V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Sillonko ei oo ongelmia, jos ollaan avoliitossa? Mikä käytännön ero?
kai mies kokee avioliiton niin lopullisena, ei osaa ajatella et siitä sit ikinä voi erota.. en osaa selittää..
Eikö nyt sitten koe olevansa ihan yhtä paljon sitoutunut? Kaikilla on välillä vaikeeta, mutta ei se yksi paperilappu sitä tee.
kyllä mä tunnen monta muutakin miestä ja naista jotka pelkää sitä avioliiton lopullisuutta vaikka onkin täysin onnellinen ja varma kumppaninsa kanssa.
Täällä yksi sellainen nainen. Mua jotenkin kauhistuttaa ajatus avioliitosta. Pelottaa, että jos naimisiin mennään, muuttuu suhde ja kaikki lähtee alamäkeen. Nyt meillä menee oikein hyvin ja en halua muuttaa suhdetta, joka toimii näinkin. Ei se tarkoita, että haluaisin pitää takaportin avoinna, vaan jotenkin se tieto, että avoliitosta on helpompi erota patistaa taistelemaan enemmän suhteen puolesta. Ei pidetä toisiamme itsestäänselvyyksinä.
Täällä toinen, kirjoitinkin jo tuolla aiemmin.
Ajattelen aika pitkälti samalla tavalla kuin sinäkin, paitsi että meillä aika paljon vaikuttaa se, ettei minulla ole lapsia ja miehellä on. Eli meidän naimisiinmeno aiheuttaisi raha-asioiden mutkistumisen.
Luulisin, että miehet aika yleisesti pelkää, että naimisiinmenon jälkeen se ihana nainen lakkaa panostamasta parisuhteeseen, kun on kerran saanut miehen kiikkiin ja siitä tulee se kotona lapsia hoitava, mistään kiinnostumaton riivinrauta...
Oispa mukava kuulla miesten ajatuksia näistä...