Karppileipää kaupastako??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kasineljä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kasineljä

Vieras
En ole karppaaja, mutta katson kyllä mitä suuhuni pistän. Luin ts:stä että salonen on tehnyt Karppinen-nimistä leipää, jossa ei ole hiilihydraatteja juuri ollenkaan. Kaupassa olen koittanut pitää silmät auki mutta en ole törmännyt kyseiseen tuotteeseen.. Tietääkö joku mistä sitä saa ostettua? Pitääkö mennä salosen leipomoon vai olenko niin puusilmä että niitä on kaupoissa mutta olen vain kulkenut ohi?

Tuossa pakkauksen kuva, niin löydät helpommin. Mutta eihän leipää ilman hiilihydraatteja voi tehdä, joten ei tämä mitään ihmeleipää ole. http://www.perheleipurit.fi/Tuotteet?groupid=67&id=460

Meidän edelleen viljattomana pysyvien karppien tulee tyytyä omaan karppisämpylään edelleen reseptillä:0,5 dl pellavansiemenrouhetta,voita 1-2 rkl,sekoitus ja joukkoon yksi kananmuna ja kaikki sekaisin ja sit minuutiksi mikroon.Tähän on tyytyminen:)

Yhdessä siivussa karppista on 3g hh joten ei ihan paha määrä. Itse en virallisesti karppaa, mutt kun on rd niin pitää katsoa vähän mitä laitan suuhun. Karppisessa on kyllä pellavansiemeniä, mutta ainakin teratologisen toetppalvelun mukaan leivässä olevat ei haittaa raskaanakaan ollessa.

Mulla on tapana tehdä miehelle karppileipää mm. juustosta, munista, turkkilaisesta jogusta, siemenistä, leseistä, soijajauhosta ja psylliumista. Paljonko tuollainen karppileipä maksaa?

mä olen kolmisen viikkoa syönyt karppinen leipää enkä erota sitä maun puolesta tavallisesta paahtoleivästä.Likemmäs 4€maksaa ja S-marketista ja K-marketista olen ostanut.

Musta tuo leipä maistuu ihan tavalliselle moniviljapaahtoleivälle. Ei todellakaan ole pahaa tmv, menee aivan täydestä leivästä. Lapsetkin meillä syö sitä. Paljon terveellisempää kuin ns. tavallinen leipä.

minä olin ymmärtävinäni jostain uutisesta että useampi leipomo havittele karppimarkkinoita, onko niitä nyt kaupssa yhtä lajia vai onko jo useampia?

OT, hesessä törmästin karppihampurilaiseen, tai siis hampurilaissalaattiin, ovat hekin tarttuneet tähän uuteen markkinarakoon
http://www.hesburger.fi/tuotteet/salaatit/burgeri_salaatti

[QUOTE="vieras";24200666]Millähän perusteella on paljon terveellisempää kuin vaikka ruis- tai täysjyväleipä? Hiilihydraattien puutteen vuoksi??[/QUOTE]

Sillä perusteella, että ne nopeat hiilihydraatit (=valkoinen vehnäjauho, jota muuten on myös ruisleivässä) on korvattu kuidulla ja terveellisellä rasvalla. Kukaan ihminen ei oikeasti tarvitse vehnäjauhoja ravintoonsa sitä määrää, mitä ihmiset nykyään normaalisti syö.

Alkuperäinen kirjoittaja ottaisitko selvää asioista;24200734:
Sillä perusteella, että ne nopeat hiilihydraatit (=valkoinen vehnäjauho, jota muuten on myös ruisleivässä) on korvattu kuidulla ja terveellisellä rasvalla. Kukaan ihminen ei oikeasti tarvitse vehnäjauhoja ravintoonsa sitä määrää, mitä ihmiset nykyään normaalisti syö.

Komps!

Yhteistyössä