Kasvaako vauvoilla yleensä päässä tukkaa?

vieras
Meillä oli tuuhea tukka lapsella syntyessään. Ja ei ole kuin kasvanut vaan, nyt yli puolenselän kun ikää 1v. Aika paljon kerää kyllä ihmetystä tuo kuontalo, varsinkin silloin ihan pienenä.

Salama McQueen
Näinhän se taitaa olla, että meillä täällä peräpohjolassa on enemmän niitä kuulapäävauvoja. Ja mun mielestä on lähinnä jotenkin söpön hassun näköistä, jos vauvalla on paljon tukkaa! Oudompaa. Näyttää vauvakin paljon vanhemmalta, jos on tukkaa. Meillä siis kaksi kuulapäävauvaa, syntyessään oli tukkaa mutta lähti pois.

Karmeaa oli kun synnytyssairaalassa oli ilmeisesti turkkilaisen tms. tumman äidin kaksospojat samassa muovisängyssä ja kätilö kutsui niitä leikkiapinoiksi. :/ :whistle: Oli siis tosi tumma ja pitkä suora tukka ja tummat kulmakarvat.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
mutta suomalaisillahan on usein heikko tukka ja se nàkyy myòs suomalaisilla vauvoilla.
En mä voi uskoa että suurimmalla osalla suomalaisita on heikko tukka, koska mitä itse muistelen lapsuuttani, niin ne haituvakutriset blondit oli kuitenkin aika vähemmistönä. Suurimmalla osalla oli jonkin sortin ruskea tukka.

Meidän vauvat on kaikki olleet pehkopäitä ja jokaisen kohdalla ollaan saatu kuulla aina ihmettelyjä miten valtavasti sitä tukkaa on. Siitä huolimatta että lasten isä kuuluu blondienkastiin, tosin vahvatukkaisten sellaisten.

jurristi harmaana
Mä en ole kiinnittänyt huomiota. Meidän jokaisella kolmella on syntymästä lähtien ollut tuuheat hiukset päässä eli mulle nuo tukalliset vauvat ovat arkipäivää...:D Tosin itselläni on kampaajan mukaan hiuksia vaikka muille jakaa, samoin miehelläni on vahvat hiukset.

Kettukarkki
Kolmesta kahdella ollut jo syntyessään paksu tumma tukka ja yhdellä ohut ja vaalea. Kukaan ei ollut täysin kalju missään vaiheessa, mutta perheen blondilla oli vähänlaisesti tukkaa vielä 1-vuotiaanakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
kauhee kilpailu alko heti :LOL: "kyllä meidän lapsilla on aina ollu tosi kaunis,pitkä,tuuhee ja tumma tukkaa" :LOL:
Ehkä sitä vaan todistellaan että niitä pehkopäisiäkin vauvoja on olemassa ;)
Pitäiskö suomalaisten geenit tutkituttaa, jos löytyisi joku tukattomuutta aiheuttava geenimutaatio :whistle:

Ei ollut kuin hentoista nukkaa. Vielä 1-vuotissynttäreilläkin oli sellainen pieni nukkakerros vaan.
Kyllä tuo tukka nyt näyttäisi jo ihan kohtuutuuhealta.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
kauhee kilpailu alko heti :LOL: "kyllä meidän lapsilla on aina ollu tosi kaunis,pitkä,tuuhee ja tumma tukkaa" :LOL:
Pitäiskö suomalaisten geenit tutkituttaa, jos löytyisi joku tukattomuutta aiheuttava geenimutaatio :whistle:
Meidän suvussa on takuulla tuo mutaatio: :LOL:

IhanaValo
Kun kerta kysyttiin, niin meijän vauvoilla on kummallakin ollut reilusti hiuksia jo syntyessään..esikolla enemmän, mut olikin melkein kaks viikkoo yliaikanen.
Miehen siskolla on sitten melkein vuoden ikänen, jolla ei oikeestaan oo kuin muutama haituva päässä..tosin muutenkin vaaleempihiuksinen, kuin meijän vauvat.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Meidän suvussa on takuulla tuo mutaatio: :LOL:
Ei kai sullakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
mutta suomalaisillahan on usein heikko tukka ja se nàkyy myòs suomalaisilla vauvoilla.
En mä voi uskoa että suurimmalla osalla suomalaisita on heikko tukka, koska mitä itse muistelen lapsuuttani, niin ne haituvakutriset blondit oli kuitenkin aika vähemmistönä. Suurimmalla osalla oli jonkin sortin ruskea tukka.

Meidän vauvat on kaikki olleet pehkopäitä ja jokaisen kohdalla ollaan saatu kuulla aina ihmettelyjä miten valtavasti sitä tukkaa on. Siitä huolimatta että lasten isä kuuluu blondienkastiin, tosin vahvatukkaisten sellaisten.
yli 10 vuotta tààllà elàneenà sitàvastoin voin vakuuttaa ettà suomalisten keskivertotukka on heikko (ei tarkoita ettà olisivat mitenkààn rumempia tai huonompia, hum!). vertauskohteena siis esim italia

Yhteistyössä