Karppaussota kuumenee, Heikkilä: Suomi on natsivaltio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en usko että kovnkaan monessa perheessä lapset on tiukalla karpilla vaan nimenomaan hyväkarpilla.
Näetkö mitään ristiriitaa näissä jutuissasi? Karppaaminen ei missään nimessä voi mennä yli ja jos meneekin, se on hyvin marginaalista. Silti olet yleistämässä, että tässä maassa näkee niin paljon pelkällä paahtoleivällä eläviä lapsia, joiden vanhemmat vain juovat kaljaa ja polttavat tupakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25142241:
Mä olen törmännyt hurmoshenkisiin karppaajiin ainoastaan netissä. Irl kaikki tuntemani karppaajat ovat ihan tavallisia, fiksuja ihmisiä, jotka eivät - ainakaan netin ulkopuolella - kovaan ääneen julista eläinrasvojen jumalallista ja rukiin saatanallista olemusta. Mutta sama pätee moneen muuhunkin asiaan ja siksi mun mielestä olisi hyvä koittaa muodostaa ihmisistä käsitys muun kuin netin perusteella.

Tätä vähän tarkoitinkin vertauksellani hommalaisiin. Ei heitäkään irl ole tullut vastaan. Minullakin on karppaavia tuttavia, mutta he eivät vouhkaa. Netissä on sitten tämä omituinen lahkolaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25142273:
Tätä vähän tarkoitinkin vertauksellani hommalaisiin. Ei heitäkään irl ole tullut vastaan. Minullakin on karppaavia tuttavia, mutta he eivät vouhkaa. Netissä on sitten tämä omituinen lahkolaisuus.

Nettilahkolaisuus? Tai sitten netti toimii tässäkin asiassa kynnystä alentavana tekijänä..reuhataan potenssiin kybällä, niin saadaan kaikki systeemistä ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25142273:
Aivan. Ja pätee niin moneen muuhunkin asiaan. Aika villin kuvan voisi saada naisista, jotka tulevat äideiksi, jos perustaisi näkemyksensä äideistä tähän palstaan :D

Niin ja itseasiassa isäni on karpannut enemmän ja vähemmän vuodesta 88 (Atkinsin kautta karppaukseen), että osaan siltäkin pohjalta suhtautua ihan normaalisti "peruskarppaajiin". Mutta sitten ovat nämä kiihkoilijat, jotka nyt yhä enemmän leimaavat koko porukkaa. Eikö kukaan muu näe yhteyttä hommaforumiin ja koko siihen ilmiöön?

[QUOTE="vieras";25142259]Näetkö mitään ristiriitaa näissä jutuissasi? Karppaaminen ei missään nimessä voi mennä yli ja jos meneekin, se on hyvin marginaalista. Silti olet yleistämässä, että tässä maassa näkee niin paljon pelkällä paahtoleivällä eläviä lapsia, joiden vanhemmat vain juovat kaljaa ja polttavat tupakkaa.[/QUOTE]
Jos et osaa lukea lastensujelutilastoja ja pienten lasten laiminlyöntien määrää tässä maassa niin se on ihan sun omaa pinkkilasista maailamaasi jossa haluat elää, muta käytä toki aikaasi karppajaa-vanhempien metsästämiseen, jos koet sen olevan noin suuri ongelma. Mitään tutkimustulostahan sulla ei tosin tästä ole tarjota minkä voisi googlella löytää mutta siitä vaan.

Itse syötän lapsilleni paljon lihaa, kalaa, tuoreita kasviksia, tuoremehuja, marjoja, juustoja, leikkeleitä, voita, kermakastikkeita ym. ym. ja hyvin näyttävät voivan koululaiset. Eivät ole väsyneitä aamuisin. Olen järkevä, keitän lapsille esimerkiksi aamuisin tuoreen puuron että siitä saa sitä viljapuolta sen verran ja tuoretta kokojyväleipää ilman hiivaa syödään joskus. Koulussa syövät normaalia kouluruokaa en ole ikinä lapsille mainostanut millaista ruokavaliota noudatetaan ja saavat joskus herkkujakin. Kyllä se vaan on niin, että ne vanhemmat, jotka karppaavat ovat kokonaishyvinvoinnin kannattajia, ei paljon sipsipussia ja energiajuomaa mene kurkusta alas, usein karppivalio tuo tullessaan myös sen, että esim. alkoholin ja makeisten kulutus on marginaalista, tämäkin on varmaan mielestäsi huono asia.
Itse varmaan annat lapsillesi paljon viljatuotteita ja perunaa, onhan ne paljon halvempiakin, murothan on helppo aamulla kaataa lautaselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25142290:
Niin ja itseasiassa isäni on karpannut enemmän ja vähemmän vuodesta 88 (Atkinsin kautta karppaukseen), että osaan siltäkin pohjalta suhtautua ihan normaalisti "peruskarppaajiin". Mutta sitten ovat nämä kiihkoilijat, jotka nyt yhä enemmän leimaavat koko porukkaa. Eikö kukaan muu näe yhteyttä hommaforumiin ja koko siihen ilmiöön?
En ole koskaan käynyt hommafoorumilla. Mutta voisin kuvitella, mitä se on. Mä näen tämän netissä ilmenevän karppausfanatismin samanlaisena asiana kuin minkä tahansa fanatismin, jonka tarkoituksena on kerätä lisää kannattajia ja julistaa aatteensa sanomaa tyrmäten kaikki vaihtoehtoiset aatteet. Kuopus perehtyi pari vuotta sitten radikaali-islamismiin ja ilmiö oli näiden ryhmittymien keskustelupalstoilla sama kuin karppaus.infossa ja varmaan siellä hommafoorumillakin. Eli "me olemme oikeassa, muut ovat väärässä, meidän pitää saada toisinajattelijat liittymään meihin tai tuhottava heidät". Näin kärjistettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25142293:
Mitä tarkoitat? Voi toimia myös imurina.

No se, mitä hiljaa mielessä ajatellaan kun keskustellaan naamatusten..kaikki se, mitä ei tuttaville uskalleta sanoa ihan ääneen. Purkautuu sitten täällä netissä sitä suuremalla vimmalla...ja äärimmäisen aggressiivisesti kärjistäen.

[QUOTE="vieras";25139330]Kuinka moni haukkuja n lukenut yhdenkin Heikkilän kirjan? Käsi ylös![/QUOTE]

Olen.

Mutta en nyt varsin hauku, olen vain hiukan erimieltä.
En kiistä, ettei ruokavaliolla ole osuutta moneen sairauteen tai sairaudesta jopa toipumiseen tai oireettomana pysyvään muotoon. Eikä Heikkilä ole edes ainut lääkäri joka tätä mieltä on.
Mutta myös Heikkilän pitäisi korostaa, että kaikki ei käy kaikille ja joku nyt vaan voi sairastaa vaikkapa sitä diabetestä ruokavaliosta huolimatta.
Insuliinin voi jättää tarpeettomana pois, mutta en lähtisi kyllä kokeilemaan suitpäin sukkelaan pelkällä ruokavaliolla mitään- lääkkeet jäis omasta ja lasten käytöstä pois vasta kun olis näyttö ettei niitä tarvita enää (ei tosin ole lääkkeitä, paitsi tyttären reumaan, mutta toistaiseksi on niitä vielä tarvinnut )

Herättelevää keskustelua, mitä tarvitaankin, mutta haukkuminen puolin ja toisin ei nyt vain ole oikea tapa vääntää kättä asioista.

En siis niele Heikkilän oppeja pureksimatta, kritisoin myös koululääketiedettä.
Mutta kirjoista jää kyllä sellainen vaikutelma, että jättäkäämme kaikki lääkkeemme pois, niillä vain huijataan.
Hyvät puolet otan kaikista- sekä ruokavalion osuudesta, luonnonlääketieteestä että koululääketieteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25142345:
En ole koskaan käynyt hommafoorumilla. Mutta voisin kuvitella, mitä se on. Mä näen tämän netissä ilmenevän karppausfanatismin samanlaisena asiana kuin minkä tahansa fanatismin, jonka tarkoituksena on kerätä lisää kannattajia ja julistaa aatteensa sanomaa tyrmäten kaikki vaihtoehtoiset aatteet. Kuopus perehtyi pari vuotta sitten radikaali-islamismiin ja ilmiö oli näiden ryhmittymien keskustelupalstoilla sama kuin karppaus.infossa ja varmaan siellä hommafoorumillakin. Eli "me olemme oikeassa, muut ovat väärässä, meidän pitää saada toisinajattelijat liittymään meihin tai tuhottava heidät". Näin kärjistettynä.

Aivan. Mulle ei vaan ole ennen tullut tällaista ilmiötä vastaan, siis hommalaisuus oli varmaan ensimmäinen, ja nyt tuntuu karppaus menevän jotenkin samalla tavalla. Näkevät jopa jo salaliittoja, puhuvat uskonnollisin/antisemitistisin vertauskuvin jne.

Palstasta ei vastaavaa voi saada aikaan, sillä mehän ei olle mistään asiasta yhtä mieltä. :D

No se, mitä hiljaa mielessä ajatellaan kun keskustellaan naamatusten..kaikki se, mitä ei tuttaville uskalleta sanoa ihan ääneen. Purkautuu sitten täällä netissä sitä suuremalla vimmalla...ja äärimmäisen aggressiivisesti kärjistäen.

Okei, ajattekin että tarkoitit systeemillä jotakin laajempaa, mutta tarkoitit siis ihmistä itseään. Ok. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25142392:
Okei, ajattekin että tarkoitit systeemillä jotakin laajempaa, mutta tarkoitit siis ihmistä itseään. Ok. :)

Joo, no en ole koskaan vilkaissut Hommaa, mutta jotenkin voisin kuvitella, toisen käden tiedon perusteella, että juttu toimii juur niin. Rasismi ja ruoka....hmmmm...lähellä sydäntä????
Mua on taas jotenkin alkanut jurppimaan se vimma, millä jaksetaan ruokavalioista vouhottaa...ei hitto, tuolla omannavanympärilläpyörimis-energialla lämmitettäis koko Siperia syksystä kevääseen.

• Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
[QUOTE="vieras";25139234]Karppaajien ”guru” raivostui: törkeä natsivertaus

Lääkäri Antti Heikkilä on kuvittanut blogikirjoituksensa kuvalla Varsovan gheton kansanmurhasta. Ravitsemusasiantuntijoiden lisäksi Heikkilä haukkuu blogissaan muun muassa Lääkäriliiton, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen, vihreät sekä arkkipiispa Leon.

Keskustelu karppaamisesta eli vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta kääntyy yhä oudompaan suuntaan. Karppaajien gurunakin tunnettu lääkäri Antti Heikkilä vertaa blogissaan karppaamista kritisoivia ravintoasiantuntijoita ja viranomaisia natseihin.

Heikkilän on raivostuttanut tuore uutinen, jossa Itä-Suomen yliopiston kliinisen ravitsemustieteen dosentti Ursula Schwab toteaa viranomaisten joutuneen harkitsemaan jopa lasten huostaanottoja karppaamisen aiheuttamien kasvuhäiriöiden vuoksi.

–Mikään ei ole muuttunut sitten Varsovan gheton. Jos et toteuta vallassa olevaa ideologiaa, olet Untermensch ja sinut viedään jonnekin – ennen leireille, nyt ”hoitoon” ja kemialliseen helvettiin, kirjoittaa Heikkilä.

Natsit kokosivat 1940-luvulla Varsovan ghettoon satojatuhansia juutalaisia, joista suuri osa tapettiin myöhemmin keskitysleireillä. Tästä huolimatta Heikkilä puolustaa rinnastustaan Ilta-Sanomien ihmetellessä asiaa.

–Samantyyppisesti psyykkisestä toiminnasta on kyse, että vanhemmilta riistetään lapset jonkun uskonnon perusteella, sanoo Heikkilä Ilta-Sanomille.

Ilta-Sanomat kertoi ensimmäisenä Heikkilän blogipurkauksesta.

Karppausta kritisoiville tutkijoille keskustelun ylilyönnit ovat tuttuja. Helsingin yliopiston ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm kertoi lokakuussa Uudelle Suomelle, että karppausintoilijat haukkuvat tutkijoita jopa tappajiksi ja myrkyttäjiksi – koska nämä suosittelevat esimerkiksi täysjyväleivän syömistä.

Heikkilä syyttää blogissaan karppauskritiikin todelliseksi ”sylttytehtaaksi” Sydänliiton puheenjohtajaa, professori Matti Uusitupaa. Heikkilän mukaan Uusituvan ja Schwabin olisi ”esitettävä todellista faktaa väitteittensä tueksi”.

Ilta-Sanomien haastattelema Ursula Schwab puolestaan toteaa, että Heikkilä, kirurgi ja traumatologian erikoislääkäri, on ravitsemuspuolella täysi maallikko. Myös Uusitupa toteaa, ettei Heikkilällä ole mitään tiedetaustaa.

–Ei raukkaparka osaa tulkita tutkimustuloksia, sanoo Schwab.

Karppaajien ”guru” raivostui: törkeä natsivertaus — Uusi Suomi[/QUOTE]

karppaus? siis vähä hiilihydraattinen ruoka valio? Pitäskö vegeranistien lapset viedä pois. Syö mitä tahansa aina saat hiilihydraattia niitä on joka ravinto aineessa. Yliopisto? Mitä siellä nykysin opetetaan? Kysynpähän vaan. ?????????

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25142374:
Aivan. Mulle ei vaan ole ennen tullut tällaista ilmiötä vastaan, siis hommalaisuus oli varmaan ensimmäinen, ja nyt tuntuu karppaus menevän jotenkin samalla tavalla. Näkevät jopa jo salaliittoja, puhuvat uskonnollisin/antisemitistisin vertauskuvin jne.

Palstasta ei vastaavaa voi saada aikaan, sillä mehän ei olle mistään asiasta yhtä mieltä. :D

Mä ymmärrän kyllä näitä fanatismeja. On tutkittu juttu, että ihmisillä on tarve kuulua johonkin. Ihmiset kuuluvat mieluiten samanhenkisten ihmisten joukkoon. Näissä joukoissa he saavat tukea ja vahvistusta omille arvoilleen. Tällaiset joukot kuitenkin hajoavat, jos joukossa ilmenee liian paljon yksilöiden omaa ajattelua ja erilaista tulkintaa jostain keskeisestä asiasta. Joukolle tarvitaankin yksi tai pari johtajaa. He ovat henkilöitä, jotka viimekädessä päättävät, miten asia on. Johtajaksi tarvitaan henkilö, joka on asiassa ehdoton, joka ei mieti mitään muuta vaihtoehtoa kuin sen radikaaleimman vaihtoehdon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25142345:
Mä näen tämän netissä ilmenevän karppausfanatismin samanlaisena asiana kuin minkä tahansa fanatismin, jonka tarkoituksena on kerätä lisää kannattajia ja julistaa aatteensa sanomaa tyrmäten kaikki vaihtoehtoiset aatteet.

Näinhän se menee kun ajat yhtä aatetta tulee siitä väkisinkin fanaattista, kun joudut puolustamaan sitä. Ei ole koskaan helppoa saada jostain asiasta saada kapea sektori näkymään ainoana oikeana totuutena ja koko muu laaja osa täysin vääränä tapana.

Ehkä aikuinen ihminen halutessaan pystyy ymmärtäämään, ettei syömisessäkään ole olemassa yhtä oikeaa totuutta joka toimii kaikille. Tärkeintä lienee se, että jokainen löytäisi itselleen sopivan ruokavalion jonka kanssa on hyvä olla ja pysyy terveenä.

Minä en ainakaan usko, että tässä maailmassa löytyy ruokavaliota joka toimisi kaikille! Karppaukseen olen perehtynyt ja käytän sitä ajoittain enemmän ja vähemmän omassakin elämässäni. Tiedän siinä olevan paljon hyvää. Olen nähnyt tässäkin asiassa sen kolikon toisen puolen, mitä se voi aiheuttaa terveydelle.

Ihan maalaisjärjellä ajateltuna fanaattisesti yhden asian taakse menemällä koskaan saadaan vaan ja ainoastaan hyvää aikaiseksi!

[QUOTE="vieras";25142416]karppaus? siis vähä hiilihydraattinen ruoka valio? Pitäskö vegeranistien lapset viedä pois. Syö mitä tahansa aina saat hiilihydraattia niitä on joka ravinto aineessa. Yliopisto? Mitä siellä nykysin opetetaan? Kysynpähän vaan. ?????????[/QUOTE]
Oikeinkirjoitusta nyt ainakin.

[QUOTE="vieras";25139646]Tuli tuosta Heikkilän jutusta taas mieleen, että olenko ainoa jota hävettää "karppaaminen"? Olen syönyt vähähiilihydraattisesti pitkään, mutta yritän viimeiseen asti töissä, kyläpaikoissa yms piiloitella sitä. Yleensä karppaajia pidetään agressiivisina hörhöinä, enkä haluaisi leimautua sellaiseksi.[/QUOTE]
Minulla on niin päin, että Uusituvan, Schwabin ja kumppaneiden vuoksi joudun olemaan kaapissa. Karppauksesta on tullut niin tuomittavaa, ettei omaa karppaustaaan voi tunnustaa muille vaan se pitää tehdä salassa. Uskon kuitenkin, että karppaus on minulle ainut vaihtoehto, jos aion elää mahdollisimman vähillä lääkkeillä. Minulla ei ole mitään lääkitystä päinvastoin kuin sisaruksillani. Sama kohtalo uhkaa minuakin, jos en pidä varaani.

Voi pikku pelokkaat raukat teitä, kun säikähdätte sitä, että oman luonnollisen ravitsemussysteeminsä löytäneet "uskaltavat" julistaa vastoin virallista korruptoitunutta mantraa...! Kun Ursula Schwab hiljattain halusi "ravistella" kansalaisia, minusta ennemminkin hänenlaisiaan poteroihinsa juuttuneita änkyröitä pitäisi herätellä perustamaan väitteensä empiiriseen kokemukseen ensisijassa eikä johonkin 50 vuotta sitten lukkoon lyötyyn teoreettiseen pinttymään, joka ottaa perusperustelunsa amerikkalaiselta rasvaprofessorilta, joka laati teoreemansa maissiteollisuuden sponsoroimana...

Tässä maassa on lääkäri- ja etenkin korruptoituneesa dosenttikunnassa tapahduttava perusteellinen puhdistus, ennen kuin voin luottaa terveydenhuoltoon! Ennen kaikkea yliopiston auktoriteettien alentuminen mediasumutukseen vie uskottavuutta asioiden puolueettomaan tarkasteluun!

empiiriseen kokemukseen ensisijassa

michael-jordan-lol.gif

Betelgeuze julisti tuossa yllä:

Voi pikku pelokkaat raukat teitä,
säikähdätte
ravitsemussysteeminsä löytäneet "uskaltavat" julistaa
vastoin virallista korruptoitunutta mantraa...!

hänenlaisiaan poteroihinsa juuttuneita änkyröitä pitäisi herätellä
perustamaan väitteensä empiiriseen kokemukseen
eikä teoreettiseen pinttymään,
ottaa perusperustelunsa amerikkalaiselta rasvaprofessorilta
maissiteollisuuden sponsoroimana...

korruptoituneesa dosenttikunnassa
tapahduttava perusteellinen puhdistus

yliopiston auktoriteettien alentuminen mediasumutukseen vie uskottavuutta

----

a040.gif
M.O.T.

Viimeksi muokattu: