käsi ylös se, jonka parisuhde on alusta loppuun ollut pelkkää ruusuilla tanssimista....!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiNiLiLJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sillonko ei oo ongelmia, jos ollaan avoliitossa? Mikä käytännön ero?

kai mies kokee avioliiton niin lopullisena, ei osaa ajatella et siitä sit ikinä voi erota.. en osaa selittää..

Eikö nyt sitten koe olevansa ihan yhtä paljon sitoutunut? Kaikilla on välillä vaikeeta, mutta ei se yksi paperilappu sitä tee.

kyllä mä tunnen monta muutakin miestä ja naista jotka pelkää sitä avioliiton lopullisuutta vaikka onkin täysin onnellinen ja varma kumppaninsa kanssa.

Täällä yksi sellainen nainen. Mua jotenkin kauhistuttaa ajatus avioliitosta. Pelottaa, että jos naimisiin mennään, muuttuu suhde ja kaikki lähtee alamäkeen. Nyt meillä menee oikein hyvin ja en halua muuttaa suhdetta, joka toimii näinkin. Ei se tarkoita, että haluaisin pitää takaportin avoinna, vaan jotenkin se tieto, että avoliitosta on helpompi erota patistaa taistelemaan enemmän suhteen puolesta. Ei pidetä toisiamme itsestäänselvyyksinä.

Täällä toinen, kirjoitinkin jo tuolla aiemmin.
Ajattelen aika pitkälti samalla tavalla kuin sinäkin, paitsi että meillä aika paljon vaikuttaa se, ettei minulla ole lapsia ja miehellä on. Eli meidän naimisiinmeno aiheuttaisi raha-asioiden mutkistumisen.

Luulisin, että miehet aika yleisesti pelkää, että naimisiinmenon jälkeen se ihana nainen lakkaa panostamasta parisuhteeseen, kun on kerran saanut miehen kiikkiin ja siitä tulee se kotona lapsia hoitava, mistään kiinnostumaton riivinrauta...
Oispa mukava kuulla miesten ajatuksia näistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Varmaan melko harvassa on ne avioliitossa elävät, jotka eivät suhteen eteen töitä tekisi siinä missä ns. "susiparitkin". Monesti vielä enemmänkin.

Miten minulla on sellainen mielikuva, että monikin ajattelee, että kun minä olen "vaimo", niin sen pitäisi oikeuttaa ja "riittää" mihin vain.
Ikäänkuin se status oikeuttaisi tekemään tai olemaan tekemättä asioita, joita normaalisti parisuhteessa tehdään...

Esim. mieshän ei voi pettää eikä jättää VAIMOA, vaikka tämä kieltäytyy seksistä ja antaa itsensä lihoa 30 kg.
Tai että tokihan VAIMON pitäisi olla tärkein, eikä mies saa harrastaa mitään, eikä saa viettää aikaansa muualla kuin perheen parissa. Tai että ei naisen tarvitse harrastaa mitään miehen kanssa kodin ulkopuolella parisuhteen ylläpitämiseksi, kun hänhän on jo VAIMO.

Kärjistettyjä ja provosoiviakin esimerkkejä, mutta...

Mun mies on kans sanonu et siks ei haluais naimisiin kun sit tulee kuitenki ero :o kun muutamalla tutulla on näin käyny, mut heillä ei oo ollu edes lapsia ja meillä on jo 2 lasta ja yhdessäki asuttu kauan aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmaan melko harvassa on ne avioliitossa elävät, jotka eivät suhteen eteen töitä tekisi siinä missä ns. "susiparitkin". Monesti vielä enemmänkin.

Miten minulla on sellainen mielikuva, että monikin ajattelee, että kun minä olen "vaimo", niin sen pitäisi oikeuttaa ja "riittää" mihin vain.
Ikäänkuin se status oikeuttaisi tekemään tai olemaan tekemättä asioita, joita normaalisti parisuhteessa tehdään...

Esim. mieshän ei voi pettää eikä jättää VAIMOA, vaikka tämä kieltäytyy seksistä ja antaa itsensä lihoa 30 kg.
Tai että tokihan VAIMON pitäisi olla tärkein, eikä mies saa harrastaa mitään, eikä saa viettää aikaansa muualla kuin perheen parissa. Tai että ei naisen tarvitse harrastaa mitään miehen kanssa kodin ulkopuolella parisuhteen ylläpitämiseksi, kun hänhän on jo VAIMO.

Varmasti noitakin on, tiedän kyllä yhden parin jossa on juuri noin yhtään kärjistämättä!
Mutta itse vaimona ajattelen juuri niin että haluan pitää aviomieheni tyytyväisenä ja suhteen onnellisena kuolemaan saakka. Minun haaveeni on, että omat lapsemme näkevät suhteemme lämpimänä ja hauskana ja voivat aikuisenakin arvostaa meidän avioliittoamme mallina itselleen.
Henkilökohtaisesti mulla on tavoite etten koskaan ole mitään noista mitä mainitsit! =)

Varmasti noitakin on, tiedän kyllä yhden parin jossa on juuri noin yhtään kärjistämättä!
Mutta itse vaimona ajattelen juuri niin että haluan pitää aviomieheni tyytyväisenä ja suhteen onnellisena kuolemaan saakka. Minun haaveeni on, että omat lapsemme näkevät suhteemme lämpimänä ja hauskana ja voivat aikuisenakin arvostaa meidän avioliittoamme mallina itselleen.
Henkilökohtaisesti mulla on tavoite etten koskaan ole mitään noista mitä mainitsit! =)

no ei kai noi vieraan jutut ole kenekään tavoite...?

no ei kai noi vieraan jutut ole kenekään tavoite...?

Ei, mutta siihen saattaa joku huomaamattaan luiskahtaa. Mulla on tavoite ettei elämä ole koskaan sellaista!

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Pakkohan niitä riitoja on välillä olla, jotta hyvät hetket tuntuis paremmilta.

Ai on vai?

Sitten meiltä on jäänyt paljon kokematta; meillä kun on niiden hyvien hetkien ulkopuolella vain tasaisen arkista.

Pitänee alkaa riidellä, niin ne hyvät hetket tuntuu paremmilta?

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Pakkohan niitä riitoja on välillä olla, jotta hyvät hetket tuntuis paremmilta.

Ai on vai?

Sitten meiltä on jäänyt paljon kokematta; meillä kun on niiden hyvien hetkien ulkopuolella vain tasaisen arkista.

Pitänee alkaa riidellä, niin ne hyvät hetket tuntuu paremmilta?

Samaa mietin. Hyvä parisuhde ei kaipaa siihen mitään "ilmaa puhdistavia" riitoja tms.
Huonot asiat ja palautteet keskustellaan asiallisesti, ei me riidellä.

Meillä myös juuri tuota tasaista, välillä tylsää arkea, sitten tehdään irtiottoja ja vietetään tähtihetkiä ja kyllä niistä osaa nauttia vaikka ei riidellä siinä välissä.

Yhteistyössä