Karppaus ja lapset

Mua on alkanut houkuttaa toi karppaus ja olen siitä nyt lueskellut yhtä sun toista. Alan tulla siihen tulokseen, että se todellakin olisi mullekin fiksu ruokavalio, varsinkin kun on suvussa kakkostyypin diabetesta, jne.

MUTTA! Yksi suuri kysymys on sitten se ruoan laittaminen perheelle. Mitä te muut karpit teette? Teettekö perheelle samaa ruokaa kuin itselle ja lisäätte siihen vain sitten perunat ja muut? Vai teettekö täysin eri ruoat. Mietin, että olisi helppoa lisätä muksuille ja miehelle vaan lautaselle perunat tai pasta, mutta toisaalta ei kovin tervettä voi olla että tekee kuitenkin tavallista rasvaisempaa ja proteiinipitoisempaa ruokaa ja sitten tuuppaa siihen vielä hiilarit päälle... Miten olette siis toimineet?
 
Meillä ei käytännössä laiteta kotona perunaa, pastaa tai riisiä ollenkaan. Karppiruoka useimmiten maistuu 6-v:llekin, lisukkeena lähes aina tuoresalaatti; lanttulohkot ja kukkakaalimuusi myös menevät kaupaksi.
En pidä huonona että lapsi saa rasvaa ja proteiinia kohtuudella, koska ne pitävät kylläisenä pidempään. Koulussa sitten tulee lautaselle perunaruokaa tod. näk. vähällä rasvalla.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Meillä ei käytännössä laiteta kotona perunaa, pastaa tai riisiä ollenkaan. Karppiruoka useimmiten maistuu 6-v:llekin, lisukkeena lähes aina tuoresalaatti; lanttulohkot ja kukkakaalimuusi myös menevät kaupaksi.
En pidä huonona että lapsi saa rasvaa ja proteiinia kohtuudella, koska ne pitävät kylläisenä pidempään. Koulussa sitten tulee lautaselle perunaruokaa tod. näk. vähällä rasvalla.. :whistle:
Mä en kyllä ihan tuohon uskalla lähteä, muksut on vasta 3v ja 1v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Mä en kyllä ihan tuohon uskalla lähteä, muksut on vasta 3v ja 1v.
Meillä syödään nykyään terveellisemmin kuin koskaan, joten en ole mielestäni lapsen kohdalla uskaltautunut mihinkään kokeiluihin. Ei sitä rasvaa ymppäämällä ympätä ruokiin nytkään, öljypullosta saan huikan illalla jos makrot sitä vaatii. Einesruokia ei osteta käytännössä ollenkaan eikä muunneltuja rasvoja sisältäviä kermake-sotkuja joilla ennen luultiin olevan jotain merkitystä kevennysmielessä.
Tyttö syö nykyään käytännössä pelkkää 100% ruisleipää, halulla. Ei olla leivänsyöntiäkään häneltä kielletty kokonaan, vaikkei itse sitä syödäkään. Ohjattu vaan terveellisempään suuntaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mikä on karppikerho ja miten siihen liitytään? Missä se on? *ihan pihalla*
eli kun teet itsellesi nimimerkin tai siis rekisteröidyt niin voit hakea kerhoon. minulta saa salasanan.

kerhoja on paljonkin, näet ne sieltä kun menet etusivulle ja valitset sieltä kerhot
 

Yhteistyössä