Kartanonkosken palvelut?

Katsastellaan asuntoa vantaan kartanonkoskelta, mutta mietityttää nuo palvelut - osaisko joku kertoa missä on ainakin lähin posti, neuvola, terveyskeskus ja onko esim. niihin tammiston ruokakauppoihin kävelymatka? Entä onko julkiset kulkuyhteydet retuperällä, jostain olen sellaisen kuvan muodostanut. Itse on autoa aja, joten siksipä tässä vähän arveluttaa. Mies kyllä kaaraa, mutta on tietty päivät töissä.

Muutkin vinkit ja "asuinympäristökuvaukset" tervetulleita.
 
Niin ja lisäyksenä vielä, kuinka kauan saa odotella päiväkotipaikkoja? Onko vain yksi pk? Olisin kiinnostunut ryhmäperhepäivähoidosta, mutta tarvetta ei ainakaan vielä vuoteen- puoleentoista.
 
myy
Tervehdys!

Kartanonkoskelta menee busseja mm. Tikkurilaan, Myyrmäen suuntaan, lentokentälle, Helsinkiin ja Itäkeskukseen. Osa busseista menee tältä alueelta Pointin luota, mutta suurin osa Ylästöntietä pitkin. Jumbolle ja Tammiston kaupoille on n. 10-15 minuutin kävelymatka. Kartanonkoskelta löytyvät koulu, päiväkoteja, kirjasto, hammaslääkäri sekä uusi neuvola (en tiedä onko vielä aloittanut toimintaansa?). Terveyskeskus on Tikkurilassa eli sinne pääsee bussilla vartissa. Lähiruokakauppaa ei ole, mutta sellainen on ilmeisesti tulossa jossakin vaiheessa. Toki Teboil on ihan lähellä ja sieltä voi hakea hätävaraa jos joku tavara pääsee loppumaan :) Alueena Kartanonkoski on kiva ja miellyttävä paikka. Lapsille löytyy puistoja ja kävelymatkan päässä on Haltialan tila eläimineen. Totta on, että auton omistamisesta olisi hyötyä etenkin isoja kauppaostoksia tehdessä, mutta kyllä täällä ilman autoakin pärjää. =)
 
kiitti tiedoista! Tuli se kämppäkin meinaan hommattua. Asustelet ilmeisesti itse kartanonkoskella, onkos minkäikäisiä tenavia? En tunne sieltä tosiaan ketään, tosin oon ymmärtänyt että aika "yhteisöllinen" paikka (toivottavasti rajoittuu halutessa kotioven ulkopuolelle,liika on liikaa) ja muita äitejä ja lapsia tapaa väistämättä keskipihoilla.
 
Vilivinkka harmaana
Neuvola on aloittanut toimintansa jo maaliskuussa. Päivähoitopaikoista on huutava pula. ymärtääkseni alueelle on n. 80 lasta jonossa. Väliaikseisen päiväkodin rakentaiminen alkaa ilmeisesti nyt kesällä, liekö tilanne sitten helpottuisi.
Lapsia ja vanhempia tapaat puistoissa ja alueella on myös SRK:n kerhotoimintaa. 3-4v. ja 4-6v. ryhhmät, sekä kyläkerho.
Tammiston ostopuistoa rakennetaan kovaa vauhtia ja ymmärtääkseni sinne on vielä tulossa mm. yliopiston apteekki.
Ihana paikka asua. Ulkoilumaastot loistavat ja palvelut lähellä. Ainoana miinuksena Vantaan budjetti, joka sortaa lapsiperheitä ja surkea päivähoitotilanne.
 
myy

En itse asu enää Kartanonkoskella, mutta paljon tulee oltua siellä kavereiden luona kyläilemässä. Lapsiperheitä tuntuu alueella asuvan paljonkin. Onnittelut uuden kodin johdosta :flower:
 

Yhteistyössä