karppaajat hohoi

  • Viestiketjun aloittaja hiilarit pois
  • Ensimmäinen viesti
No, okei kohta ootte ylipuhunut mut tähän. :D Mutta vääntäkääs viel rautalangasta, et mitä te syötte sitte päivässä tai tietty ois parempi, et laittaisitte esim. viikon syömiset, ku ei kai ny kukaa kummiskaa samaa vedä päivästä toiseen ?
 
hhm harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mien niin laiska?
mä olen oikeesti maailman laiskin ruuan laittaja,ei noi karppi ruuat mitään tähtitiedettä ole kun se oppii.......mä teen aikas helppoja ruokia kanat uuniin parskaalit yms höyrystän :D
Täällä myös yksi joka epäilee olevansa liian laiska.
Esim. juuri aamulla en jaksa alkaa laittamaan mitään munakasta. Leipä on paljon helpompi leikata ja vedellä nassuun.
Keitetyt kananmunat on tosi nopeaa aamupalaa. Samoin "leipä", jossa leipänä toimii salaatinlehti ja täytteeksi, mitä mieli tekee.
Maitorahka marjoilla/hedelmillä ja pähkinöillä "aamupuuroksi", riippuen tietysti, kuinka tiukasti karppaat.
 
hhm harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja terveellisempää kiitos:
pakko kysyä että eikö teillä ota pumpun päälle tuo rasvan määrä?

ja miten maha voi toimia noilla kovan rasvan määrillä?
Kaikki arvot ollu tosi jees, vatsa toimii normisti. Ei päänsärkyä, ei mitään negatiivista. Verensokerikaan ei niin heittele, kuten aikaisemmin tuppasi tekemään.
 
Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
^joo,mut mä olenkin laiska :D
Joo, niin mäki. On niin hirmu kätevä vetästä aamulla duunissa, varsinki, kun on ensin käyny salilla. :D
Mut mä en varsinaisesti karppaakaan, syön kyllä puuroa ja ruisleipää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
No, okei kohta ootte ylipuhunut mut tähän. :D Mutta vääntäkääs viel rautalangasta, et mitä te syötte sitte päivässä tai tietty ois parempi, et laittaisitte esim. viikon syömiset, ku ei kai ny kukaa kummiskaa samaa vedä päivästä toiseen ?

aamupala: keitetty kananmuna/munakas juustoraasteella, kahvia

lounas: tuoresalaattia jossa fetaa, kurkkua, tomaattia, paprikaa, sitten esim mantelikalaa

illallinen: wokkivihanneksia ja esim broiskun filepihviä.. (ei valmiiksi marinoitua niissä hirveesti sokeria yms. )

iltapala: raejuustoa/rahkaa

tässä nyt yksi esimerkki. vettä tietty päivän mittaan paljon.

mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että vatsanturvotus on hävinnyt. lisäkuitua otan aamuisin kahvin joukossa, käytän lepicolia. tai sitten jos on kevyemmällä karpilla niin välillä teen mantelileipää johon lisään fiberhuskia.
 
ja onhan niitä herkkujakin. tuolla karppaus.infossa on paljon hyviä reseptejä joissa vähän hiilareita. kannattaa herkutteluun kurkata vyötärönmetsästäjän pitsapohja ohje. yllättävän hyvää. :p
 
no tässä jotain ruokia mitä syön
aamu:kinkkumunakas+salaatti
päivä/ilta:kanakoipia+parsakaali,paprikaa hörystettynä
iltapala:raejuusto+tonnikalaa
tai
aamu on aina munakasta
päivä/ilta mureke vuokaan tehtynä väliin kinkkua/metukkaa/pekonia juustoa
paljon salaattia tai kasviksia
tai
uunimakkaraa(kabanossia)
lemppari on jauhelihakastike tomaattimurskaan+creme pippurisekotus sekaan paprikaa salaatin kanssa

välipaloja profeeliä , raejuustoa,tonnikalaa

parasta on se kun on vähän aikaan syönyt karppi ruokaa jää välipalat syömättä kun ei enään tule mielitekoja hirveästi.

kebabsalaatti on hyvää.

karppi sivuilla on paljon hyviä ruokaohjeita
 
BlackDahlia
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
No, karpatessani söin esim. jäävuorisalaattikääröjä, joiden välissä on esim. tonnikala-raejuusto-kurkkutahnaa.
Lisäksi kourallinen pähkinöitä/manteleita ja pari murua tummaa suklaata.
Tai vaikka kainuun juustoleipää ja sokerittomia vadelmia/puolukkasurvosta.

Ja totta kai vegekin voi karpata. Itse syön kalaa, mutta lihatta olen elänyt 15 vuotta.

12.1. alkaa karppikuukausi.
Kiitos noista käärövinkeistä! Teetkö tahnan majoneesista?
 
Helekutti
Jos karppaus onnistuu multa niin sen pitäs onnistuu kaikilta. Oon kyllä niin perinpohjin laiska etten tasan laske yhtään mitään. Pari vuotta kitkuttelua kalorinlaskun kanssa ilman tulosta riitti, kiitti. Ehken kuitenkaan suosittele rankkaa ketodieettiä aluksi koska jo pelkkä leivän ja perunan pois jättö riittää varmasti suurimmalle osalle painon pudotukseen. Jos ei riitä niin sit kannattaa aloittaa tiukempi hiilarien karsiminen. Ite aloitin tiukalla ketoilulla ja päänsärkyä riitti viikkokausia, varsinkin kun en sitten käyttänyt rasvaa vastaavasti enemmän.

Ite en syö aamulla mitään. Ei ole nälkä ennen puoltapäivää
 
Mä syön aamuisin munia ja pekonia ja kahvia. Ja kyllä, IHAN joka aamu.

Karppaus.infon reseptitietokannasta löytyy karppileivän ohjeita. Itse tykkään niistä sämpylöistä. :p

Ja mä aloitin karppaamaan viime helmikuussa 82 kilosta, alimmillaan kävi 68 kilossa, nyt olen ottanut muutaman kilon takaisin työpaikanvaihdoksesta johtuneen repsuilun vuoksi. Ja olo on IHAN kamala! Nyt uusi paluu ruotuun!
 
Entä määrät ? Ei varmaankaan mantelikalaa tai mureketta kuiteskaa oo tarkotus syödä kilokaupalla tai aamiaisen munia ja pekonia... Nii ja kiitoksia noista viikon ruokaesimerkeistä. :flower: Kohta mä varmaan lähen mukaan tähänkin "hullutukseen" :D
 

Yhteistyössä