Kastelli, Kannustalo, Jukka vai kenties joku ihan muu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan viidakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan viidakko

Vieras
Olemme kahlanneet nyt talopaketti viidakossa ja netissä kuukausitolkulla. Alkaa usko loppua.

Jos jaksaisitte kertoa
1. Mikä talopaketti firma?
2. Minkä kokoinen talo ja monessa kerroksessa?
3. Paljon oli talon kustannus ja kuinka paljon suunnilleen teitte itse?

Kiitos ja kumarrus jos joku jaksaa avustaa!

Meillä on Teematalot, paketti tuli elokuussa ja 1.3 olis muuttopäivä. Talolla kokoa 179 neliöö kokonaisala ja asumisneliöt 130 neliöö. 5h+k, L-mallinen. Kustannusarvio talolle oli 179 000€ ja ylitetään se noin 8 tonnilla. Tähän sisältyy uusia huonekaluja 3000€ edestä :D Tehtiin itse osa perustuksista, osa teettettiin. Itse tehtiin muuten pohjat, ainoastaan kaverin kaivinkone kävi hetken aikaa, maksoi muistaaksni n.500€. Aluskatteet(?) teetettiin, kattotiilet laitettiin itse. Laudoitettiin itse, väliseinät teetettiin, tasoitushommat mies teki itse, laatoitukset teetettiin. Ilmastointiputkien laitto ja eristys teetettiin, ja loput oikeastaan on mies tehnyt itse. Olikohan tarpeeksi tarkka kuvaus :D

Meillä on Teematalot, paketti tuli elokuussa ja 1.3 olis muuttopäivä. Talolla kokoa 179 neliöö kokonaisala ja asumisneliöt 130 neliöö. 5h+k, L-mallinen. Kustannusarvio talolle oli 179 000€ ja ylitetään se noin 8 tonnilla. Tähän sisältyy uusia huonekaluja 3000€ edestä :D Tehtiin itse osa perustuksista, osa teettettiin. Itse tehtiin muuten pohjat, ainoastaan kaverin kaivinkone kävi hetken aikaa, maksoi muistaaksni n.500€. Aluskatteet(?) teetettiin, kattotiilet laitettiin itse. Laudoitettiin itse, väliseinät teetettiin, tasoitushommat mies teki itse, laatoitukset teetettiin. Ilmastointiputkien laitto ja eristys teetettiin, ja loput oikeastaan on mies tehnyt itse. Olikohan tarpeeksi tarkka kuvaus :D

Niin ja autotalli on talossa.

Meille tulee 4 viikon kuluttua kannustalon Rauhala, 158 neliötä yhdessä kerroksessa, kerrosala 180. Meille tulee kirvesmies koko raksan ajaksi, mutta talkooväkeä on omasta takaa + sähkömies yms.
Suosittelen lämpimästi kannustaloa, kaikki laatu viimisen päälle ja kannattaa käydä tehtaalla katsomassa paikan päällä. Jos kannustalo vaikuttaa aluksi kalliilta, niin otappa huomioon toimituksen laajuus + laatu. Toimitus on niin laaja, että se on vaikea edes kuvitella. Ja kun kaikki väliovet yms. ovat umpipuuta kuin muilla yhtiöillä edullisia puristeovia jne.
Teemme kappaletavarasta 80m kokoisen autotallin, ja meille tulee maalämpö. Ka. n.250t. Kyllä me ollaan nyt tyytyväisiä kun meille tulee kannustalo, kun näimme kuinka kastellia naapuriin rakennettiin kaatosateessa kappaletavarasta (taatusti hometalo myöhemmin, kun märät villat yms. lyödään seiniin) ja jukkatalolla on kaikki pintamateriaalit niin halpoja ja tavallisia.

Maksakaa laadusta, niin ei tarvitse harmitella myöhemmin :) Eli Kannustalo!!

Jokaisella talofirmalla lienee suosittelijansa ja positiiviset sekä negatiiviset puolensa.
Meille sopivin vaihtoehto oli Kannustalo ja teimmekin kaupat Vihervaara 132:sta. Tähän mennessä olemme olleet tyytyväisiä kaikkeen, mutta talopaketti meille tulee vasta ensi talvena, joten sen jälkeen vasta olemme viisaampia.

Yhteistyössä