Käsittämätöntä!!! (*vuodatusta*)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoraunio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vb:
Alkuperäinen kirjoittaja typy:
nukkuuvatko lapset samassa huoneessa? aattelin että jos nukkuvat niin voisitko pistää olkkariin yhelle pedin ja yhelle vaikka keittiön lattialle. uskon että yksikseen rauhottuuvat nopeempaa. meillä toimi aikanaan ku pistin muksut erikseen nukkuun.

Mä en ainakaan nukuta missään keittiössä! On omat sängyt, niissä nukutaan ja kun nukutaan niin ei todellakaan mm. ravata 5 kertaa vessassa, vaadita millon maitoa ja millon mitäkin...

No miksi sitten antaa sitä maitoa!!!!!! Kieltää ja motkottaa lapselle, että "Nyt ei ole enää mikään aika juoda maitoa!" Ja sitten antaa sen maidon kuitenkin!! Lapsille pitää olla JOHDONMUKAINEN. Jos maitoa ei saa juoda enää esim. klo 21 jälkeen, ei anna sitä vaikka kuinka huutaisi. Yhden kerran vettä saa juoda jos (muka) janottaa, mutta sitten ei enää sitäkään.

itse olen aina pitänyt kurin ja silti lapseni ovat vilkkaita. ja nykysin kun ei tälläisitä tai ylipäänsä mistään tarvihe vääntää, kun ovat jo senverta isompia ni ovat vilkkaita edelleenkin ja eivät pysy paikoillaan. että kyllä mä sanon piut paut sun kasvatusmenetelmillesi.

Meillä 5-v viiletti kymmeneltä vielä pihalle ja sen sai roudata väkisin iltapuuhiin ja sänkyyn, sitten tunti vessassakäyntiä, juomista, vielä yhtä halia jne. Nyt taisi jo simahtaa... ei kuulu huutoa, eikä hiipimisen ääniä ;)
Ulkoiltu ollaan melkein aamusta, mutta kesärytmi on vähän tällaista... aamulla sitten nukutaan pidempään (jopa yhdeksään :))
Ja tää oli aika helppo ilta ;)

Ainiinjoo kun palstan mukaan ad/hd lapsia ei olekkaan. Kaikki johtuu vain kurin puutteesta. Se on helppo vinkua jos itellä helpot ja rauhalliset lapset. Parastahan tässä on ,että väitetään jo lääkäreitäkin kusettajiksi. Kyllä palsta tietää!!

Ja sinulle: Tänään, 23:12
Haepas apua kasvatukseen. (vierailija)

Yleensähän nuo neurologiset viat kulkevat vanhemmilta lapsille, joten ei mitenkään ihmeellistä jos kaikilla lapsilla on vikaa. Ihme se olisi jos edes yksi lapsi säästyisi sairaudelta.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja typy:
ja höpö hopö sanon minä. joillakin ku sattuu vaan olemaan vilkkaamman puoleisia lapsia,ei siinä kasvatusmenetelmät auta. helppo sellä on viisastella kilttien ja rauhallisten lasten vanhempien.

Kyllä kuule auttaa.
Super Nannya ilmeisesti kaivattaisiin.

No kyllä mun on pakko sanoa, ylivilkkaan lapsen äitinä, että kyllä se vaatii multa ja lapsen isältä paljon enemmän niitä kasvatustaitoja ja menetelmiä, että saadaan arki rullaamaan kohtuullisesti. Kyllä sillä on iso vaikutus siihen lapseen, mutta työtä se vaatii koko ajan, ja paljon enemmän kun meillä noi "tavislapset".

Eivät nuo ennen ole puolille yöin hypänneet.
Kuri on meillä mielestäni kohdillaan, oon jo uhkaillut arestilla, karkkipäivän menetyksellä ja yksi tosiaan kävi jäähyllä nurkassakin.
Ad/hd on ominaisuus jota ei kasvateta pois, huonot päivät vain ovat tällaisia eikä siitä mihinkään pääse. Ei meillä sentään aina tällaista ole. Harvinaislaatuista on, että sekä mulle että kaikille lapsille sattuu huono hetki just nukkumaanmenoaikaan, kun mies on reissussa.

Nyt nukkumaan, ei täällä saa kuin pahan mielen :(
Kiitos teille, jotka ymmärrätte/joilla myös kaaosta välillä.
Halusin vain tuulettaa päätäni ja mahdollisesti löytää vertaistukea.

Alkuperäinen kirjoittaja hermoraunio:
Eivät nuo ennen ole puolille yöin hypänneet.
Kuri on meillä mielestäni kohdillaan, oon jo uhkaillut arestilla, karkkipäivän menetyksellä ja yksi tosiaan kävi jäähyllä nurkassakin.
Ad/hd on ominaisuus jota ei kasvateta pois, huonot päivät vain ovat tällaisia eikä siitä mihinkään pääse. Ei meillä sentään aina tällaista ole. Harvinaislaatuista on, että sekä mulle että kaikille lapsille sattuu huono hetki just nukkumaanmenoaikaan, kun mies on reissussa.

uhkauksilla ei ole mitään tehoa jos et niitä toteuta.

Ai perhana sentään. Jos jollain sattuu olemaan kolme Ad/hd -lasta niin ei sais olla väsyny eikä ainakaan missään tapauksessa valittaa siitä? Kukaan äiti ei ole täydellinen ja JOKAINEN ÄITI väsyy joskus ja kyllä -on oikeus myös valittaa vaikka lapset on itse haluttu ja tavallaan itse on tilanteeseensa ryhtynyt (ei tosin leikkiin ryhtyessä oo tienny millasta väsyneenä tulee olemaan lasten kanssa). Turha täällä kenenkään antaa kommentteja tyyliin "puuttuu kuri ja ei osata kasvattaa". Jaksuja ap:lle!!

Yhteistyössä