Karppaako kaikki laihduttajat?

  • Viestiketjun aloittaja en karppaa
  • Ensimmäinen viesti
en karppaa
Nyt tarttis munkin tehdä jotain..mutta mua ei innosta yhtään tuo karppaus. Tykkään sen verran leivästä.. enkä osaa ajatella aamun aloitusta ilman kunnon leipää. Mutta tuntuu vaan, ettei enää voi laihduttaakaan ilman karppausta ;) Mutta itse luotan herkkujen vähentämiseen, pienempii annoskokoihin ja liikuntaan..
 
"minä"
Minä en karppaa, vaan olen jättänyt herkut melkein kokonaan pois (arkipäivänä ei syödä, vkl voi jotain hiukan). Syön tavallista ruokaa, mutta olen lisännyt kasvisten osuutta ja leivän olen vaihtanut näkkäriin tai hapankorppuun, koska yhdessä palassa on vähemmän kaloreita kuin ruisleipäpalassa. Aamuisin en syö enää puuroa, vaan maustamatonta jogurttia hedelmien kanssa. Iltapalaksi purkki rahkaa ja hedelmää. Liikuntaa, lähinnä pitkiä kävelylenkkejä teen 4 krt viikossa. Kiloja on lähtenyt n. 4 ja aikaa kulunut vajaa kuukausi. Vältän turhaa sokeria ja tosi rasvaisia ruokia. Syön tummaa riisiä ja pastaa. En siis edes harkitse karppaamista, koska en aio olla loppuelmääni ilman riisiä ja ruisleipää. Ehkä kiloja lähtisi nopeammin toisella tavalla, mut tämä sopii mulle parhaiten. Olen muuttanut elämäntapojani, en niinkään tehnyt tilapäistä muutosta ruokavaliooni.
 
"Zoë"
Ei tartte karpata, että laihtuisi (tai käyttää muitakaan kieltolinjoja). Itse olen syönyt aina hyvinkin tasapainoisesti aina, mutta määrällisesti liikaa eli liian isot annoskoot. Ryhdyin puolittamaan ottamani ruokamäärän (siis peruna/pasta/kastike/liha/kala, jne.) + täytän aina puoli lautasta salaatilla, ei juurikaan salaattikastiketta (useimmista en pidä, mutta joskus laitan balsamico-oliiviöljyseosta). Tuolla metodilla paino pudonnut 20 kiloa (pari vaatekokoa läksi). Ja paino on nyt pysynyt jo 3 vuotta pudotetulla tasolla. Mitään en ole lakannut syömästä, herkkujakin siis kohtuudella (määrät pienet).
 
Millainen päivän ruokalistanne kuulostaa, kun ette karppaa? Syöttekö siis sen 5 ateriaa päivässä, ja mitä välipalaksi?
Minun pitäisi pudottaa vähintään 20kg, mutta mieluiten 30kg ensi vuoden heinäkuuhun mennessä. Karppaaminen olisi muuten ok, mutta pastasta luopuminen liiian vaikeeta.
 
"Mira"
Millainen päivän ruokalistanne kuulostaa, kun ette karppaa? Syöttekö siis sen 5 ateriaa päivässä, ja mitä välipalaksi?
Minun pitäisi pudottaa vähintään 20kg, mutta mieluiten 30kg ensi vuoden heinäkuuhun mennessä. Karppaaminen olisi muuten ok, mutta pastasta luopuminen liiian vaikeeta.
5 krt päivä. Välipalaksi maitorahkaa marjoilla, pitää nälän ku protskua paljon. Syön perunaa joka päivä mut proteiinia enemmän.
 
en karppaa
Kannustavaa kuulla onnistumisia ilman karppaustakin, onnea teille! Töissäkin kaikki vaan puhuu karpaamisesta, mutta haluaisin myös sellaisen tavan laihtua, että siitä voisi jäädä elämäntapa. Ja en usko, että elimistölle on hyväksi jättää hiilareita ja suhteessa lisätä rasvaa. Itse myös käytän oivariinia ja annan lapsille "sinistä" maitoa, en voi uskoa, että normaalin maidon juoisesta lapsen terveys heikkenee. Etenkään kun ei ole ylipainoa. siis voisi sanoa, että aika perinteisillä elämäntavoilla. Ja keskivartalon lihavuuttahan lisää suurelta osin stressi ja unettomuus.. eli onnellisena kun vielä pystyis päivänsä elämään :)
 
Millainen päivän ruokalistanne kuulostaa, kun ette karppaa? Syöttekö siis sen 5 ateriaa päivässä, ja mitä välipalaksi?
Minun pitäisi pudottaa vähintään 20kg, mutta mieluiten 30kg ensi vuoden heinäkuuhun mennessä. Karppaaminen olisi muuten ok, mutta pastasta luopuminen liiian vaikeeta.
Syön 2-3 kertaa päivässä, riippuen ihan päivän rakenteesta.

Tänään söin aamupalaksi leivän ja seuraavan kerran söin päivällisaikaan, kun saavuin kotiin. Silloin söin tonnikalasalaattia ja jälkkäriksi otin omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta. Tänään en syö enää muuta. Ei ole nälkä, joten turha syödä.

Eilen söin aamulla yhden leivän, päivällä...hmmm...olisinkohan syönyt spaghettia ja jauhelihakastiketta?! ja omenan. Ja illalla vielä leivän.

Edellispäivä söin vasta lounasaikaan, jolloin söin...en enää muista, mutta siis ihan sitä samaa mitä muukin perhe lounaalla puputti. Ja illalla 2 leipää.

Huomenna en ehdi aamusta syömään, joten syön klo 12-14 välillä, miten nyt kotiin ehdin ja luvassa on siis tonnikalasalaattia. Ja illalla napsin varmaan taas ne pari leipää.

Ja hyviin on pysynyt nälkä poissa. Jos tulee nälkä niin syön, mutta enin odotan puoli minuuttia ja kuuntelen itseäni sen suhteen että onko nälkä vai mieliteko. Ja kyllä se lähes aina on mieliteko ollut.

Ai niin, olen popsinut about joka toinen päivä 2 Läckerolin sokeritonta pastillia, kun on tehnyt mieli jotain makeaa.

4 viikossa oli lähtenyt 6,6 kiloa ja tänään kun kävin vaa-alla (punnitus siis aina lauantaisin), niin paino oli laskussa.
 
en karppaa
Voi hienoa miten nopeasti tuloksia. Ootte kannustavia esimerkkejä. Nyt mäkin aloitan. Ne ekat päivät on vaan niin vaikeita.. Mutta pakko kun on vuoden aikana tullut melkein 10kg! Jos aamulla sallisi itselleen perinteiset ruisleivät, lounaaksi salaattia, päivälliseksi mitä muukin perhe syö, mutta pieni annos ja iltapalaksi marjoja, rahkaa, leipäpala tms. nälän mukaan ja herkut lauantaille ja minimiin. Ja vettä. Josko se sillä lähtis laskemaan? Ja lenkki 3-4 krt vko, 1-2 krt sali tai kotijumppa?
 
mie tein kotijumppaa 6xviikko. n 30min-1.5h raakoja toistoja 20x3 selkä,vatta,pakara, käet,kyljet. syvät lihakset kuntoon ensin. tähän lisänä kävelyä ja juoksua koirien kans 7xviikko alotin tehokkaasti koska halusin heti tuloksia, tulokset on pysyny.

juo paljon vettä! siis reilusti. ja syö säännöllisesti ettet retkaha vetäseen kauhee annosta kerralla. aamupala-lounas-pienivälipala-päivällinen ja iltapala
 

Yhteistyössä