karppaajat ja muut atkinssilaiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedosta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedosta kiitollinen

Vieras
laittakaa mulle esimerkki päivän ruokavaliosta.eli mitä söitte aamiaiseksi,päivälliseksi yms.ja kuinka suuria annoksia.
ite painan noin 72kg ja olen 167cm pitkä,eli tarkoitus olisi pudottaa 10kiloa painoa.onnistunko atkinssin dieetillä??kokemuksia?

kuinka kauan pitää olla täyskarppaaja???jostain olen kuullut että kaksi viikkoa.

kuinka nopeasti teillä on alkanut paino pudota ja tullut näkyviä tuloksia???

olen erittäin kiitollinen kaikesta tiedosta. =)

Käys lukaseen tuo Hiilariton ruokavalio.

Puhumasi "kahden viikon täyskarppaaminen" tarkoittaa Atkinsin induktiota, eikä siihen ole välttämätöntä mennä. Mutta monet sanovat, että sen avulla saa hyvin katkaistua sokerinnälän tm. makeanhimotukset. Kaksi viikkoa induktiota on minimi, mutta monet pitävät sitä päällä (=eli ovat ketoosissa) pidempiäkin aikoja.

Ja niistä sapuskoista...

No aamupalaksi söin tänään salaattia, kesäkurpitsaa, paprikaa höystettynä majoneesilla ja salsakastikkeella notkistetulla tonnikalahässäkällä. Salaattia paljon, tonnikalaa ehkä puolisen purkkia + majo ja salsakastike. Kuppi kahvia kermalla.

Lounas on vielä syömättä. Jääkaapissa odottaa hirvenpaistia, johon virittelen saman majoneesisalsasekoituksen (mun uusi ihastus) ja sit lämmittelen paprikan uunissa juustoraaste ja oliivitäytteeen kanssa.

Iltapalaksi vois tehdä vaikka kinkkumunakkaan.

kiitos :flower:
olen monesti ajatellut aloittaa tämän dieetin,mutta olen pitänyt sitä niin vaikeana kun ei oikein tiedä että mitä saa syödä ja kuinka paljon.

kysyn vielä että onko kaikki hedelmaät sallittuja??ja voiko niitä syödä rajattomasti.tota rasvan käyttöä mietin,että pitääkö margariini vaihtaa voihin ja maito kermaan?????

10kg:n pudotus mun kohdalla on realistinen tavoite puolessa vuodessa,ja olen kuullut tästä dieetistä että on ollu tosi toimiva.

onko sulla tietoa että mitä alkoholia tämän dieetin aikana saa ottaa.ite otan joskus muutaman lasillisen valkoviiniä,mutta pitääkö sen nauttiminen lopettaa kokonaan.

kiitos jos jaksat vastata =)

Hedelmien syönti on ihan itsestä kiinni. Niissä on rutkasti hedelmäsokeria (fruktoosia) ja sokeriahan karpatessa on tarkoitus vältellä. Kaikessa muodossaan. Mutta se on tosiaan kiinni sun omasta hiilarirajastasi, missä sen haluat pitää. Esim. mun dieettiin ei "mahdu" hedelmiä, mutta en ole kyllä kaivannutkaan. Välillä maistan appelsiiniviipaleen tms. En ole ennenkään ollut kova syömään hedelmiä, niin niistä luopuminen ei tuntunut mitenkään uhraukselta.

Mielin määrin hedelmiä ei kuulu Atkinsin suositukseen eikä Heikkilänkään. Omena päivässä ei ruokavaliota kaada, mut banaanit, viinirypäleet jne. kannattaa pitää minimissä. Ellet urheile todella paljon. Avokado puolestaan on Atkinsinkin listalla, sehän onkin enimmäkseen rasvaa :whistle: Niinku hedelmäksi..

Margariinien vaihto voihin/oivariiniin on enemmän kuin suositeltavaa. Ja mihin sie sitä margariinia enää tarvitkaan, kun leipääkään ei juuri tule syötyä.. Ruoanlaittoon voi (ja pitääkin) käyttää myös oliiviöljyä. Kovetettuja kasvirasvoja (=margariinit) ei tartte kukaan. Ei kasvirasvajäätelön muodossa, ei kevytkermojen ja becelien muodossa. Kunnon kerma on hyvä ruoanlaitossa ja sitä ei tartte ku ripauksen niin saa jo hyvin makua!

Kuiva valkkari silloin tällöin ei ole pahasta... mutta jos tykkäät punkusta, niin se olisi "parempi" vaihtoehto tän ruokavalion kannalta. En minäkään lasiin sylje, maistuu punkku ja light-sidukat silloin tällöin :whistle:

Yhteistyössä