karppaus -aiheinen kerho perustettu!

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mä ainakin osallistuisin ja uskon että on muitakin
no voisin tehdä sellaisen tännekin. täällä tulee eniten palstailtua. voisin tekaista sen samantien jos sellaista ei jo ole.

yritin tuon haun kautta etsiä karppauslerhoja mutta en ainakaan itse löytänyt
 
Hyväkarppaus lakisääteiseksi
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mua kiinnostaisi karppaus, mutta koska siihen liittyisi mun kohdalla monia ongelmia, en ole erityisen vakuuttunut asiasta.
Hyväkarppaus sopii kaikille ja on peräti suositeltavaa! Eli puhdistetun viljan ja riisin sekä sokerin välttely.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Hyväkarppaus lakisääteiseksi:
Hyväkarppaus sopii kaikille ja on peräti suositeltavaa! Eli puhdistetun viljan ja riisin sekä sokerin välttely.
Nö meillä on lähes aina ... tarkoittaa siis 99,999%:sti... viljatuotteet aina täysjyvää. Sokeria käytän hyvin harvoin ja sekin silloin vähissä määrin ruokosokeria. Mun elimistöni vaan on äärettömän tottunut hedelmiin, marjoihin ja kasviksiin, joita kulutankin varmaan melkein 2 kiloa joka päivä, joten suurin ongelmani syntyy verensokerin laskusta. Sen havaitsen aina jo paastolle ryhtyessäni...ihan mieletön tuska, kun verensokeri laskee alle 2,5. Lääketieteellisesti ajateltuna ton alle laskeminen ei liene kovin terveellistäkään ja paastollakin joudun sitten jossain määrin tinkimään asiasta, jotta en ole taas jälleen kerran junassa kanttuvei ja konduktääri soittamassa ambulanssia seuraavalle asemalle.Näin on muutaman kerran tapahtunut, kun olen päättänyt olla vähäisillä hiilihydraateilla.

Mutta nyt, kun on karppaustietoisia paikalla, kyselenkin googlettamisen sijasta, paljonko pavuissa ja linsseissä on hiilihydraatteja? Paljonko karppaaja saa noita syödä per päivä? Rasvahan ei ole mikään ongelma, oliiivöljyä voi ropsautella vaikka kuinka paljon ruokiinsa.'


 
http://www.fineli.fi/
tuolta voi laskea paljon on hiilareita,hyväkarpit tekee linssi ja papuruokia.
luulen että sulle sopisi hyväkarppaus

karppauksessa pitää syödä paljon kasviksia ja marjoja,ketodieetille ei ole pakko ryhtyä ihan hyvin voi karpata myös isommilla hiilari määrillä esim 60gr päivä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
http://www.fineli.fi/
tuolta voi laskea paljon on hiilareita,hyväkarpit tekee linssi ja papuruokia.
luulen että sulle sopisi hyväkarppaus

karppauksessa pitää syödä paljon kasviksia ja marjoja,ketodieetille ei ole pakko ryhtyä ihan hyvin voi karpata myös isommilla hiilari määrillä esim 60gr päivä.
Kiitos. Siskoni tykkäää karppauksesta ja pysyykin karppina hoikkana. Mutta siskoni syö enemmän eläimiä kuin kavsiksia. Mä taas mieluiten olen syömättä lainkaan eläimiä. Mulla suurin ongelma on toi verensokeri. Jos se on 3 tai yli, ei mitään ongelmaa. Jos se on 2,5-3, mua pyörryttää ihan sikana, mutta tahdonvoimalla pääsen paikasta A poaikkaan B. Jos se laskee alle 2,5, multa menee taju halusin tai en. Eniten kai mua karppauksessa pelottaa juuri se, että jonain päivänä sitten tajuntani menettäessäni lyön pääni pahastikin.

Mutta pitänee kokeilla tota hyväkarppausta vai mikä se nyt oli. Protskut, rauta yms pitää tietty saada, vaikka miten olisi karppaaja. Jos niiden ohella sitten tulee liikaa hiilihydraatteja, karppaus ei onnistu. Mutta olen kuullut pelkkää hyvää karppauksesta. Paitsi siskoni pojalta, joka 1. tyypin diabeetikkona koitti karpata. Teholle joutui karppauksensa takia =)

 

Yhteistyössä