Käsien puutuminen ja särky odotusaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipsutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hipsutin

Vieras
Onko kellään muulla ollut raskausaikana samaa onglemaa kuin mulla. Eli on nyt esiintynyt noin kuukauden ajan sellaista, että yöllä puutuu kädet ja herään siihen kun ne puutuu ja viimeaikoina on myös särkenyt ihan pirusti..

Olen laittanut yöksi rannetuet, joka on vähän auttanut. Nykyään on päivälläkin sormen puutuneet ja vielä on 4kk LA:han.

Onko kellään kokemusta, millä saisi tällaisen vaivan kuriin ja meneekö ohi synnytyksen jälkeen?

Löysin netistä kuvauksen Rannekanavaoireyhtymästä ja tämä taitaa olla sitä, eli rannekanavat menee tukkoon kun kun kehoon tulee turvostusta.

Hei!

Mulla kolme raskautta takana ja joka kerta oli pahempi. Viimesen kans alkoi hyvin varhaisessa vaiheessa. Etenkin oikea käsi oli tosi turvonnu, puutui koko ajan ja vaivasi öisinkin ihan hirveästi. Kylmässä kääreessä pitäminen auttoi pahimpaan kipuun.

Minulle myös kerrottiin että johtuu turvotuksesta ja siitä rannekanavan ahtautumisesta. Hartioiden jumitus kait myös pahentaa kun veri kiertää sieltä asti huonosti. Yritin olla syömättä suolaisia ruokia ja herkkuja. Yritin myös jumppailla hartioita useammin. Mulla nyt vuosi viimeisestä synnytyksestä ja edelleen kun esim. imuroin, niin alkaa käsi puutumaan ja sormenpäät ovat silloin tällöin tunnottomat. Huomaan heti seurauksen jos oon syöny suolaista tai jos hartiat pahasti jumissa. Joskus oon kuullu, että näitä rannekanavia joudutaan leikkaamaan jos tosi pahat eikä palaudu, mutta minulla ei enää ole niin pahasta vaivasta kyse. Koita jaksaa ja kokeile sitä kylmää niihin käsiin! :flower:

Kiva kuulla, että tämä vaiva menee ohi ja että jollain on kokemusta samasta.. Juttelin ystäville, mutta kellään ei ole ollut samanlaista vaivaa.
Täytyykin varmaan varata aika hierojalta, sillä hartiat on olleet myös niin jumissa viimeisen viikon, että on vaikea nukkua.

ei todellakaan mene aina ohi itsekseen. jos vaiva jatkuu pitkään sen jälkeen leikkauksella ei saavuteta niin hyvää tulosta kuin jos olisi "ajoissa" leikattu. ei muuta ku enmg-tutkimukseen siinä se selviää.

Mulla toi käsien tai oikeastaan käden puutuminen ja sormien tuli vasta raskauden loppumetreillä.
Ekaks puutui vaan öisin,mutta sitten loppuviimeks ei palautunut enään päivälläkään.
Samaten kärsein öisin alusta asti pohkeen suonenvedosta(lihaskrampista).
Mulla kaikki nämä vaivat jäi leikkaussaliin.Typsy syntyi sektiolla.

Yhteistyössä