Karvojen liikakasvu naisihmisillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissHorror
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MissHorror

Vieras
Löytyykö täältä naisia, jotka ovat tavallisia naisia karvaisempia (hirsutismi). Onko tämä karvaisuus vaikuttanut parisuhteeseesi vai oletko hoitanut nuo karvat vähemmäksi esim. lääketieteellisin keinoin?

Itselläni karvankasvu on hyvin runsasta, ja ainakin itseäni se häiritsee. Joka päivä saa olla kraakamassa, iho ei pidemmän päälle kestä vahaamista. Sänkyhommiin ei viitsi alkaa, jos useampi päivä ajelusta. Sänki raastaa toisen "verille" ja itseäkin se rappaa... Voisi kuvitella että en ole ainut tässä talossa, jota asia vaivaa/häiritsee, vaikkei koskaan näin ole sanonutkaan.

Onko täällä muita, joilla sama onkelma???

Juu, minulla diagnosoitiin PCO jo teini-iässä, joten sillä selittyi myös liikakarvaisuus. Hoitona Diane Nova -e-pillerit, joiden vaikutus on aika laimea, mutta useamman kuukauden käytön jälkeen huomaa hienoista pehmenemistä karvoissa. Kyllästyin höyläämiseen ja vahaamiseen vuosi sitten ja menin Helsingissä Sairaala Laseriin diodi-laser-karvanpoistoon. Hirveän kalliiksihan se tulee ja yksi hoitokerta ei riitä, vähintään kolme kertaa täytyy ottaa, jos karvoitus on erittäin runsasta ja tiheää. Itseltäni käsiteltiin bikinirajojen lisäksi jalat kokonaan. Tepsii tosin vain, jos ihon väri hyvin vaalea ja karvoitus tummaa. Lasersäde ei tehoa vaaleaan karvatuppeen. Olen ollut tosi tyytyväinen tulokseen, enää kasvaa vain vaaleita hennompia karvoja, mut pankkitili itki ja kauan. Meniköhän noihin kahteen kertaan reilusti yli tonni... Mut oli se sen arvoista.

Juu. Mulla kanssa bikinirajat täytyy kraakata joka päivä, samoin jalat. Sänki on hirveä ja tosiaan pistelee. Kaikenlisäksi bikinirajaan alkoitulla paiseita jatkuvasta ajelusta, kun joku pöpö pääsi karvatuppeen. Toi laserhoito voisi olla mullekin hyvä vaihtoehto, jos rahat vaan riittäis.

Mulla on kanssa ihan hirmun kova karvan kasvu. Se oli aikasemmin kauhee itsetuntobrobleema... mutta kun onneksi mieheni on niin ymmärtäväinen, että hyväksyy minut sellaisena, kuin olen..tämän asian tiimoilta. Niin sen pitäisi olla kaikkien "karvapallojen" perheessä. Jatkuva karvanajelu voi olla, kuten jo sanottu TERVEYDELLE HAITALLISTA, sillä karvatupet tuppaavat tulehtumaan. Itse en juuri ajele, sillä ajelusta ei ole enää edes muutaman tunnin kuluttua mitään hyötyä!! Koskettaessa tuntuu aivan järkky sänki, vaikka olis ajellu kuinka tarkkaan. Vahaan tai käytän karvanpoistoaineita. ja pidän välillä taukoa kokonaan karvanpoistosta. Älkää hyvät kanssasisaret alentuko siihen, että menetätte isetuntonne ja terveytenne karvojen vuoksi. Näyttäkää arvostelijoille, että näiden turhamaisuus ei teitä lannista!!

Mulla on kans samaa ongelmaa. Jalkojen ja bikinirajat pitäis ajaa joka päivä, sillä kova sänki alkaa tuntua jo vuorokauden sisällä ajelusta!!! Joskus tuntuu, et mitä hyötyä, kun se kuitenkin taas pian tuntuu...! Mulla alko toi karvan kasvu nopeutua ja lisääntyä sen jälkeen, kun lopetin e-pillereiden käytön verenpaineen nousun vuoksi. Nää pillerit oli just diane novat, jotka auttavat myös hirsutismiin, en edes tiennyt sitä silloin kunnolla, kun niitä söin. Mut kun ne lopetin alkoi puolen vuoden sisällä tulla haituvatyyppistä karvoitusta ylähuuleen ja navan alle!!! Siis tuli ihan hirvee itsetuntokriisi ja ihmettely, et mistä Hel..... tämä johtuu?!? Nyt onneksi on tullut itsetuntoa sen verran, etten niistä enää piittaa, mut joskus sitä viä muistelee kaiholla niitä vuosia, kun ei ollut näitä karvaongelmia =)

Täällä on myös yksi, joka on tosi karvainen nainen. Tosin on lohdullista ajatella, että en ole ainoa, mutta karvojen ajelu koetaan niin "pakollisena", ettei välttämättä löydä katukuvasta muita kanssasisaria.

Mulla on myös se ongelma, että iho on herkkä eikä todellakaan kestä "miesmäistä" käsittelyä. Jo pelkästään säärikarvojen ajelu päivittäin saa ihon näppylöille muista herkemmistä alueista puhumattakaan.

Toistaiseksi olen tyytynyt siihen, että ostan Veet-vahapurkin ja poistan sillä vahalla sääri-, reisi- ja bikinialueen karvoituksen. Kainalokarvat kasvavat niin ristiin, että ominpäin vahaus kainaloista on todella kivuliasta ja työlästä. Muutaman häiritsevät karvat ylähuulesta poistan pinseteillä. Yleensä kerran vuodessa vahautan karvat pois kosmetologilla, mutta kun hintaa kertyy yleensä yli 100 euroa kun taas Veet-purkin hinta liikkuu alle 10 eurossa...

Myös mulla tulevaisuudessa on tarkoitus poistattaa karvat laserilla pois yksityisellä lääkäriklinikalla Laserissa. Toistaiseksi siihen ei vielä ole varaa, mutta toivon, että jo alkuvuodesta saan talvella aloitettua laser-hoidot. Todennäköisesti minulla se vaatii kulutusluoton ottamista, mutta katson silti, että saatava hyöty on riittävä.

Ainoa asia, mikä laser-käsittelyssä pelottaa on se, että vaikka juuri ne kyseiset karvat pysyvät poissa, niin mitä jos poisto aktivoi UUSIEN karvojen kasvua VIEREISIIN karvatuppiin...!?! Silloinhan ehkä jo parissa vuodessa joutuisi aloittamaan uuden käsittelyn, sillä meikäläisellä karvat ovat vaaleaa ihoa vasten niin tummat, että niitä ei kovin montaa kehtaa katsella.

minä myös yksi onneton karvakasa.. karvat todella häiritsevät elämääni, muutaman kerran meni hermot karvoihin kokonaan ja laitoin jotai suihkutettavaa veet tököttiä yli tunniksi jalkoihin. oli nahka aika kirvelevä seuraavan viiikon.. hermot menetettyäni olen myös raapinut koivet naarmuille monta kertaa. olen huomannut että parhaan höyläys tuloksen saa kun hinkkaa jalat pesusienen karhealla puolella ja sitten höylää. näin myös olen välttynyt sisäänpäin kasvavilta karvoilta. vihaan sitä kun höylää jalat niin iho tuntuu sileältä, mutta jos menee kananlihallenii sänki tuntuu samantien.. seksi elämääni karvat ovat vaikuttaneet niin että en sänky hommia enää harrasta kun vaan todella harvoin.. olen aika varma että minulla on pco, en ole käynyt vielä lääkäris, ehkä pelkään liikaa vastausta..

Hormooni kierukka lisää karvoitusta. Ei siis välttämättä ole mikään sairaus. Kuitenkin minulla niin helppoa kun ei ole menkkakipuja että muutama lisä karvoitus jota on iholla ei haittaa. Jos karvat haittaa jotain naisihmistä olen kysynyt häneltä viattomasti että no miksi sinulla taas nuo rinnat roikkuu - naiset on pahoja toisilleen rakastava mies ei moisesta asiasta välitä.

hei... yks juttu.. mulla muutes bikiinirajan karvatuppien tulehtumisongelmaan auttaa kun sipasen partavettä ajelun jälkeen... toki vähän kirveltää.. mutta mun mielestä pienempi paha on hetken polte ja kirvely, kuin paha infektio iholla karvatupissa. en suosittele jos ei toimi. mulla toimi tosi hyvin. sipasen partavettä tai haavanpuhdistusainetta ajelluille bikiinirajoille.. käytän myöskin vahauksen jälkeen.

miehet käyttävät partavettä, koska se ummistaa ihohuokoset ja desinfioi ihon. karvatupen tulehdus siis minimoidaan sillalain.

mutta ne jotka uskaltavat olla ajelematta (liian usein) tsemppiä teille.

Mä en koe karvankasvua varsinaiseksi ongelmaksi, mutta kun ne on tummia väriltää niin saahan niiden kimpussa jatkuvasti olla. sääret krakaan gilletellä joka toinen tai joka kolmas päivä, reidet kerran kaksi viikossa. Bikinialueen joka päivä ja ylähuulen karvoja (yök) nypin pinseteillä.

Enivei, kun aloitin syömään Yasmin e- pilsuja niin karvankasvu hidastui selvästi ja iho pehmeni muutenkin. Yasminhan auttaa myös akneen niin kuin Diane Nova mutta on matalahormonisempi.

mulla on todellakin ongelma karvojen liikakasvun kanssa,niitä ei oo ainoastaan säärissä ja bikinirajalla vaan myös mahassa, alaselässä,käsivarsissa ja nännessäkin muutamia mustia karvoja. Nyt myös huulen yläpuolelle on alkanut tulla tummia karvoja.

Lopetin pillereiden käytön noin vuosi sitten ja ongelma on sen jälkeen mielestäni vain pahentunut..olen miettinyt lääkärissä käyntiä uudemman kerran,viimeksi kontrollissa käydessä mainitsin asiasta terveydenhoitajalle ja hän sanoi tämän olevan normaalia että jotkut naiset vain ovat karvaisempia kuin toiset. Se ei paljon mieltä lohduttanut, asia painaa päivättäin ja on merkittävä itsetunnon laskija. Entisen poikaystävän kanssa sänkyhommat ei toimineet koska en kyennyt nauttimaan seksistä, sillä karvat vaivasivat minua koko ajan.

Jos olis rahaa menisin heti johonkin laser hoitoon tai mihin hyvänsä joka voisi auttaa. Olen vielä opiskelija eikä rahaa todella ole.

Karvankasvu on myös rotuominaisuus ja mitäs karvoja meillä vaaleaihoisilla normaalisti olisi, mutta jos värit vähän tummenevat, johan sitä karvaa kuuluu kasvaakin.
Nyt on joki ihme luonnoton aika. Normaalius on pahaa, epänormaalius hyvää. Naiset nauttikaa omassta persoonasta, karva sinne tai tänne. Ei haittaa pienet viikset eivätkä karvat alempanakaan.

Mulla on kanssa ihan hirmun kova karvan kasvu. Se oli aikasemmin kauhee itsetuntobrobleema... mutta kun onneksi mieheni on niin ymmärtäväinen, että hyväksyy minut sellaisena, kuin olen..tämän asian tiimoilta. Niin sen pitäisi olla kaikkien "karvapallojen" perheessä. Jatkuva karvanajelu voi olla, kuten jo sanottu TERVEYDELLE HAITALLISTA, sillä karvatupet tuppaavat tulehtumaan. Itse en juuri ajele, sillä ajelusta ei ole enää edes muutaman tunnin kuluttua mitään hyötyä!! Koskettaessa tuntuu aivan järkky sänki, vaikka olis ajellu kuinka tarkkaan. Vahaan tai käytän karvanpoistoaineita. ja pidän välillä taukoa kokonaan karvanpoistosta. Älkää hyvät kanssasisaret alentuko siihen, että menetätte isetuntonne ja terveytenne karvojen vuoksi. Näyttäkää arvostelijoille, että näiden turhamaisuus ei teitä lannista!!

Hei,olen lähes nelikymppinen nainen ja todella kärsinyt jo murrosiästä asti karvankasvusta..nykyään vaan yltynyt jalat ku apinalla kohta napaan asti kutinaa ja kirvelyä ajelut vaan lisää sitä.Ajatus olisi käydä laser hoidos taitaa olla ainut apu enään.Itsetuntoon minulla on vaikuttanut ja haitannut koko elämän ei voi käydä umahalliskaa.Nuorena se hävetti kun joku vielä möläytti et kato kuin karvaset jalat tolla.No mut on kyl mies suhteita ollut..jotku kyllä hyväksynyt mut ittee se haittaa enempi.Ei kyl sitä vakikumppanii kuitenkaa löytynyt tän takia:(.Siis mulla on kaikkialla bikini ja genitaalialuuetkin mustaa karvaa ja pitkää se on hetken lyhyempi kun ajaa mut itelle yhtä tuskaa ja sääret ja ja reidet kauttaaltaan.Olisi pitänyt tulla mies vissiin.Mut onneksi en ole sit yksin kun muitakin samanlaisia.

Viimeksi muokattu:
Itse joudun myös ajelemaan karvat päivittäin, mutta olen pitänyt sitä enemmän ominaisuutena kuin sairautena.. Ajelen joka aamu siis sääret, reidet, bikinirajat ja jalkovälin muutenkin, kainalot, ja lisäksi pariin kertaan viikossa käsivarret , ylähuulen karvoituksen ja alaselän. Lisäksi nypin vatsasta ja rinnoista mustat karvat aina heti kun ovat siinä pituudessa että saa pinseteillä kiinni.

Karvatupet eivät tulehdu eikä iho muutenkaan kun hoitaa kunnolla, vaikka atoopikko olenkin. Rasvaan koko vartalon huolella aina suihkun jälkeen, aroille alueille käytän lisäksi sinkkivoidetta joka ehkäisee tehokkaasti ärtymyistä (samaa mitä käytetään vauvojen vaippaihottumaan, tosi hyvää aikuisten ärtyvälle iholle!).

Hellävaraisimmaksi karvojenajeluvälineeksi on osoittautunut monen kokeilun jälkeen Efin Intuition -höylä, jonka ansiosta en tarvi enää sääriin ollenkaan sinkkivoidetta. Voi tilata ainakin tuolta halvan näytepakkauksen jos haluaa kokeilla: Kokeile uutta ja parannettua Intuition Plussaa - EFI
On liian iso häppäreiden ajeluun, joten ne ajelen perinteisellä kertakäyttöhöylällä.

Hassua, mutta itsetuntooni tämä ei ole vaikuttanut mitenkään. Johtuu ehkä siitä että olen aina pitänyt itsestäni huolta ja ajellut karvat, joten en tunne itseäni yhtään vähemmän naiseksi :)

Ymmärrän että ajatte näkyvät karvat, mutta miksi ajaa ne jotka jäävät alushousujen sisään?? Luulisi että "pimppivärkki" tulee araksi jatkuvasta ajelusta?
Jotkut miehethän tykkäävät runsaasta karvoituksesta "siellä". Antakaa vain kasvaa...

Itse jo vanhana naisena joudun ajamaan ohutta hentoa untuvaa poskilta ja korvien läheltä. Ihmettelen miksi näin vanhemmiten on alkanut sellaista kasvamaan, johtuneeko estrogeenistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Havulle:
Ymmärrän että ajatte näkyvät karvat, mutta miksi ajaa ne jotka jäävät alushousujen sisään?? Luulisi että "pimppivärkki" tulee araksi jatkuvasta ajelusta?
Jotkut miehethän tykkäävät runsaasta karvoituksesta "siellä". Antakaa vain kasvaa...
Olen ajanut karvat yli 10 vuotta ja ei tule araksi. Jos miehelle pehko on niin tärkeä, niin saa etsiä toisen naisen sitten, minä ajelen karvat ihan oman viihtyvyyden takia. Ilman on mukavampi olla, kun ei karvapehko mähi kuumalla hiessä ja sotkeennu kuukautisvuotoon.

Yhteistyössä