karppaajat apua mulle!

. Nää on näitä samoja jankutuksia .No ihan ensimmäiseksi osta joku karppikirja, sillä pääsee hyvin liikkeelle. Ja karppaus.info- sivusto on se istä kannattaa hakea apua ja tukea. Siellä kun on varmaan kaikkien karppisuunitien edustajia.
Siitä se lähtee!! :D

kannattaa lukea ainakin ne aloittelijoiden osiosta kaikki ne ennen karppauksen alloittamista, sieltä foorumilta siis. Muutenkin kannattaa viettää aikaa lukien niitä juttuja sieltä, niin varmasti alkaa avautua.
Yksi sivusto on sellainen kuin luontaisnet tai jotain en muista tarkkaan sitä sivun nimeä mutta kun alittaa googleen hakuun niin löytyy. Itse aloitin niiden resepteillä ja (pari kolme vuotta sitten ja sain laihdutettua 20 kg) siisalkuun söin niitä luontaisnetin ohjeiden mukaan sitten aloin soveltaa itse kun tietoa karttui.
Tsemppiä sulle ja kuluta paljon aikaa lukemalla aiheesta.

Suloinen on ihan oikeassa, ett kannattaa tutustua johonkin perusopukseen tai noihin karppaus-sivuihin. Tämän karppauksen kun saa menemään tohinalla niin pieleen, että oksat pois.. Tarkoitan tuolla sitä, ett pian aletaan puhumaan hiilihydraatittomista ruokavalioista ja sitä kuinka eletään voilla ja kananmunilla..

Mutta, kaikessa yksinkertaisuudessaan alkuun pääset sillä, että jätät pois ruokavaliosta riisin, pastan, tärkkelyksen (peruna, maissi, bataatti...) ja ainakin aluksi jauhotuotteet. Ja niiden tilalle paaaaljon salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, suomalaisia juureksia (lanttua, naurista..), kaalta, parsakaalta, kukkakaalta.. sit ihan normipihvi, annos tonnikalaa, broikkua, juustoa tai mistä proteiinista nyt satut pitämään. Ja reilu loraus oliiviöljyä rehujen päälle. Paista haluamasi sapuskat voissa, kasviksistakin tulee todella maukkaita.

Sit jonkin ajan päästä voit kokeilla, että mitä vatsa sanoo esim. leipään. Karppauksessakin kun on valittavana nk. tiukka linja tai hyväkarppaus tai jotain siltä väliltä. Korostetaan nimenomaan sitä, että pitää itse kokeilla milloin on "paras olo". Pisteiden lasku ei siitä paljon perusta, kaikkien pitäis laihtua samalla tavalla. Siksi karppaus koetaankin vaikeaksi, kun kellään ei ole tarjota mitään listaa, mitä pitää syödä. Toki Atkinsilla on selvätkin ohjeet aloitukseen, mutta kuka nyt haluaa loppuikäänsä syödä muiden antamien ohjeiden mukaan.. :)

muoks. viittasin aluksi Kyökkipiikaan, piti olla Suloinen.. lukihäirä iskee ;)

Yhteistyössä