Kasvissyöjiä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aloitteleva semivegetaristi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Helekutti";23273527]Joo, sitähän se on. Kuitenkin se on sellainen puolivillainen, naivi ratkaisu. Ei varmasti soijan syöminen ole yhtään sen ekologisempaa kuin sekasyöminenkään. Lähiruoka on oikeastaan ainut järkevä tapa syödä.[/QUOTE]

Ne sun syömät possus syö moninkertaisesti enemmän sitä samaa soijaa kuin mitä kasvissyöjät. Eli se siitä lähiruuasta. Kannatais ehkä sunki ottaa selvää asioista.

[QUOTE="lähi"ruokaa-;23273679]Ne sun syömät possus syö moninkertaisesti enemmän sitä samaa soijaa kuin mitä kasvissyöjät. Eli se siitä lähiruuasta. Kannatais ehkä sunki ottaa selvää asioista.[/QUOTE]

Ei kun hän tarkoittaa varmaan lähiruoalla lähikaupasta ostettua einesruokapakettia, haa haa..

[QUOTE="lähi"ruokaa-;23273679]Ne sun syömät possus syö moninkertaisesti enemmän sitä samaa soijaa kuin mitä kasvissyöjät. Eli se siitä lähiruuasta. Kannatais ehkä sunki ottaa selvää asioista.[/QUOTE]

Idioottien kanssa ei kannata keskustella. He vain vetävät sinut tasolleen ja voittavat sinut kokemuksella :whistle:

On se joillekin ituhipeille kova paikka kun (ensiksikin lukee ja lainaa tekstiäni väärin) ja sitten tajuaa ettei se soijan puputtaminen ole missään mielessä ekologista. Mä en ole soijaa syöttämässä sioille sen enempää kuin ihmisillekään. Excuse me, menen nyt käristämään sikaa pannulla, tulen kohta takaisin.

[QUOTE="vieras";23273406]Linsseissä ja pavuissa on umamia.[/QUOTE]

Sienissäkin on. Jos ei muuten sienestä, niin herkkusienillä onnistuu.

Ja mitä tuohon tulee, että kasvissyönti on elitismiä ja ittensä korottamista muiden yläpuolelle - mitä kukkua? Varmaan noitakin on, mutta eiköhän useammin ole kysymys siitä, että risoo pirusti kaikki ne muut, jotka ei viitti omaa osaansa tehdä ees senvertaa, että vähentäisivät pätkääkään omaa lihankulutustaan. Eli ei halua olla itse vapaamatkustaja vaikka muut ovatkin. Jostain se on aloitettava, koska jos kukaan ei tee mitään, niin muutosta ei tosiaan tule ennenkuin ruoka loppuu.

Eihän tolla ajattelutavalla pidä ees opiskella, vaihtaa paitaa tai jättää lyömättä lastaan, koska tyhmiä paskasia kuspäitähän me kaikki oikeesti ollaan. Miksi siis teeskennellä olevansa muita parempi?

[QUOTE="Helekutti";23273756]Idioottien kanssa ei kannata keskustella. He vain vetävät sinut tasolleen ja voittavat sinut kokemuksella :whistle:

On se joillekin ituhipeille kova paikka kun (ensiksikin lukee ja lainaa tekstiäni väärin) ja sitten tajuaa ettei se soijan puputtaminen ole missään mielessä ekologista. Mä en ole soijaa syöttämässä sioille sen enempää kuin ihmisillekään. Excuse me, menen nyt käristämään sikaa pannulla, tulen kohta takaisin.[/QUOTE]

Et sitten paremmin osannut puolustautua. :D Ei ole mun ongelma, jos olet noin tietämätön.

En ole kasvissyöjä, mutta tuo kommenttisi oli niin naurettava, että oli pakko puuttua asiaan. Olen kuitenkin sen verran tietoinen asioista, että tiedän lihansyönnin olevan epäekologisempaa kuin kasvissyönnin. Siksi syönkin vähintään joka toinen päivä kasvisruokaa.

[QUOTE="Helekutti";23273527]Ei varmasti soijan syöminen ole yhtään sen ekologisempaa kuin sekasyöminenkään. [/QUOTE]

Kannattaako osallistua keskusteluun lainkaan, jos omat tiedot on tuolla tasolla..?

Mä painotan kasviksiin vain ja ainoastaan sen vuoksi että mun mahani kestää sen paremmin.
Mun ruuansulatushäiriö (jonka hienoa nimeä en muista :D) oirii pahimmillaan siten että maha ei kertakaikkiaan kestä muuta kevyttä kasvisruokaa.

Ja toisekseen- mä pidän siitä. Siis kasviruuasta.

Ja kolmanneksi- mua sieppaa kun mut sen vuoksi haukutaan ituhipiksi ja elitistiksi, tullaan osoittamaan sormella että kuinka ekologista se nyt onkaan tms.
Kun ne eivät ole ne syyt joiden vuoksi olin kasvissyöjänä usean vuoden. Vaan mun mahani, perskuta vieköön!

[QUOTE="vieras";23273786]Kannattaako osallistua keskusteluun lainkaan, jos omat tiedot on tuolla tasolla..?[/QUOTE]

Niin, kerro mulle että kuinka paljon ekologisempaa on rahdata sitä soijaa maapallon toiselta puoleta tänne. Pitää muistaa että soijan kasvatus tuhoaa eniten sademetsiä. Tupakka on jäänyt kauas jälkeen jo kymmenen vuotta sitten. Kun taas minä syön possua joka on ruokittu kotimaisella härkäpavulla. Ei rahtikuluja puolen maapallon takaa. Ei ympäristömyrkkyjä, ei lannoitteita. Ei geenimuuntelua. Tuota kaikkea soija tuo tullessaan.

Joko nyt naivit ituhipit tajuavat mitä mä ajan takaa? Tuskin, mutta yritän silti :D

[QUOTE="Helekutti";23273923]Niin, kerro mulle että kuinka paljon ekologisempaa on rahdata sitä soijaa maapallon toiselta puoleta tänne. Pitää muistaa että soijan kasvatus tuhoaa eniten sademetsiä. Tupakka on jäänyt kauas jälkeen jo kymmenen vuotta sitten. Kun taas minä syön possua joka on ruokittu kotimaisella härkäpavulla. Ei rahtikuluja puolen maapallon takaa. Ei ympäristömyrkkyjä, ei lannoitteita. Ei geenimuuntelua. Tuota kaikkea soija tuo tullessaan.

Joko nyt naivit ituhipit tajuavat mitä mä ajan takaa? Tuskin, mutta yritän silti :D[/QUOTE]

Suurin osa Suomeen rahdatusta soijasta menee lihakarjan rehuksi. Niin yksinkertaista se on.

[QUOTE="Helekutti";23273923]

Joko nyt naivit ituhipit tajuavat mitä mä ajan takaa? Tuskin, mutta yritän silti :D[/QUOTE]

Ja jotta ketään ei pahastuisi nimittelystä: Mun suusta tullessaan se on positiivinen sana ja mä olen itse äärimmäinen ituhippi ja kasvisruoan ystävä. Ihminen vain on sekasyöjä, ja sellaisena mä aion pysyä.

[QUOTE="Helekutti";23273949]Sä et sitten todellakaan osaa lukea?[/QUOTE]

Se, että SÄ syöt härkäpapupossua, ei tee lihansyönnistä kasvissyöntiä ekologisempaa.

[QUOTE="Helekutti";23273756]Idioottien kanssa ei kannata keskustella. He vain vetävät sinut tasolleen ja voittavat sinut kokemuksella :whistle:

On se joillekin ituhipeille kova paikka kun (ensiksikin lukee ja lainaa tekstiäni väärin) ja sitten tajuaa ettei se soijan puputtaminen ole missään mielessä ekologista. Mä en ole soijaa syöttämässä sioille sen enempää kuin ihmisillekään. Excuse me, menen nyt käristämään sikaa pannulla, tulen kohta takaisin.[/QUOTE]

Oletan että sinulla on sikala jossa kasvatat itse possusi, muutenhan et selvästikkään ole tietoinen siitä mitä tuotantoeläimille syötetään. Sitäpaitsi lihan on lähestulkoon mahdotonta voittaa kasvista ekologisuudellaan koska jotta saadaan lihaa, tarvitaan niille ruuaksi vähintään se sama mitä ihminen voisi syödä kasviksena ja siitä aiheutuvat ympäristöhaitat. Siihen päälle tulee vielä lämmitys, sähkö, vesi ja lihan kuljetus.

Ja minä ainakin osaan perustella väittämiäni enkä ala haukkumaan muita idiooteiksi kun oma tietämys loppuu.

Onks pakko olla kasvissyöjä, jos ei voi elää ilman lihan makua/rakennetta? Toistaiseks oon huomannut, että ainoastaan Oumph!:ssa on lihan rakenne. Tofut sun muut on ihan erilaisia. Voitte kokeilla marinoida herkkusieniviipaleita ja grillata niitä. Ne on myös vähän lihanoloisia, kun dippaa vaan kunnolla siihen marinadiin :D

Yhteistyössä