V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Osaatko lukea?
Me olemme olleet sekasyöjiä koko perhe. Nyt olemme reippaasti vähentäneet lihan syömistä, sillä sehän ei ole terveellistä. Muksut syö papuja ja linssejä ihan mielellään, samoin papuja ja siemeniä. Minä en näe mitään ongelmaa siinä, että koko perhe söisi vegaanisesti. Liha, maito tai kananmunat eivät ole ihmiselle välttämättömiä. Minä olen esim. alkanut rajoittaa lasten maidon juomista, sillä minusta ei ole tarpeen juoda toisen nisäkkään maitoa.
Haha, yritäpä saada kasvikunnan tuotteista B12-vitamiinia. Sitä nimittäin on ainoastaan eläinperäisessä ravinnossa.
Olin itse kasvissyöjä muistaakseni n. 8 vuotta. Odotusaikanani annoin laiskuuden tulla vastaan, sillä tuosta ukosta ei kasvissyöjää saa kirveelläkään. En siis kokenut asiaa niin elintärkeäksi, että olisin alkanut säätämään lapsille ja minulle eri sapuskaa (toki mieskin kasvisruokaa välillä syö). En kuitenkaan ymmärrä millä tapaa se jauheliha ja broileri autuaaksi tekee, hyvää ruokaa minä söin kasvissyöjänäkin. Rauta-arvotkin vain nousivat. Nykyisinkin tehdään välillä kasvisruokaa, ja ihan kaikkia lihoja en malta syödä ollenkaan.
On suorastaan surkuhupaisaa, että jotkut eineslihapulla ja ranskalaiset -tyyppisen emännät vaahtoaa kuinka "hirvittävää ja raivostuttavaa on, että lapselle tarjotaan kasvisruokaa".