Käsityöihmiset - neulomisesta kysyisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli tälläistä koitan kovasti tehdä, mutta mulla ei toi pitsikuvio pysy kasassa. Siis vaikka miten teen mielestäni täysin oikein sitä niin silti se ei kulje eteenpäin yhtenevänä kuten tuossa kuvassa vaan vähän mitenkuten sattuu. Siitä tulee varmaan ihan ok näköinen reikäneule, mutta ottaa kupoliin silti...

Mietin että voisko tuon tehdä muuten samalla ohjeella, samat kavennukset jne mutta tekis tuon pistiosion esim. helmineuletta? Tai sileää neuletta? Toimisko se vai vaikuttaako se jotenkin tuohon muuten?

http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=92058

Alkuperäinen kirjoittaja Neuloja:
Tee näytetilkku. Onko malli liian haastava kuitenkin?

En siis ymmärrä mikä mättää. Eihän tuossa siis ole mitään ns. haastavaa tuossa mallissa, mutta ilmeisesti on liian haastavaa kolmen lapsen kanssa tehdä tuota joten kaiketi satunnaisesti sekoan silmukoissa vaikka miten kuvittelen pysyväni rytmissä. Siis meinaan kun eihän tuossa mitään vaikeaa ole tuossa mallissa?

Jotenkin mukamas vaikea kutoa tuota nurjaa kerrosta, kun on noita langankiertoja niin pirusti ja ei muka oikein asetu ne silmukat nätisti ja välillä ei tiedä, että kummalta puolelta kuuluu poimia se lanka kun se lenkin "solmukohta" pyörii puikon päällä. Ymmärsiköhän kukaan mitä sanon.

Kiepautat vaan sen langan aina samalta puolelta puikon ympärille langankiertoa tehdessä. Ei sitä mitään tarvitse poimia. Jos siis poimit sen jostain neulottujen silmukoiden välistä, niin ei ole ihme, että näyttää oudolta :D Siitä on helppo sitten nurjaa neuloessa neuloa se lanka silmukaksi.

Helmineule muuttaa olennaisesti tuon ulkonäköä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiepautat vaan sen langan aina samalta puolelta puikon ympärille langankiertoa tehdessä. Ei sitä mitään tarvitse poimia. Jos siis poimit sen jostain neulottujen silmukoiden välistä, niin ei ole ihme, että näyttää oudolta :D Siitä on helppo sitten nurjaa neuloessa neuloa se lanka silmukaksi.

Helmineule muuttaa olennaisesti tuon ulkonäköä.

Ei siis en poimi sitä vaan tarkoitankin, että kun olen neulonut tuon oikean puolen ja tehnyt niitä langankiertoja niin nurjaa puolta kutoessa ne silmukat välilläasettuu hassusti siihen puikolle ja pitää katsoa että mitä kautta se kuuluu neuloa mukaan.

Mutta mitä ihmettä tuo ylempänä oleva tahtoo sanoa, että nurjalla pitäisi oikeat kutoa nurjaksi ja toisinpäin...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta mitä ihmettä tuo ylempänä oleva tahtoo sanoa, että nurjalla pitäisi oikeat kutoa nurjaksi ja toisinpäin...?

Kyllä tuon mallineuloskuvan mukaan kaikki neulotaan nurjalla nurin, langankierrot ja silmukat, kuten yleensäkin pitsineuleissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä tuon mallineuloskuvan mukaan kaikki neulotaan nurjalla nurin, langankierrot ja silmukat, kuten yleensäkin pitsineuleissa.

No minä ajattelin jo että miten toope olen.

Ja kyllä minä tuota ihan oikein teen... kyllä tämä taitaa olla ihan siitä kiinni nyt että sekoan vain rytmissä ja menee ketuiksi tuo kuvio. No ihan kivalta tuo noinkin näyttää mutta jospa treenaan tuon yhden jakun verran ja seuraavan kohdalla menisi paremmin. En nyt haluaisi luovuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hermian haamu:
--\---\---

onko sinulla ne langankierrot tuolla tavalla siinä puikolla oikean kerroksen jälkeen?
Sillä tavalla että lanka menee edestä taakse?

Sikäli mikäli tajuan oikein niin ne taitaa olla justiinsa päinvastoin.... Eli mitä teen väärin?

Yhteistyössä