[QUOTE="vieras";28477120]Ihan yhtälailla tytöistäkin kasvatetaan.
Mä tiedän 21 v prinsessan, jota on aina hellitty kuin kukkaa kämmenellä. Hänelle on ostettu kaikki, mitä on halunnut. Vaatteita, mopoauto, ulkomaanmatkoja.
Kun tyttö täytti 20, hän halusi muuttaa pois kotoa, no hänelle vuokrattiin oma asunto.
Asui siellä ehkä 6 kk, siitä ei tullut mitään kun ei osannut hoitaa mitään asioitaan. Ei maksanut laskujaan, ei käynyt edes töissä vaikka piti, ilmoitti vaan vanhemmilleen että ei mua huvita.
Nyt se asuu taas vanhemmillaan., ja sille ostettiin just auto.[/QUOTE]
tiedän yhden parikymppisen tytön, joka meni korkeakouluun, asuu kaksiossa yksin (ei kuulemma todellakaan halua mihinkään pieneen yksiöön), vanhempansa maksavat sen vuokran. Vanhemmat vaan vähän pulassa siitä muten kalliiksi tuo tulee. Tyttö ei kai ole vanhemmilleen vaihtoehtoja antanut ja vanhemmat ajatelleet, että kai sitten kaikilla vanhemmat maksavat täysiikäisinäkin.
En edes kehtaisi pyytää kuin hätätapauksessa vanhemmilta täysiikäisenä rahaa. Opiskelijat asuvat vaikka pienessä solukämpässä jos muuhun ei ole varaa.
miehissä näitä on enemmän. Äidit tekevät loppusiivouksen, kun poika vaihtaa asuntoa. Pistävät ruokaa mukaan lähtiessä, kun eihän se osaa itse. Sitten tulee tyttöystävä, poika on hellä, kertoo kauniita ja äidin rooli vaihtuu tyttöystävälle. Lopulta tyttöystävä tajuaa viimeistään vaimoksi tullessaan että mies ei osaa mitään tehdä ja pitää äitinään. Eivät siis missää vaiheessa ota vastuuta kun ei ole pakko. Toisaalta osa näistä ajautuisi ulosottoon, jollei heitä autettaisi.
Omat lapseni aion kasvattaa pienestä asti niin, ettei asiat tapahdu automaattisesti, kotitöitä tehdään, pankissa aletaan käymään yksin, omat asiat hoidetaan itse jo ennen täysikää viimeistään lukiossa/amiksessa.