Huomenta. Vietin eilen päivää Turussa ja repsahdin yhteen mudcake-siivuun tupla latten kera. Jotain herkuttelua ajattelin suoda ja yritin pitää huonon omantunnon hiljaisena :x Mutta muuten ruokapuoli menikin loistavasti, karitsaa kasviksilla
Normaalisti ruokavalio ei ole tälläista luksusta, valitettavasti. Illalla olin vielä niin täynnä, ehkä siitä suklaakakusta, että meni vain teetä. Tänä aamuna partista ja vadelmakeittoa.
Ruohonjuuri-kaupassa oli muuten tullut sellaista koivusokeria (=100%ksylitoli). Pirkkalehdessä luki, että tulee lähiaikoina K-kauppoihin ja tuolla pisti silmään. Taisi olla melko tyyris pieneksi sirottimeksi, mutta ostin kokeeksi. Ruohonjuuressa on ihania teelaatuja ja noita tummia suklaita ja raakasuklaita. Kerran tein itse suklaata kookosrasvasta, kaakaojauheesta ja niistä kaakaonibseistä (kaakaopavun palasista), ei hullumpaa, mut helpommallakin pääsee kun ostaa levynä
Olen huomannut, että karppauksen myötä tulee kiinnostuneemmaksi ruuasta ja ruoka-aineista noin kaikenkaikkiaan. Kaupoissa on loppujen lopuksi vaikka mitä, erityiskaupoissa varsinkin, mutta jotenkin sitä on vähän miellikuvitukseton ja menee sen helpoimman ja tutuimman vaihtoehdon mukaan. Ennen tein pitkän kaavan mukaan ruokaa useammin, nyt lapsen kanssa on mukamas aina niin kiire, että hakee nopeampia vaihtoehtoja. Ja toisaalta lapselle myös maistuu vähän simppelimpi ruoka, eikä ainakaan mitkään pihvit vielä.
Ketkä pekonista tykkäävät, niin kokeilin kerran paistaa niitä possun kylkisiivuja naposteluksi. Siis pannulla ruskeiksi ja hetkeksi vielä uuniin kuivumaan. Mausteita oman maun mukaan. Halpoja ja sikahyviä. Maistusi varmasti naposteluun tavis-syöjällekin esim. illanistujaisiiin.