takia kovin aurinkoisella ilmalla lenkkeilyä, koska auringon porottaessa oma iho tuppaa myös palamaan. Mitä aurinkorasvaehdotuksiin tulee niin tämä on yksi omista lemppareista: https://tinyurl.com/bdnedk78 , löytyy riittävän vahva suojaus SPF 50 ja suojaa hyvin UV-säteilyltä. Plussaa vielä hyvästä hinta-laatusuhteesta ja siitä että tuo auttaa pitämään ihon nuorena nimittäin uv-säteet vanhentaa ihoa aikalailla.
 
vierailija
Rasvaat, rasvaat ja rasvaat ihan jatkuvasti. Muuten ihosi alkaa kuoriutumaan pahasti! Jos palaminen tapahtui tänään niin nuo kylmäneuvot pitää paikkaansa. Viileä auttaa palamisreaktion pysäyttämisessä, joka on yhä varmasti sulla käynnissä. Elä kuitenkaan käytä liian kylmää vettä vaan kädenlämpöisestä viileämpää.
 
vierailija
Parasta olisi suojautua kokonaan auringolta. Aikuiselle se on tosi helppoa kun pysyttelee poissa auringosta kello 11-14 välillä, jolloin auringon säteet on kaikkein voimakkaimmillaan. Pitkät vaatteet ja takit auttaa myös sekä hatut ja lasit. Käytän itse luonnonkosmetiikan aurinkovoidetta kun menen ulos tai joudun olemaan pitkään auringossa eli joka päivä.
 
vierailija
Acon suojakerroin 50 puteli on mulla nyt. Varsin toimiva eikä tahmaa eikä kiiltele. Siksi olenkin läästännyt vartalolle tarkoitettua myös kasvoille.

Ei saa käyttää rasvoja!
Nehän tuhoaa maailman kaikki koralliriutat!
Lopeta sen käyttö heti!
Turistit laittaa rasvaa matkoillaan.
Sitten he menevät uimaan veteen.
Rasva huuhtoutuu vedessä pois.
Sitten rasva imeytyy niihin koralleihin.
Ja lopulta koralli kuolee pois.
Lopeta heti!
 
vierailija
Ei saa käyttää rasvoja!
Nehän tuhoaa maailman kaikki koralliriutat!
Lopeta sen käyttö heti!
Turistit laittaa rasvaa matkoillaan.
Sitten he menevät uimaan veteen.
Rasva huuhtoutuu vedessä pois.
Sitten rasva imeytyy niihin koralleihin.
Ja lopulta koralli kuolee pois.
Lopeta heti!
Mutta entä jos en mene aurinkorasvoillani uimaan koralliriuttojen luo vaan uin ihan kotimassa. Ja kyllä sitä rasvaa kannattaa käyttää kun menee ulos pitkälle kävelylle tai tekemään pihapuuhia.
 
Ei saa käyttää rasvoja!
Nehän tuhoaa maailman kaikki koralliriutat!
Lopeta sen käyttö heti!
Turistit laittaa rasvaa matkoillaan.
Sitten he menevät uimaan veteen.
Rasva huuhtoutuu vedessä pois.
Sitten rasva imeytyy niihin koralleihin.
Ja lopulta koralli kuolee pois.
Lopeta heti!

En kai mä nyt rasvaa laita uimaan mennessäni. Ois tuhlausta moinen.

Tosin en kyllä pese kasvojani enkä käsivarsiani jotka rasvaan aamuisin vaikka päivällä uimassa kävisinkin. Ymmärrän pointtisi!
 
vierailija
Mutta entä jos en mene aurinkorasvoillani uimaan koralliriuttojen luo vaan uin ihan kotimassa. Ja kyllä sitä rasvaa kannattaa käyttää kun menee ulos pitkälle kävelylle tai tekemään pihapuuhia.
 
vierailija
On niin ihanaa tämä kevät ja valon määrän lisääntyminen. Nyt vaan kävi hupsusti, että kun olin tänään monta tuntia pihalla puuhastelemassa, naamani paloi ja on nyt tosi punainen. Nyt olis siis viimeistään ajankohtaista alkaa suojaamaan sitä ihoaan hieman paremmin. Osaatteko suositella kasvoille jotain hyvää aurinkovoidetta?
Siinä todiste evoluutio on kehittänyt meidät pohjoisen kaamokseen. Me olemme pimeiden alueiden kasvattamia.
 
vierailija
Parasta olisi suojautua kokonaan auringolta. Aikuiselle se on tosi helppoa kun pysyttelee poissa auringosta kello 11-14 välillä, jolloin auringon säteet on kaikkein voimakkaimmillaan. Pitkät vaatteet ja takit auttaa myös sekä hatut ja lasit. Käytän itse luonnonkosmetiikan aurinkovoidetta kun menen ulos tai joudun olemaan pitkään auringossa eli joka päivä.
Aamulenkit riittää. On opeteltava katsomaan se puuhastelu varjopaikkojen mukaan ja siitä jaksottaa uudelleen päivänsä
 
vierailija
[QUOTE vierailija, post: 34235345"]
Ei kai suomessa nyt sentään kukaan pala? Että olisi kai parempi laittaa rasvaa kuin palaa vai täh
[/QUOTE]
Kyllä palaa jopa varttitunnissa! Keskipäivän aikaan ollaan aina sisällä.
 
Aamulenkit riittää. On opeteltava katsomaan se puuhastelu varjopaikkojen mukaan ja siitä jaksottaa uudelleen päivänsä

Joopajoo.

Hengissä selviää hyvin, palamatta, vaikka on koko kesän jokaikinen työpäivä ulkona ja just siellä, missä työmaa sattuu olemaan.

Suojakerrointa naamaan ja kösivarsiin, pitkät housut, olkapäät peittävä opaita ja päähine niin kaikki on kunnossa. Nijuu ja aurinkolasit!
 

Yhteistyössä