Karppaaminen on hullujen hommaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pään pudistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän kyllä, että pyramidi esittää suhteita, mutta silti!

Vähärasvaisissa juustoissa, kevyt-margariineissa, mukakermoissa ja juuri esim noissa litkuteissa on valtavasti lisäaineita, jotka laittavat elimistön sekaisin. Sinä ilmeisesti myös näet tämän eron, mutta kun moni ihminen ei kun sitä laittia on hoettu jo pari vuosikymmentä ainakin. Sitten on vähärasvaisia lihajalosteita, eineksiä jne. Kyllä tämä "lightin" hokeminen on mennyt aika monella kaaliin, vaikkakin nyt monet ovat tulleet järkiinsä. Monessa kohtaa vain se muka niin kamala rasva on korvattu haitallisilla lisäaineilla, koska rasvan mukana ruoka mm menettää makuaan ja koostumustaan.

Tyydyttyneiden rasvojen vaarallisuudesta ollaan monta mieltä maailmalla. Mä en vain usko, että jos ranskalaiseen tyyliin käyttää ihan oikeaa voita kalan paistamisessa, niin kuolee sydän- ja verisuonisairauksiin. Jos siis ei polta, juo kohtuudella, ei stressaa ja harrastaa liikuntaa.

Jep. Ikävä kyllä usein nämä nykyiset karppaajat, -entiset light-ihmiset, ovat juuri niitä, jotka eivät oikeasti ymmärrä ravitsemuksesta mitään. Pääasia on, että ruokavaliolla laihtuu. Siksi nämä ihmiset ovat myös suurin riskiryhmä, jotka alkaavat karppaamaan pekonia ja voita -tyylillä. Ennen etsittiin paketista light-teksti ja nykyisin hiilihydraattimäärät muusta välittämättä.

Jep. Ikävä kyllä usein nämä nykyiset karppaajat, -entiset light-ihmiset, ovat juuri niitä, jotka eivät oikeasti ymmärrä ravitsemuksesta mitään. Pääasia on, että ruokavaliolla laihtuu. Siksi nämä ihmiset ovat myös suurin riskiryhmä, jotka alkaavat karppaamaan pekonia ja voita -tyylillä. Ennen etsittiin paketista light-teksti ja nykyisin hiilihydraattimäärät muusta välittämättä.

Siis en tarkottanut, että kaikki karppaajat olisi noin hölmöjä, jos tekstistä tuli sellainen kuva.

minäkän en karppaa, mutta syön hyvin vähän perunaa, pastaa ja riisiä. salaattia syön hirveät määrät ja aamusiin kaurapuuroa.
Annoskoot olen pienentänyt ja voin paljon psremmin, mutta IKINÄ en siirry enää syömään kukutusmaitoa tai oikeaa voita, en halua että perheeni sairastuu. Mun miehellä on jo sepelvaltimotauti ja jos hän säis vaan noita kovia rasvoja ym häne olis jo kuollut!

Eli virallisterveellinen ruokavalio on aiheuttanut ukkosi sepelvaltimotaudin? Ainakin jos noudatetaan ketjun aloittajan ajatuksen juoksua...

miettikää nyt. Sulla on voita 1dl ja sitten öjyy 1dl ja sit vettä 1dl miten saat tuon seoksen koveneen margariiini muotoon? Et mtienkään ilman kovettamisaineita. No mistä saat makua tuohon seokseen? Aromeilla. Noh värikin on aika litkumainen joten lisää väri ainetta. TADAA sulla margariinia lisäaineineen!
Helpompaa tehä itse oliiviöljy voi seos.

Uusimmat

Yhteistyössä