Mulla oli lapsena. Lappuhoito pitkään ja koko päivä kerralla. Leikkaukset 5v ja 6v ja lasit oli noin 14-15vuotiaaksi. Sen jälkeen laseja ei tarvinnut, mutta karsastus jäi, mutta näköhyvä. Itse halusin 18vuotiaana uudelleen kosmeettiseen leikkaukseen, taas leikattiin kahdesti ja karsastus lähti.
Joten kannattaa ainakin yrittää useampaa leikkausta. Mun elämänlaatu olisi ollut paljon huonompaa, jos karsastusta ei olisi hoidettu "loppuun". Kierot silmät oli hankala vaiva sosiaalisessa kanssa käymisessä. Kaikkia ei häiritse, mutta mua häiritsi.
Myös veljellä oli karsastusta, mutta sillä hoitui homma itestään ja mitään lappuhoitoa tai laseja ei tarvittu. Aikuisena karsastaa vain väsyneenä ja sitä tuskin kukaan huomaa.
Veljen tytöllä on karsastusta, nyt 3v. Hoidetaan lappuhoidolla, näkö hyvä, joten laseja ei ole tarvinnut. Lappuhoitoa 2h/päivä. Karsastus ilmeni vasta 1,5v lääkäritarkastuksessa. Kerran jo leikattu 2vuotiaana, mutta ei auttanut karsastuskulmaan mitenkään, joten vähän turhaleikkaus. Seuraava leikkaus ehkä ennen kouluikää. Onhan se semmoinen vaiva, että voi aiheuttaa (ja aiheuttaakin) kiusaamista koulussa, joten siksi kai yritetään leikata vielä ennen koulua.