Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Miksi tässä pitää inttää jostain paprikasta? Jos peruna on niin ylivoimainen tuote, niin voinet kertoa, miksi olisi kannattavampaa syödä kattilallinen perunaa kuin vaikkapa kattilallinen parsakaalia, parsaa, keräkaalia, kukkakaalia, papuja tai vaikkapa porkkanaa?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuka oikeasti syö paprikaa yhdellä aterialla yhtä paljon kuin yksi peruna painaa?
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
se onkin varmaan ainoa muutos mitä on vuosikymmenissä tapahtunut?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Miksi tässä pitää inttää jostain paprikasta? Jos peruna on niin ylivoimainen tuote, niin voinet kertoa, miksi olisi kannattavampaa syödä kattilallinen perunaa kuin vaikkapa kattilallinen parsakaalia, parsaa, keräkaalia, kukkakaalia, papuja tai vaikkapa porkkanaa?
Ja kaikki nyt tuntuvat ymmärtävän väärin. Siis tarkoitin vain, että paprikaa ja perunaa ei voi mielestäni verrata, koska sitä ei yleensä syödä siinä määrin, kuin perunaa, mutta jotkut sitten ilmeisesti syövätkin. Itse en vain pystyisi syömään, koska se närästää ja perhe ei maun takia sitä söisi.
Siis oikeastiko jotkut syövät paprikaa yhtä lailla kuin perunaa (muusina, keitettyinä kastikkeen kanssa jne)?
Jos ette nyt vieläkään ymmärrä mitä ajan takaa, niin kärjistetäänpäs vähän. Jos minä sanon, että pippurit ovat superterveellisiä, miksei perunoita korvata niillä, niin ymmärrättekö jo mitä ajan takaa?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
se onkin varmaan ainoa muutos mitä on vuosikymmenissä tapahtunut?
Kyllä se yhteys on todistettu useissa tutkimuksissa.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
Miksi sitten lähes jokaisella vanhalla ihmisellä on hitonmoinen repertuaali kaikenmaailman sydän-javerisuonilääkkeitä ja kolesterolilääkkeitäkin määrätään jo ihan nuorillekin sekä verenpaineet/kolesterolit koholla nuorillakin sekä se uusi ilmiö joka vaivaa kaikkia eli lihavuus????
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
Miksi sitten lähes jokaisella vanhalla ihmisellä on hitonmoinen repertuaali kaikenmaailman sydän-javerisuonilääkkeitä ja kolesterolilääkkeitäkin määrätään jo ihan nuorillekin sekä verenpaineet/kolesterolit koholla nuorillakin sekä se uusi ilmiö joka vaivaa kaikkia eli lihavuus????
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuka oikeasti syö paprikaa yhdellä aterialla yhtä paljon kuin yksi peruna painaa?
Tähän mun täytyy sanoa, että mä saan kyllä helpostikin menemään.Kun karppaan, niin kasviksia ja vihanneksia menee helposti 1,5kg päivässä, yhdellä aterialle menee kyllä ihan kepoisesti puoli kiloa esim. parsakaalia, porkkanaa ja paprikaa. Silloin paprikaa tulisi syötyä saman verran kuin yhden perunan paino olisi.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
Miksi sitten lähes jokaisella vanhalla ihmisellä on hitonmoinen repertuaali kaikenmaailman sydän-javerisuonilääkkeitä ja kolesterolilääkkeitäkin määrätään jo ihan nuorillekin sekä verenpaineet/kolesterolit koholla nuorillakin sekä se uusi ilmiö joka vaivaa kaikkia eli lihavuus????
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Miksi tässä pitää inttää jostain paprikasta? Jos peruna on niin ylivoimainen tuote, niin voinet kertoa, miksi olisi kannattavampaa syödä kattilallinen perunaa kuin vaikkapa kattilallinen parsakaalia, parsaa, keräkaalia, kukkakaalia, papuja tai vaikkapa porkkanaa?
Ja kaikki nyt tuntuvat ymmärtävän väärin. Siis tarkoitin vain, että paprikaa ja perunaa ei voi mielestäni verrata, koska sitä ei yleensä syödä siinä määrin, kuin perunaa, mutta jotkut sitten ilmeisesti syövätkin. Itse en vain pystyisi syömään, koska se närästää ja perhe ei maun takia sitä söisi.
Siis oikeastiko jotkut syövät paprikaa yhtä lailla kuin perunaa (muusina, keitettyinä kastikkeen kanssa jne)?
Jos ette nyt vieläkään ymmärrä mitä ajan takaa, niin kärjistetäänpäs vähän. Jos minä sanon, että pippurit ovat superterveellisiä, miksei perunoita korvata niillä, niin ymmärrättekö jo mitä ajan takaa?
Kyllä mä ymmärrän mitä sä ajat takaa.Mutta nimenomaanhan karpit syövät perunan korvikkeena kasviksia ja vihanneksia, esim. vaikka paprikaa. Tuskin sitä kukaan muusaa, mutta esim. kukkakaalista saa hyvää muusia. Eli vastaus on kyllä: ihan oikeasti jotkut syövät paprikaa yhtä lailla kuin perunaa lisäkkeenä kastikkeen yms kanssa. Sitä ei toki tarvitse kypsentää.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Miksi tässä pitää inttää jostain paprikasta? Jos peruna on niin ylivoimainen tuote, niin voinet kertoa, miksi olisi kannattavampaa syödä kattilallinen perunaa kuin vaikkapa kattilallinen parsakaalia, parsaa, keräkaalia, kukkakaalia, papuja tai vaikkapa porkkanaa?
Ja kaikki nyt tuntuvat ymmärtävän väärin. Siis tarkoitin vain, että paprikaa ja perunaa ei voi mielestäni verrata, koska sitä ei yleensä syödä siinä määrin, kuin perunaa, mutta jotkut sitten ilmeisesti syövätkin. Itse en vain pystyisi syömään, koska se närästää ja perhe ei maun takia sitä söisi.
Siis oikeastiko jotkut syövät paprikaa yhtä lailla kuin perunaa (muusina, keitettyinä kastikkeen kanssa jne)?
Jos ette nyt vieläkään ymmärrä mitä ajan takaa, niin kärjistetäänpäs vähän. Jos minä sanon, että pippurit ovat superterveellisiä, miksei perunoita korvata niillä, niin ymmärrättekö jo mitä ajan takaa?
Kannattaa tutustua esim. Harvardin sairaanhoitajatutkimukseen. 80 000 sairaanhoitajan tutkimuksessa ei pystytty todistamaan eläinrasvojen yhteyttä sydäntauteihin.Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
se onkin varmaan ainoa muutos mitä on vuosikymmenissä tapahtunut?
Kyllä se yhteys on todistettu useissa tutkimuksissa.![]()
no ei ole
Oikeasti, asiat on muuttuneet niin paljon, ettei voida sanoa yksittäisen ruoka-aineen vaikuttaneen. Ja onko niissä sun tutkimuksissa tutkittu voita ilman hiilareitten käyttöä?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuka oikeasti syö paprikaa yhdellä aterialla yhtä paljon kuin yksi peruna painaa?
Tähän mun täytyy sanoa, että mä saan kyllä helpostikin menemään.Kun karppaan, niin kasviksia ja vihanneksia menee helposti 1,5kg päivässä, yhdellä aterialle menee kyllä ihan kepoisesti puoli kiloa esim. parsakaalia, porkkanaa ja paprikaa. Silloin paprikaa tulisi syötyä saman verran kuin yhden perunan paino olisi.
Okei. No jotkut siis näköjään tekevät näin. Esim tuolla finelin sivuilla perunan keskikokoinen annos on 180 g ja paprikan 60 g ja näin ihan omien mieltymysten mukaan ajattelin, ettei sitä paprikaa monet keittele kattilallisia, mutta olin näköjään väärässä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
Miksi sitten lähes jokaisella vanhalla ihmisellä on hitonmoinen repertuaali kaikenmaailman sydän-javerisuonilääkkeitä ja kolesterolilääkkeitäkin määrätään jo ihan nuorillekin sekä verenpaineet/kolesterolit koholla nuorillakin sekä se uusi ilmiö joka vaivaa kaikkia eli lihavuus????
Luitko mitä juuri kirjoitin? Ne taudit ovat vähentyneet kiistatta sitä mukaa kun voin käyttö on vähentynyt.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Miksi tässä pitää inttää jostain paprikasta? Jos peruna on niin ylivoimainen tuote, niin voinet kertoa, miksi olisi kannattavampaa syödä kattilallinen perunaa kuin vaikkapa kattilallinen parsakaalia, parsaa, keräkaalia, kukkakaalia, papuja tai vaikkapa porkkanaa?
Ja kaikki nyt tuntuvat ymmärtävän väärin. Siis tarkoitin vain, että paprikaa ja perunaa ei voi mielestäni verrata, koska sitä ei yleensä syödä siinä määrin, kuin perunaa, mutta jotkut sitten ilmeisesti syövätkin. Itse en vain pystyisi syömään, koska se närästää ja perhe ei maun takia sitä söisi.
Siis oikeastiko jotkut syövät paprikaa yhtä lailla kuin perunaa (muusina, keitettyinä kastikkeen kanssa jne)?
Jos ette nyt vieläkään ymmärrä mitä ajan takaa, niin kärjistetäänpäs vähän. Jos minä sanon, että pippurit ovat superterveellisiä, miksei perunoita korvata niillä, niin ymmärrättekö jo mitä ajan takaa?
Kyllä mä ymmärrän mitä sä ajat takaa.Mutta nimenomaanhan karpit syövät perunan korvikkeena kasviksia ja vihanneksia, esim. vaikka paprikaa. Tuskin sitä kukaan muusaa, mutta esim. kukkakaalista saa hyvää muusia. Eli vastaus on kyllä: ihan oikeasti jotkut syövät paprikaa yhtä lailla kuin perunaa lisäkkeenä kastikkeen yms kanssa. Sitä ei toki tarvitse kypsentää.
Niin syövät kasviksia, mutta tarkoitinkin ettei PELKÄSTÄÄN paprikaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:Hmmh... Miks ihmeessä pitäis syödä kattilallinen paprikaa? Enhän mä syö perunaakaan. Aterialla jaksaisin syödä ehkä 2 perunaa. Ja voisin sen sijasta syödä saman verran paprikaa.
Ei kyse ollut siitä, että paprikaa söis kuin perunaa. Kaikki lähti siitä C-vitamiinipitoisuudesta, joka on paprikassa paljon parempi.
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:No ethän säkään syö PELKÄSTÄÄN perunaa. Vastaus on edelleen: monikin varmasti syö paprikaa samoja määriä kuin perunaa söisivät, ei joka aterialla tietenkään, mutta kuitenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se kumma, kun sydän- ja verisuonitautien määrä on vähentynyt samaa tahtia kun voin kulutus on vähentynyt...
Miksi sitten lähes jokaisella vanhalla ihmisellä on hitonmoinen repertuaali kaikenmaailman sydän-javerisuonilääkkeitä ja kolesterolilääkkeitäkin määrätään jo ihan nuorillekin sekä verenpaineet/kolesterolit koholla nuorillakin sekä se uusi ilmiö joka vaivaa kaikkia eli lihavuus????
nimenomaan ja allergiat, iho-ongelmat, astma, diabetes, kaikki senkus yleistyy...
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:En mäkään tosiaan paprikaa keittele, mutta käytän kyllä vihanneksia ihan suoraan korvaamaan perunan. Syön lämpimällä ruoalla 400-600g kasviksia/vihanneksia, yleensä ihan salaatin, jossa on salaatinlehtiä, porkkanaa (raasteena), paprikaa (1kokonainen) ja kurkkua (puolikas). Lisäksi keitettyjä tai uunissa kypsennettyjä vihanneksia, kuten parsakaalia, papuja, porkkanaa jne. Onhan siinä oma hommansa aina pilkkoa ja raastaa noita, mutta musta se on parempaa ja terveellisempää kuin peruna.
Tai ainakin mulle sopii paremmin. Mä en enää edes pidä perunan mausta, mieluummin mä syön vaikka lihakastikkeen kanssa jotain muuta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:En mäkään tosiaan paprikaa keittele, mutta käytän kyllä vihanneksia ihan suoraan korvaamaan perunan. Syön lämpimällä ruoalla 400-600g kasviksia/vihanneksia, yleensä ihan salaatin, jossa on salaatinlehtiä, porkkanaa (raasteena), paprikaa (1kokonainen) ja kurkkua (puolikas). Lisäksi keitettyjä tai uunissa kypsennettyjä vihanneksia, kuten parsakaalia, papuja, porkkanaa jne. Onhan siinä oma hommansa aina pilkkoa ja raastaa noita, mutta musta se on parempaa ja terveellisempää kuin peruna.
Tai ainakin mulle sopii paremmin. Mä en enää edes pidä perunan mausta, mieluummin mä syön vaikka lihakastikkeen kanssa jotain muuta.
Niin eli et sinäkään sitä paprikaa siis kattilallista yhdelle aterialle pilko. Aika harva sitä perunaa kuitenkaan yhtä tai kahta keittelee.
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Miten ihminen voi ymmärtää noin väärin kaiken? KYLLÄ, MINÄ SYÖN JOSKUS LIHAKASTIKKEEN LISÄKKEENÄ PAPRIKAA, IHAN PELKKÄÄKIN PAPRIKAA, YHDEN TAI KAKSI KOKONAISTA PAPRIKAA. Mutta en mä sitä keittele kattilallista, enkä ole koskaan keittänyt perunaakaan kokonaista kattilallista, miksi keittäisinkään kun ei sitä kukaan niin paljoa syö. Miksi sä intät paprikan keittämisestä, kun ei sitä ole mitään tarvetta keittää? Ei, en pilko kattilallista perunaa itselleni yhdelle aterialle, pilkotko sinä kattilallisen perunaa yhdelle aterialle?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Miten ihminen voi ymmärtää noin väärin kaiken? KYLLÄ, MINÄ SYÖN JOSKUS LIHAKASTIKKEEN LISÄKKEENÄ PAPRIKAA, IHAN PELKKÄÄKIN PAPRIKAA, YHDEN TAI KAKSI KOKONAISTA PAPRIKAA. Mutta en mä sitä keittele kattilallista, enkä ole koskaan keittänyt perunaakaan kokonaista kattilallista, miksi keittäisinkään kun ei sitä kukaan niin paljoa syö. Miksi sä intät paprikan keittämisestä, kun ei sitä ole mitään tarvetta keittää? Ei, en pilko kattilallista perunaa itselleni yhdelle aterialle, pilkotko sinä kattilallisen perunaa yhdelle aterialle?
Mutta kun se yksi ja kaksi kokonaista paprikaa ei paina läheskään samaa mitä se yksi tai kaksi perunaa painaa. :headwall: Eikä se keittäminen ole tässä se pointti vaan se määrä (kattila) ja aterian valmistaminen (pilkkominen, keittäminen, paistaminen) nyt yleensä.
Aika monet nyt keittävät ruokaa tehdessään kattilassa ainakin puolikkaan kattilalllisen perunoita (jos nyt on ihan mahdotonta ymmärtää se kokonainen kattilallinen). Koetapas pilkkoa paprikoita sinne kattilaan, montako menee, että edes kattilan pohja on peitossa.