Kasvissyöjiä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aloitteleva semivegetaristi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Teetkö seitania koskaan? Kovasti kasvissyöjätuttavani kehuvat muistuttavan koostumukseltaan lihaa, ja kun sen maustaa soijakastikkeella ja oluthiivalastuilla niin muistuttaa maultaankin. En kyllä itse allekirjoita tätä mutta vinkkinä....

[QUOTE="Helekutti";23273122]Teetkö seitania koskaan? Kovasti kasvissyöjätuttavani kehuvat muistuttavan koostumukseltaan lihaa, ja kun sen maustaa soijakastikkeella ja oluthiivalastuilla niin muistuttaa maultaankin. En kyllä itse allekirjoita tätä mutta vinkkinä....[/QUOTE]

Ei maha kestä vehnää :(

Soijapalat on ihan parhaita!! Ja koostumukseltaan mun mielestä lähinnä lihaa. Mielestäni vielä jopa parempia kuin liha kun ei ole niitä ällöttäviä ja ärsyttäviä jänteitä. Soijasuikaleet tulee hyvänä kakkosena.

Mä en ole ikinä oppinut tykkäämään soijajutuista. Tai tofusta :x

Mutta pavut ja linssit- linssit on ihan parhaita!

Tosin nykyään mä syön taas lihaa, mutta useamman vuoden olin kasvisruokavaliolla.
JA sitten menin ja iskin baarista metsästäjämiehen.....

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23273408:
Mä en ole ikinä oppinut tykkäämään soijajutuista. Tai tofusta :x

Mutta pavut ja linssit- linssit on ihan parhaita!

Tosin nykyään mä syön taas lihaa, mutta useamman vuoden olin kasvisruokavaliolla.
JA sitten menin ja iskin baarista metsästäjämiehen.....

Sama juttu, meilläkin syödään paljon erilaisia linssejä ja papuja - mies tykkää kans! Kun kysyn joskus, mitä laittaisin ruoaksi, melkein aina ehdottaa "jotain linssi- tai kikhernejuttua"..

Tofu, ja soija yleensäkin, on ihan hirveetä. Sitten on vielä se ekologinen puoli: se ei kasva lähimaillakaan. Mielummin käytän sitten seitania kuin rahtaan proteiinia maapallon toiselta puolelta, sademetsät jne jne... Seitan on parempaa ja ekologisempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23273445:
miks pitää jotain kasviksia muuttaa lihan makuseks vaikka lihasta kieltäytyy, eikös en pitäis olla niin kamalaa ettei edes makua halua suuhunsa.. :confused:

Kasvissyönti ei useinkaan perustu siihen, että liha olisi pahaa (joissain tapauksissa kyllä). Sanooko eettiset tai ekologiset syyt sulle mitään? ;)

[QUOTE="vieras";23273466]Kasvissyönti ei useinkaan perustu siihen, että liha olisi pahaa (joissain tapauksissa kyllä). Sanooko eettiset tai ekologiset syyt sulle mitään? ;)[/QUOTE]

sanoo sen että noilla perusteilla ihminen koittaa tehdä tässä asiassa itsestään jotenkin erikoisen tai lihaa syöviä paremman.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23273474:
sanoo sen että noilla perusteilla ihminen koittaa tehdä tässä asiassa itsestään jotenkin erikoisen tai lihaa syöviä paremman.

??? Kai nyt jokaisella saa olla omat eettiset mielipiteensä?!

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23273474:

Ja HöpöHöpö. Sanoo sen, että eettisyys ja/tai ekologisuus kiinnostaa. Ei se ole mitään itsensä jalustalle korottamista.

[QUOTE="vieras";23273501]Ja HöpöHöpö. Sanoo sen, että eettisyys ja/tai ekologisuus kiinnostaa. Ei se ole mitään itsensä jalustalle korottamista.[/QUOTE]

Joo, sitähän se on. Kuitenkin se on sellainen puolivillainen, naivi ratkaisu. Ei varmasti soijan syöminen ole yhtään sen ekologisempaa kuin sekasyöminenkään. Lähiruoka on oikeastaan ainut järkevä tapa syödä.

[QUOTE="Helekutti";23273527]Joo, sitähän se on. Kuitenkin se on sellainen puolivillainen, naivi ratkaisu. Ei varmasti soijan syöminen ole yhtään sen ekologisempaa kuin sekasyöminenkään. Lähiruoka on oikeastaan ainut järkevä tapa syödä.[/QUOTE]

Ai että jos ällöttää syödä eläimiä, samalla kun vaikka paijaa sitä omaa kania ja koiraa, niin korottaa vaan itseään jalustalle ja haluaa tehdä itsestään muita paremman ihmisen? :O

Älkää nyt VIITSIKÖ.

Ja toiseksi, olet väärässä tuon soijan suhteen. Lihan syöminen on paljon epäekologisempaa kuin soijan syöminen suoraan.

[QUOTE="Helekutti";23273527]Joo, sitähän se on. Kuitenkin se on sellainen puolivillainen, naivi ratkaisu. Ei varmasti soijan syöminen ole yhtään sen ekologisempaa kuin sekasyöminenkään. Lähiruoka on oikeastaan ainut järkevä tapa syödä.[/QUOTE]
Tietämätön juntti.

Yhteistyössä