Kastelahjavinkkejä

pika
Kerää lapselle puoli tusinaa eli 6kpl hopeisia kahvilusikoita, esim kuuten ensimmäisenä syntymäpäivänä. Se on ainakin lahja jota aikuisena arvostaa.
Tai sitten vauvakirja...
 
ilpukka
Riippuu minkälaisia sinä ja vanhemmat olette... esim. kirja jossa lapsi seikkailee itse (kirjaan laitetaan lapsen nimi muutamaan kohtaan), Meillä kummit ovat hoitaneet tuon lusikkahomman... Minä jäin itse kaipaamaan sellaista kirjaa johon täytetään kaikenlaiset lapsen tiedot mutta tein sen sitten itse. (scrapbook-tyylisesti) Entäpä joku vaate tai ruokalappu jossa joku teksti? Tilkkutäkki?
 
Miten olisi bodeerattu torkkupeitto sänkyyn tai vaunuihin? Eli itse saat päättää tuon bodeerauksen. Käy tarkemmin katsomassa alla olevasta osoitteesta.
http://www.myllymuksut.com/products.php?g1=f7b564&g2=7595f4

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 15:53 vieras kirjoitti:
Kivoja ideoita,mutta.....kuinka moni kertoo nimen etukäteen :/
Kyllä jotkut kertoo. Ja voidaahan se kaiverus tms. silti saada lahjaan kastetilaisuuteen. Omalle kummipojalle kaiverrutettiin kummilusikka niin että pojan äiti kertoi tiedot puhelimessa kultasepälle (minun asioidessa liikessä ja kyseessä siis minun kännykkä) ja lusikka oli paketissa (sovitusti) kun hain lusikan että nimi pysyi yllärinä minulle.
Mutta jollei nimeä saa sittenkään lahjaan kastetilaisuuteen niin miksi ei tekisi jonkinlaista lahjakorttia ja itse lahjan saa sitten tilaisuuden jälkeen?
 
Noi astiastot ja aterimet on meillä ainakin ollu pidettyjä lahjoja, ne on kauniita ja kestää ja niille on käyttöä pidempään ja toisaalta ne voi silti säästää muistoksi vielä kun lapsi kasvaa isoksi.
Tai sitten sellanen vauvakirja, mihin tulee kaikkia "tärkeitä" tapahtumia ja päivämääriä jne.. tai joku koru. Tai sitten joku kaunis kehys..ei mikään sellanen mitä kummit yleensä ostaa, vaan esim. meidän esikoinen sai sellasen nallen joka istuu ja pitää sylissään puista valokuvakehystä...en varmaan kauniimpaa kehystä oo koskaan nähnyt! Ne on tietty makuasioita mutta mä tykkään kastelahjana enemmän sellasesta mistä on edes jotain iloa myöhemminkin, ne vaatteet ja lelut tahtoo vaan jäädä sinne kaapin perällä sitten kun niille ei enää ole käyttöä. =)
 
Mun mielestä nuo lusikat kuuluu enemmän kummeille jne. Entä jos viet jonkun lelun, joku ihana vauvapehmo tai sitten sellainen lelukaari minkä alle voi laittaa vauvan makaamaan? Rapiseva pehmokirja oli meillä ihan hitti, ei tosin vielä ristiäisten aikaan mutta siitä on ollut myöhemmin paljon iloa. =)
 

Olin juuri ristiäisissä ja siellä lahjojen joukossa oli ihana nalle,"Kastenalle", joka oli nimikoitu ihka omaksi kastettavalle vauvelille(siis nimi oli kerrottu nähtävästi etukäteen tai jollain järjestelyllä tiedotettu) Siinä oli sitä jotain, ainakin minun mielestäni!
 
mie
Minä olen antanut nimen tarvitsijoille kirjekuoressa jonka ovat voineet antaa esim.kultaliikkeeseen kaiverrusta varten.
Olemme erähenkisiä joten toinen poika sai Marttiinin puukon johon kaiverrettu hänen tiedot, yllätävä persoonallinen kastelahja.
Toinen poka sai kalevala sarjan sormuksen pojille hopeisena, kaiverrettuna.
 

Yhteistyössä