Kasvisyöjät joiden muu perhe syö lihaa, kuinka hoidatte ruuanlaiton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eevee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eevee

Vieras
Olen juuri vasta siirtymässä kasvisruokavalioon ihan vaan siksi ettei liha oikein enää maistu. On alkanut jopa ällöttää. Muu perhe kuitenkin syö siis lihaa. Ei kai siinä auta kuin totuttaa perhettä enemmän kasvispainotteiseen ruokaan ja jos lihaa laitan niin sitten itselle erikseen ruoka. Vai kuinka olette asian hoitaneet?

Jos teen muille kanakastiketta, niin otan siitä itselleni kastiketta ennen kanojen lisäämistä.

Usein teen itselleni kasvisruokaa isomman satsin ja muille sitten teen mitä teen.

Ja itse syön kyllä naudan jauhelihaa, mutta en oikeastaan muuta. En edes kalaa. Nakit tms menee myös, mutta nyt laihdutan, joten en syö sellaisiakaan.

Teen kasvis-ja kalaruokaa kaikille. Lapset syö minun kanssa samaa ruokaa, ja ukko käy työlounaalla syömässä lihaa jos tekee mieli. Meillä siis mies on sopeutunut minun ruokavalioon, eikä oikein välitäkään enää lihasta.

Tekisin ehkä kerran viikossa ison satsin kasvisruokaa jota söisi silloin koko porukka loput pakastaisin pikkunyyteissä kasvissyöjää varten. Saisi sitten valita että mitä lisuketta milloinkin haluaa ruuan lisäksi. (siis monesti on liha lisuke muutoinkin erikseen niin kasvissyöjä ottaa pakkasesta purkin soijarouhekastiketta kun tarjolla on esim. perunamuussia ja jauhelihakastiketta)

Teen kasvisruokaa, kahdesti viikossa kalaa. Lihaa muut syövät päiväkodissa ja työpaikkaruokailussa. Käymme myös joka viikko syömässä joko mun tai miehen vanhemmilla, ja sielläkin saavat lihaa. :) Soijaa ei syödä oikeastaan koskaan. Kotimaisia härkäpapuja, linssejä yms. ja niistä kastikkeita, pyöryköitä, pihvejä yms. Ja kotimaista pinaattia! Kesäisin nokkosta.

Samoilla mennään täälläkin. Lapsia ei tosin vielä ole. Kasvis ja kalaruokia pyrin tekemään sellaisia, että ne kelpaa myös miehelle. Välillä teen hänelle myös liharuokia, jos mies ei esim. tykkää jostain kasvispöperöstä. Kun lapsia tulee, niin tulen varmaan tekemään useammin liharuokia erikseen.

Toi onkii hyvä et pakastais isomman satsin pakkaseen mut meil on ihan hullun pieni pakastin ja paskakin kaiken lisäksi. Pitäs hommaa uusi kun olis varaa. Kaiken tilan vie ihan perusjutskat... Ei sinne mahtuis laittamaan muuta.

Kattelin netistä kaikkia kasvisruoka repsui ja löyty kaikkee mitä saisin kyllä vannoutuneet lihansyöjä kanssaeläjänikin varmaan puputtamaan. Saahan ne tosiaan lihaa koulussa ja mies töissä.