Kas kristittyjä 😮 Englannin lapsipuukotukset ilmeisesti lopettivat katolilaisten ja protestanttien välisen tuhatvuotisen sodan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Arman Alizad: ”Tein v2022 dokkarin Pohjois-Irlannin katolilaisten/protestanttien välisestä tuhatvuotisesta sodasta. Matkani perusteella kuvittelin sodan olevan ikuinen. Kertoo aika paljon ketuiks menneestä maahamuuttopolitikaasta jos nää kaks tahoa marssii yhdessä jotain isompaa pahaa vastaan.”

Ja twiittaa Cillianin tekstin ja videon:

”This is incredible. Catholics and Protestants are quite literally marching shoulder to shoulder in Belfast, Northern Ireland as they demand an end to Mass Immigration.

When these two communities are putting their differences aside and coming together, you know you’ve messed up.”
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Näin protestanttina sanoisin....

Katolinen kirkko tai mamutus...jaiks, on kuin valitsisi ruton tai koleran väliltä. 😲 No ehkä katolinen kirkko. On siellä ehkä 1 uskova. Tai 2.
Törkeää laittaa röhönauruhymiö jos kerran kahden kristityn ryhmän ikiaikainen vihanpito ja murhaaminen loppuu vihdoin. Vai ehkä haluat sen jatkuvan kun katoliset on mielestäsi jtn vääräuskoista rupusakkia joita on suotavaakin listiä?

Ja törkeää dissaamista. Kuule kyllä ne on yhtälailla samaan ihmisen luomaan hahmoon uskovia kuin sinäkin!

AP
 
Törkeää laittaa röhönauruhymiö jos kerran kahden kristityn ryhmän ikiaikainen vihanpito ja murhaaminen loppuu vihdoin. Vai ehkä haluat sen jatkuvan kun katoliset on mielestäsi jtn vääräuskoista rupusakkia joita on suotavaakin listiä?

Ja törkeää dissaamista. Kuule kyllä ne on yhtälailla samaan ihmisen luomaan hahmoon uskovia kuin sinäkin!

AP
No onhan tuo koomista.

Valitettavasti vaan samanlaista yhdistymistä yhteistä vihollista vastaan tapahtuu muslimeillakin: palestiinalaiset Hamas ja Fatah sopivat just riitansa, jotta heillä ois potkua vastustaa yhdessä Israelia.

Mä ymmärrän ja toivonkin ettei kukaan lue joka päivä kirjoituksiani, mutta olen sanonut aina, että ei terroriteot tai tappaminen kuulu kristillisyyteen. Jokainen kristitty joka listii muita, tekee Jeesuksen mukaan väärin. (Pl.kuolemantuomio tai puolustussota, ne on mutkikkaampia keissejä)
 
vierailija
No onhan tuo koomista.

Valitettavasti vaan samanlaista yhdistymistä yhteistä vihollista vastaan tapahtuu muslimeillakin: palestiinalaiset Hamas ja Fatah sopivat just riitansa, jotta heillä ois potkua vastustaa yhdessä Israelia.

Mä ymmärrän ja toivonkin ettei kukaan lue joka päivä kirjoituksiani, mutta olen sanonut aina, että ei terroriteot tai tappaminen kuulu kristillisyyteen. Jokainen kristitty joka listii muita, tekee Jeesuksen mukaan väärin. (Pl.kuolemantuomio tai puolustussota, ne on mutkikkaampia keissejä)
Murhien loppuminen on koomista? Ei herran pieksut sentään!

lopeta sanahelinäsi
tappaminen on kuulunut kristillisyyteen jo tuhat vuotta
 
vierailija
(Pl.kuolemantuomio tai puolustussota, ne on mutkikkaampia keissejä)
Eivät ole, sillä Jeesus ei koskaan tehnyt kompromisseja, että käskyn saatuaan yksilö saa tappaa.
Paavali selitti, että esivallalle tulee olla kuuliainen, mutta hänkin vain siinä tapauksessa, että esivallan käskyt ovat Jeesuksen opetuksen mukaisia.
Älä tapa ja rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi, on niin järjettömässä ristiriidassa opetuksesi kanssa (saatuaan valtiolta/esimiehiltään luvan, saa tappaa), että mietityttää kummalla puolella aitaa oikeastaan seisot?
 
Eivät ole, sillä Jeesus ei koskaan tehnyt kompromisseja, että käskyn saatuaan yksilö saa tappaa.
Paavali selitti, että esivallalle tulee olla kuuliainen, mutta hänkin vain siinä tapauksessa, että esivallan käskyt ovat Jeesuksen opetuksen mukaisia.
Älä tapa ja rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi, on niin järjettömässä ristiriidassa opetuksesi kanssa (saatuaan valtiolta/esimiehiltään luvan, saa tappaa), että mietityttää kummalla puolella aitaa oikeastaan seisot?
Niin eli sun mielestä suomalaisten puolustautuminen Talvisodassa ja ukrainalaisten puolustussota on väärin?
Pitää vaan sanoa Venäjälle "ota vaan, me ei laiteta hanttiin?"
 
vierailija
No onhan tuo koomista.

Valitettavasti vaan samanlaista yhdistymistä yhteistä vihollista vastaan tapahtuu muslimeillakin: palestiinalaiset Hamas ja Fatah sopivat just riitansa, jotta heillä ois potkua vastustaa yhdessä Israelia.

Mä ymmärrän ja toivonkin ettei kukaan lue joka päivä kirjoituksiani, mutta olen sanonut aina, että ei terroriteot tai tappaminen kuulu kristillisyyteen. Jokainen kristitty joka listii muita, tekee Jeesuksen mukaan väärin. (Pl.kuolemantuomio tai puolustussota, ne on mutkikkaampia keissejä)
Jumala lukee kirkoituksiasi joka päivä.
 
vierailija
Niin eli sun mielestä suomalaisten puolustautuminen Talvisodassa ja ukrainalaisten puolustussota on väärin?
Pitää vaan sanoa Venäjälle "ota vaan, me ei laiteta hanttiin?"
Jos uskot Jeesuksen opetuksiin, ei sinulla oikein voi olla mitään syytä vahingoittaa tai tappaa lähimmäistäsi.
Ellet usko, niin ei sillä minulle mitään merkitystä ole, mutta jotenkin tuntuu kornilta väitteesi, että olet samanaikaisesti uskovainen joka hyväksyy sodan ja tappamisen Jeesuksen opetuksen vastaisesti.
Muistuttaa vähän vihervasemmistolaisia älyllisiä kuperkeikkoja.
 
Jos uskot Jeesuksen opetuksiin, ei sinulla oikein voi olla mitään syytä vahingoittaa tai tappaa lähimmäistäsi.
Ellet usko, niin ei sillä minulle mitään merkitystä ole, mutta jotenkin tuntuu kornilta väitteesi, että olet samanaikaisesti uskovainen joka hyväksyy sodan ja tappamisen Jeesuksen opetuksen vastaisesti.
Muistuttaa vähän vihervasemmistolaisia älyllisiä kuperkeikkoja.
Vastaapa mun kysymyksiin Talvisodasta ja Ukrainan sodasta.
 
vierailija
Niin eli sun mielestä suomalaisten puolustautuminen Talvisodassa ja ukrainalaisten puolustussota on väärin?
Pitää vaan sanoa Venäjälle "ota vaan, me ei laiteta hanttiin?"
Entäpä alkuseurakuntien marttyyrit.
Kun Roomalaiset tulivat hakemaan heitä sirkusareenalle, aloittivatko he puolustussodan Jeesuksen nimissä?
Eivät, sillä he uskoivat opettajansa Jeesuksen opetukseen, joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu.
 
vierailija
Eri maalaiset kristityt tappoi miljoonia muslimeja, pakanoita ja mitälie ristiretkillään mm Egyptiin ja Syyriaan asti
Tätä Echo ei tule ehkä koskaan käsittämään, sillä hänen mielestään tappaminen on sallittua mikäli se tehdään puolustustarkoituksessa, kuten näissä tilanteissa estämään Islamin rantautumista länsimaihin.
Jeesus tiesi kuinka kieroilla tavoilla ihmiset yrittävät hänen opetustaan vesittää ja kertoi jälkipolville, rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi.
 
vierailija
Tätä Echo ei tule ehkä koskaan käsittämään, sillä hänen mielestään tappaminen on sallittua mikäli se tehdään puolustustarkoituksessa, kuten näissä tilanteissa estämään Islamin rantautumista länsimaihin.
Jeesus tiesi kuinka kieroilla tavoilla ihmiset yrittävät hänen opetustaan vesittää ja kertoi jälkipolville, rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi.
👍
 

Yhteistyössä