Karppaaja ja muut jotka syö kevyesti :). Reseptit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Laittakaa tänne kaikki reseptit vaan tulemaan. Itse syön paljon kasviksia ja kalaa :)
Netissä on vaikka ja mitä mutta olisi kiva täältäkin saada jotain hyviä ja ainakin helppoja reseptiä. Myös smoothit on mun juttu!
Synnytyksen jälkeen mietin tehdä päiväkirjan mihin teen listat eli vko kerrallaan mitä syömme ja mitä itse syön. Vaikka uskon että 10pv olen synnytyksen jälkeen vain kaalikeitolla ;D sen verran iso olo ja olenkin iso.

Yksi mun suosikeista on tällainen.

Paista puolikypsäksi porkkanaa ja parsakaalia, mausta tilkalla hunajaa, suolalla ja mustapippurilla. Anna jäähtyä.

Tee vihersalaatti. Salaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia, mistä nyt tykkäätkin.

Ja kevytkermaviilistä kastike, sekaan murkattu valkosipulinkynsi, pippuria, sinappia, tilkka etikkaa tai sitruunamehua ja ripaus suolaa sekä sokeria.

Sit sekoitat ainekset ja lisäät vieläkatkarapuja. Ruokaisammaksi salaatin saa lisäämällä vielä tonnikalaa tai keitettyjä munanpuolikkaita.

Mun suosikki onb kesäkurpitsalasagne (googlela löytyy eriohjeita), ei varsinaisesti ole kevytruoka, sen verran on juustoa mutta hurjan hyvää. Itse teen juustokastikkeen koskenlaskijalla.

Se on karppiruoka- pastaa ei käytetä, lasagnelevyjen siajsta käytetään ohueksi viipaloitua kesäkurpitsaa, vähemmällä juusotn käytöllä siitä saa kevyttäkin.

Paahdat reissumiehen leivänpaahtimessa. Pannulle heität 2-3kpl jauhelihapihvejä, vähän koosta riippuen. Kun pihvi on lähes valmis, pihvien päälle viipale cheddar-juustoa. Kokoa pihvit juustoineen päällekäin. Reissumiehen alaosaan suolakurkkuviipaleita, salaatinlehti ja tomaattiviipale. Yläosaan ripaus sinappia ja aavistus ketsuppia, sekä paaaljon majoneesia.

Tuo nautitaan jonkun kalorittoman juoman, esim. light-kokiksen kanssa. Ja jos haluaa rasvan määrää vielä lisätä, niin itse olen laittanut juustot x 2.

Paahdat reissumiehen leivänpaahtimessa. Pannulle heität 2-3kpl jauhelihapihvejä, vähän koosta riippuen. Kun pihvi on lähes valmis, pihvien päälle viipale cheddar-juustoa. Kokoa pihvit juustoineen päällekäin. Reissumiehen alaosaan suolakurkkuviipaleita, salaatinlehti ja tomaattiviipale. Yläosaan ripaus sinappia ja aavistus ketsuppia, sekä paaaljon majoneesia.

Tuo nautitaan jonkun kalorittoman juoman, esim. light-kokiksen kanssa. Ja jos haluaa rasvan määrää vielä lisätä, niin itse olen laittanut juustot x 2.

Aivan ihana :). Ja aivan varmasti tämä on nyt mun ilta ja aamupala jatkossa ;D

Yhteistyössä