Käsityöihmiset, onko vaikea tehdä itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Q
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mutta kokeillaan :D

Toi helmipunos on aika helppo tehdä, sen voi tehdä esim näin

O O O O O O O
\/ \/ \/ \/ \/ \/
O O O O O O
/\ /\ /\ /\ /\ / O O O O O O O

Noin O= helmi ja \/ on lankaa... eli siis pujottelen noin.. Eka ensimmäisen rivin helmet lankaat ja sit siihen väleihin toinen kerros limittäin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja olen huono selittämään:

O O O O O O O
\/ \/ \/ \/ \/ \/
O O O O O O

Noin O= helmi ja \/ on lankaa... eli siis pujottelen noin.. Eka ensimmäisen rivin helmet lankaat ja sit siihen väleihin toinen kerros limittäin jne.

Mutta tolla periaatteella tulee minusta tiivis ranneke. Tossa on isot välit. Variaatio tosta on pistää rivit tasan.

Mutta kaunista varmasti tulee näinkin.

Ei varmaankaan, ohjeita kyllä löytyy. Mutta sitten jos et ole aiemmin helmiä harrastanut, niin sun pitää ostaa tarvikkeet: helmet, siima/vaijeri, lukot, kiinnityshelmet, helmineula kenties, pihdit...

Alkuperäinen kirjoittaja olen huono selittämään:

O O O O O O O
\/ \/ \/ \/ \/ \/
O O O O O O

Täytynee kokella tätä. Minkälainen lanka olisi hyvää? Vähän venyväähän se saisi olla jotta sen saa laitettua hyvin käteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei varmaankaan, ohjeita kyllä löytyy. Mutta sitten jos et ole aiemmin helmiä harrastanut, niin sun pitää ostaa tarvikkeet: helmet, siima/vaijeri, lukot, kiinnityshelmet, helmineula kenties, pihdit...

Kääk! Minäkö ajattelin ostaa vain jotain nauhaa ja helmet.. Onkohan tää mun koko ajatus ihan tuhoon tuomittu :/

Mutta kiitos teille. Nyt on mentävä, käyn vielä illalla lukemassa ketjun jos on tullut lisää vinkejä :)
Toki saa myös vinkata mistä tommosia rannekoruja saisi ostettua halvalla ;)

Yhteistyössä