Kasitie välillä Kokkola-Kemi, mitä tekemistä löytyy lapsille?

Lomareissua tässä suunnittelen ja nyt näyttää siltä, että ajetaan saman päivän aikana n. 950km (ainakin). Ei siis vaikuta kovin hyvältä..

Koska aikaa on likemmäs 20 tuntia, niin tuohon matkan puoliväliin sopisi jokin hiukka pidempi tauko. Olen nyt yrittänyt ettiä netistä jotain, mitä tuolla Kokkola-Kemi välillä voisi tehdä, mutta en oikein löydä mitään.

Muistelisin, että olen joskus lapsena käynyt Kemi-Keminmaa välillä (?) jollain aivan ihanalla uimarannalla, kun sai kävellä kilsan ennen kuin vettä oli edes vyötäisiin. Onko kellään hajua missä tuollainen ranta on?

Ja tosiaan jotain saa ehdottaa.. jos tuolla jotain aktiviteetteja on, niin kaikki ideat tänne vaan. Kiitos :)
 
Miten saattee Kokkola-Kemi välistä 950km? Jos siis vaan kasitietä menette niin ei mitenkään saa noin pitkää matkaa
Väitinkö mä, että tuo Kokkola-Kemi väli olisi tuon 950km?

Ajetaan siis tuon päivän aikana yhteensä likemmäs 1000km ja tuo Kokkola-Kemi väli sattuu olemaan suunnilleen puoltaväliä. Tai ehkä puolväli osuu hiukka ylemmäs, mutta ei tuon Kemin jälkeen varmaan enää juur mitään ole.. Paitsi tietty Rovaniemi, mut se on sit jo liian kaukana..
 
"vieras"
Väitinkö mä, että tuo Kokkola-Kemi väli olisi tuon 950km?

Ajetaan siis tuon päivän aikana yhteensä likemmäs 1000km ja tuo Kokkola-Kemi väli sattuu olemaan suunnilleen puoltaväliä. Tai ehkä puolväli osuu hiukka ylemmäs, mutta ei tuon Kemin jälkeen varmaan enää juur mitään ole.. Paitsi tietty Rovaniemi, mut se on sit jo liian kaukana..
Se on katsos tuo lukutaito joka kaikilla ei ole kohdallaan :whistle:
 
Millanen paikka tuo Hiekkasärkät on? Voiko sinne ihan vaan mennä uimaan ja oleilemaan vai maksaako sekin jotain? Jukuparkia kattelin, mut se on ihan liian tyyris, kun ei kuitenkaan ehditä olemaan montaa tuntia.. Jukumaa on ilmeisesti joku eri juttu..?

Ja kiitti vinkistä, tsekkaan nuo Kälviän ja Kokkolan paikat, kuulostavat mielenkiintoisilta :)
 
"Lissu"
Millanen paikka tuo Hiekkasärkät on? Voiko sinne ihan vaan mennä uimaan ja oleilemaan vai maksaako sekin jotain? Jukuparkia kattelin, mut se on ihan liian tyyris, kun ei kuitenkaan ehditä olemaan montaa tuntia.. Jukumaa on ilmeisesti joku eri juttu..?

Ja kiitti vinkistä, tsekkaan nuo Kälviän ja Kokkolan paikat, kuulostavat mielenkiintoisilta :)
Hiekkasärkät on iso, pitkä hiekkaranta. Sinne voi mennä uimaan ja oleilemaan ihan ilmaiseksi. Jukupark toki maksaa. Kokkolan Touhutalo oli kiva. Oltiin juuri viime viikolla siellä. Se on sellainen Hoplop-tyyppinen paikka. 10euroa sisäänpääsy (aikuiset ei maksa ), meidän 6v ja 5v olivat tosi innoissaan, vaikka ollaan etelästä ja hoplopit tuttuja.
 
Touhutalo vaikuttaa tosi kivalta paikalta, siellä vois ite hetken aikaa istuskella ja juoda kahvia ja lapset sais hiukka purkaa energiaa..

Mua kiinnostais tuo Tietomaa kanssa, mut laskeskelin että oltais Oulussa ehkä vasta 3-4 aikaan, niin ei siellä ehdi oikein enää tekemään mitään kun se menee jo kuudelta kiinni:-/

Jos me käydään tuolla Touhutalossa, niin sit sopis joku uimapaikka Oulun jälkeen vielä aikatauluun.. Onko ehdotuksia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras Kemistä;24062368:
No joo, ei tuo Mansikkanokka oo oikeen mikään. Tylsä tavisbiitsi. Nallikarissa on enemmän tilaa ja tekemistä.
Just sen takia Nallikari ei oikein houkuttele.. Vaikka ei sekään poissuljettu vaihtoehto ole..

Miten noilla rannoilla (Mansikkanokka ja Nallikari) on pukukoppeja? Meinaan että tarviiko autossa vaihtaa vaatteita vai onko olemassa jotain koppeja missä voi käydä vaihtamassa?
 

Yhteistyössä