karppaajat, hjelp!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aata

Jäsen
17.05.2005
250
0
16
Onko ihan tuhoon tuomittu yritys koittaa yhistää karppaukseen (tai ainakin johonkin sinne päin..) ku mie niin tykkään rahkasta et jos teen sitä ja paan siihen:

maitorahka 0,3% 2dl (hh 4,2g, josta laktoosia 3,0g/100g,
vispikerma 20% 2,5dl (hh 5g, josta sokereita 4,5g/100g,
vadelmia ja makeutan hermesetas makeutusjauheella.

vai pitäskö luopua kokonaan tosta vispikermasta..? sekottaa vaan maitorahkaan marjat ja makeutusaine..?

Mitä hiilihydraatteja on muuten tossa makeutusjauheessa? Ei kai ne sokereita voi olla? ku siinä on kumminkin 56g/100g hiilihydraatteja..?

Kyllä minä laitan rahkan sekaan joskus lorauksen kermaa, varsinkin jos on jotain rasvatonta kuivaa rahkaa ;) Marjoja ja/tai pähkinöitä lisäksi. Makeutusainetta en käytä, mie olen päässyt aika lailla eroon kaikesta makeutusaineesta. Paitsi jos teen jotain jäädykettä tai "karppileivosta" niin silloin käytän, muuten mulle piisaa marjojen oma maku. Jopa sokerittomaan kaakaohon tottui pian.

Karppasi tai ei, niin marjoja saa syödä! Ap tuskin induktiolla on, niin anna palaa marjoja vaan niin paljon kuin napa sietää. Ja mieluusti ilman mitään makeutusainetta. Niissä on hiilareita paljon, mutta ne eivät imeydy ja toisekseen makeutusaine painaa niin tolkuttoman vähän, että jos 100g on 98g hiilareita ja sitä ottaa teelusikallisen, niin eipä siinä montaa grammaa tule.

miepäs kokeilen ilman kermaa ja jugurtin kans.. :) Kiitoksia vinkeistä! =) Mie oon niin sokeri koukussa etten varmaa söis ilman mitn makeutusta, joten käytän sitä makeutus ainetta viel, jospa joskus ilman! :D
Tuota sokeritonta kaakauta pitää kyl ostaa ja killittää sitä pahimpaan makian himoon! :p

Yhteistyössä