KarpPAAJILle sopivat jäätelöt:

onko niissä muka vähemmän sokeria? Onko makeutusaineita? Lightista tulee kyllä aina mieleen vähärasvainen...

Tossa ihan tavallisessa valion pakettijätskissä on muistaakseni 21 g hiilareita/100 g. Mä otan sitä sen verran ja laitan ison läjän marjoja päälle.
 
PP harmaana
Mä muistelisin, että viime kesänä katsoin, että eskimoissa on loppujen lopuksi aika vähän hiilareita. tai silleen kohtuudella jos jotain makeaa pitää syödä. Noita light-paskoja en syö. :x
 
Ihan tavallinen kermajäätelö on karppaajalle mielestäni paras.

Esim. tässä ei minusta ole mitään karppia:

Ainekset: Vesi, tumma suklaanmakuinen kuorrute (11%) (kasvirasva, makeutusaine (maltitoli), vähärasvainen kaakaojauhe, emulgointiaine (soijalesitiini), täyteaine (polydekstroosi), mansikkakastike (9,5%) (mansikkasose, makeutusaine (maltitolisiirappi), vesi, seljanmarjamehu), kerma vohvelivene (6%) (vehnäjauho, vesi, kasvirasva, emulgointiaine (soijalesitiini), suola), rasvaton maitojauhe, maltodekstriini, herajauhe, emulgointiaineet (glyseroli, rasvahappojen mono- ja diglyseridit), stabilointiaineet (guarkumi, johanneksenleipäpuujauhe), aromi (vanilja), makeutusaine (aspartaami), vaniljansiemen.

muoks. tämä siis se kotijäätelön laittivene
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
No tuossa mansikka-vaniljapurkissa on vaan 4.7g hiilareita /100g. Light Kingiksessä on jotain 10g per puikko.
sitä vaan kannattaa miettiä muutakin ku hiilareita. Mulla jäi karppauksen alettua lisäaineet minimiin ja transrasva kokonaan pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
No tuossa mansikka-vaniljapurkissa on vaan 4.7g hiilareita /100g. Light Kingiksessä on jotain 10g per puikko.
sitä vaan kannattaa miettiä muutakin ku hiilareita. Mulla jäi karppauksen alettua lisäaineet minimiin ja transrasva kokonaan pois.
No en mäkään YLEENSÄ syö mitään keinomakeutettua. Joskus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
No tuossa mansikka-vaniljapurkissa on vaan 4.7g hiilareita /100g. Light Kingiksessä on jotain 10g per puikko.
sitä vaan kannattaa miettiä muutakin ku hiilareita. Mulla jäi karppauksen alettua lisäaineet minimiin ja transrasva kokonaan pois.
No en mäkään YLEENSÄ syö mitään keinomakeutettua. Joskus.
mut onko sillä sit väliä vaikka söis vähän sokeria jos sitä kumminkin menee vaan harvoin. Mutta siis jokaisen oma asia toki. Mulla vaan menee maha sekasin keinotekosista :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja PP harmaana:
Mä muistelisin, että viime kesänä katsoin, että eskimoissa on loppujen lopuksi aika vähän hiilareita. tai silleen kohtuudella jos jotain makeaa pitää syödä. Noita light-paskoja en syö. :x
No ei niissä näköjään kamalasti oo tosiaan eroa kun ottaa silmän käteen ja katsoo.
Joo. :D Mulla on tullut karppaamisen myötä toi, että en mielellään syö mitään keinotekoista. :x Mutta siis eskimo menee mulla. :) Joku Carte D'Orin tummasuklaajäätelö oli mun kanssa ihan kohtuullista hiilareiltaan, en muista sitä kullä varmaksi.
 
Jos teillä on kärsivällisyyttä niin kertokaa mitä ihmettä söisin???

Mies on karpannut kuukauden ja minä muuten ollut kevyellä ruokavaliolla, no häneltäpä on kaiken mässäilyn lomasa tippunut triplasti enemmän kiloja kuin minulta.
Kokeilen siis minäkin karppausta mutta kun kaikki on niin pahaa ja rasvaista. Lihaa en syö ollenkaan ja tuntuu että vihanneksista, marjoista, partaäijästä jne. tulee heti se 20g hiilareita.

Olisko mitään ihanaa reseptiä jaossa eksperteillä =)
 

Yhteistyössä