Käsityöihmiset, auttakaa tämän ohjeen kanssa!

[QUOTE="Vieras";27414829]No tuon selityksen perusteella on vaikea sanoa mitä teet väärin. Laita kuva? Miten pitkälle siis olet neulonut? Ensimmäiset neliöt?[/QUOTE]

Olen siis neulonut sen kokonaan ja jo neulomisvaiheessa epäilin, että tuossa on oltava joku virhe. Eli tuon ohjaan mukaan kun neuloo tuollaisen kaavan mukaisen kappaleen ja ompelee sauman kiinni, niin siinähän jää toiselle olalle puolet kapeampi kaistele. Ponchosta tulee siis ihan toispuoleinen.

Olen siis neulonut sen kokonaan ja jo neulomisvaiheessa epäilin, että tuossa on oltava joku virhe. Eli tuon ohjaan mukaan kun neuloo tuollaisen kaavan mukaisen kappaleen ja ompelee sauman kiinni, niin siinähän jää toiselle olalle puolet kapeampi kaistele. Ponchosta tulee siis ihan toispuoleinen.

Minuata taas siitä ei tuu yhtään toispuoleinen jos ompelet sen oikein yhteen, eli tuossa kaavassa kolmio kolmioon ja ympyrä ympyrään ja niiden välille se sauma.

[QUOTE="Vieras";27414927]Minuata taas siitä ei tuu yhtään toispuoleinen jos ompelet sen oikein yhteen, eli tuossa kaavassa kolmio kolmioon ja ympyrä ympyrään ja niiden välille se sauma.[/QUOTE]

Just näoin olen tehnyt, mutta tuo on ihan kiero. Siihen jää tuo kahden ruudun pituinen kapea kohta. Minä en vaan ymmärrä. |O:'(

Just näoin olen tehnyt, mutta tuo on ihan kiero. Siihen jää tuo kahden ruudun pituinen kapea kohta. Minä en vaan ymmärrä. |O:'(

Koitin taittaa tuon kaavan mukaisen systeemin paperista ja kaunis, symmetrinen poncho tuli. Onko sun neliöt neliötä? Ruutu numero 4 on etukqppaleen kärki, ruutu 16 takakappaleen kärki. Ruutujen 1 ja 2 välinen sauma tulee vas hartialle ja oikealle hartialle tulee 10 ja 12 välinen sauma?

Siis katso tarkoin sitä kaavakuvaa ja merkkaa vaikka hakaneuloilla nuo kohdistettavat kohdat kun kappale on tasossa. Sitten pyöräytät ne yhteen, kuten on tarkoitettu, kolmiolla merkitty ohta toiseen kolmiolla merkittyyn jne. Kokeilin juuri ihan käytännössä paperinpalasella ja kyllä tuosta juuriin ponchon mallinen tulee.

Pikkuhiljaa alan päästä jyvälle. Ongelma on ilmeisesti siinä, että mulla nuo ruudut eivät ole ihan neliöitä vaan vähän pitkuloita. Pitää kattoa, joutuuko tuon nyt purkamaan ja aloittamaan alusta. :/

Yhteistyössä