Karvoitusta lapsella?

  • Viestiketjun aloittaja Karvaa
  • Ensimmäinen viesti
Karvaa
Hei,

Huomasin ulkoauringossa, pojan (2v 2kk) paitaa riisuessa, että hänellä kasvaa karvaa yläselässä, osin myös selkärangan vieressä. Karvoitusta ei ole vielä runsaasti, mutta kuitenkin silmällä selkeästi havaittavissa. Pituutta arviolta 2 mm. Asiassa hämmentää, että osa karvoituksesta on tummaa, muistuttaen aikuisen miehen selkää. Muualta kehosta en karvoitusta havainnut, aavistuksen käsivarsien yläpäästä.

Onko kellään asiasta kokemusta? Onko asiaan syytä reagoida jotenkin? En ole koskaan kuullut vastaavasta mitään.

 
äiti vaan
Joo pikkusiskoni on aina ollut melko karvainen. Käsivarret vaaleahkon tuuhean karvan peitossa. Ku mun kädessä on ns. normaalisti karvaa. Mun tytöillä on karvaa mm. pepun yläpuolella (tosin vaaleaa) joita tuskin edes huomaa. Esikolla oli syntyessään tummia pitkiä karvoja korvissa, hävis ajan mittaan. Ei sun kannata olla huolissas, toisilla karva on vain tummempaa ja siten helpommin havaittavissa, toiset on luonnostaan myös karvaisempia. Ainahan niitä voi onneksi leikata jos ne rupeaa liiaksi häiritsemään.
 
Meidän pojalla on ollut selässä karvoja ihan syntymästä asti.Poika on tosin tummahiuksinen.Eipä nuo karvat koskaan ole minua tai poikaa häirinneet.Toiset ovat vain karvaisempia.Pojan isäkin on aika karvainen eli varmaan on isältään perinyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2004 klo 19:43 Karvaa kirjoitti:
Moi,

Lapsi on muuten vaalea. Isällä ei normaalista poikkeavaa karvoitusta.

Anteeksi :D :D :D :D :D pakko sanoo kun alkoi naurattaa...ei sais,tiiän...mut toi nimenomainen lause...
Et isällä ei normaalista poikkeavaa karvoitusta...voi vitsi :D :D :D
Anteeksi :ashamed: taidan olla liian väsynyt...
Ei saa loukkaantuu millään lailla :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2004 klo 19:43 Karvaa kirjoitti:
Moi,

Lapsi on muuten vaalea. Isällä ei normaalista poikkeavaa karvoitusta.
Hmm,mikä on "normaalista poikkeavaa karvoitusta"?

Meillä' on isompi poika (parin viikon päästä 8b) karvaton mut pienemmällä on joka paikassa karvaa (jaoissa,käsiässä ihan joka paikassa) tosin vaaleeta ja hentoa,mut on kuitneki
 

Yhteistyössä