Onko teillä aina ruualla lihaa myös?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole, uskon että liha on epäterveellistä. Ihan totta, en yritä provoilla tai haastaa riitaa. Syödään enimmäkseen kala- tai kasvisruokia. Soijarouhetta esmes käytetään jauhelihan tilalla. Kyllä lihaakin voi joskus syödä ja syödään meilläkin, mutta ei se jokapäiväistä ruokaa mun mielestä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja on:
On lihaa/kananmunaa/kalaa joka aterialla. Proteiinia on pakko olla jos aikoo pysyä kylläisenä ja meidän perheessä on palkokasviallergia (= oireita myös soijatuotteista).

mä en laskekaan kananmunaa lihaksi :whistle: :kieh:

Vau, olipa älykäs kommentti. Kananmuna toimii lähinnä lihan sijaisena meillä ja koska se ei ole kasviskaan, listasin sen.

No ruoka valmistetaan joko lihasta, kalasta, kanasta, makkarasta tai sit jotain esim. pinaattilettuja. Ja salaattia on lähes joka päivä.

Ja sit leikkelettä on välipalalla ja iltapalalla aika monesti, jotain lihaa siinäki on, kalkkunaa tai jotain.

Kevätkääryleitä kasvistäytteellä, pastaa tomaattikastikkeessa, kasvissosekeittoa, uuniperunoita sienitäytteellä, sienikeittoa, sienikastiketta, kasvispihvejä, pinaattikeittoa, pinaattilettuja, puurot, perunavelli, makaronivelli, kasvisgratiini, punajuuri-peruna-laatikko, kasvislasagne... Tässä muutama esimerkki ruuista, joita meillä syödään säännöllisen epäsäännöllisesti.

Aina protskuu ruualla Eli siis lihaa =) kaksi puntti treenaajaa ku ollaan ni ei sitä kasviksilla elä ja saa habaa..tytöllekkii teen omat safkat ku ikää 7kk =) sekin syö ainakii kerran päiväs lihaa/kana/kala

Pakko listata kaikille lihan ylistäjille kasvisruokia: Täytetyt letut pinaatti-juusto-täytteellä, kasvispizza, kaalikääryleet kanttarellitäytteellä tai sieni-kaalilaatikko, mureke sienistä ja soijarouheesta, paprika-juusto-munakas, sienipihvit, juuresmureke, moussaka-tyyppiset uunivuokaruuat munakoisosta, kesäkurpitsasta, tomaatista, paprikasta, sipulista ja fetajuustosta... Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka ja ainakin kaikkia näitä syö meillä sekä mies että lapsetkin, vaikka lempiruoka onkin uunimakkara.

Kalaa/kanaa/kalkkunaa/nautaa/lammasta/poroa käytämme ja lihaa on joka aterialla. Meillä syödään ruoan kanssa myös paljon kasviksia eri muodossa.

*muoks. on meillä kyllä päiviä, jolloin on esim.kasvispihvejä tai kasviswokkia, mutta noin pääsääntöisesti syömme lihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
ei aina ole lihaa. on joskus myös pinaattikeittoa, kasvislaatikkoa , kaalipataa

Eikö kaalipadassa ole lihaa?

ei mun kaalipadassa tai laatikossa aina ole,eikä lihakeitossakaan. siinä on kaalta,porkkanaa, sipulia, riisiä/ ohrasuurimoita ja mausteita

ei mun kaalipadassa tai laatikossa aina ole,eikä lihakeitossakaan. siinä on kaalta,porkkanaa, sipulia, riisiä/ ohrasuurimoita ja mausteita

Mikä lihakeitto semmonen on jossa ei ole lihaa :O

Tuota, lihakeitossakaan ei ole lihaa? Onko se silloin lihakeittoa?

Mikä lihakeitto semmonen on jossa ei ole lihaa :O

kappas, kirjoitusvirhe, siis KAALIKEITOSSA ole lihaa, siinä o porkkanaa, perunaa , runsaasti sipulia ja Kaalta. Ei siihen itään lihaa tarvita

AINA jon jotain lihaa/kalaa/kanaa/kananmunaa tai jotain muuta eläinkunnan proteiinia. Minusta kouluihin pitäisi kasvisruokapäivänäkin laittaa se "lihavaihtoehto". Onhan siellä aina se kasvisjuttukin.

Yhteistyössä