karpille tarjottavaa

  • Viestiketjun aloittaja "mä vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"mä vaan"
Saan tänään sangen mieluisan vieraan. Aamulla hän ilmoitti, että karppaa. Oli kyllä sangen huomaavaista, koska olin jo vaikka mitä suunitellut leipovani.
Kertokaas karpaajat, mitä tarjoan kahvin kanssa....jotain mahdollisimman nopeesti valmistuvaa. Kiitos.
 
Mep
Tummaa suklaata, 70% maistuu ainakin mulle kahvin kanssa ;-) Ja punaista maitoa/ kermaa kahviin.

Suolainen piiras syntyy helposti myös; 3 munaa vatkataan + kermaa loraus, paista piirasvuoassa uunissa munakkaan tapaan ensin hieman (tästä tulee siis pohja piiraalle), päälle normit piirastäytteet mitä haluat.
 
"vieras"
Siis häh?? Jos joku on jollain dieetillä ihan vaan laihtuakseen niin saa mun puolesta pärjätä sillä pelkällä kahvilla. En mä alkais valmistamaan mitään erikoisuuksia vaan siks että joku haluaa karpata, ihan eri asia sit joku allergia/keliakia tms. Teettekö myös kaalisoppaa niille jotka on kaalisoppadieetillä?
 
"vieras"
Jonkun leivonnaisen lisänä voisi olla hedelmärahka. Tosin olen sitä mieltä, että jos aamulla vasta kuulit hänen olevan karppaajan, niin tuota dieettiä ei tarvitse ottaa huomioon. Olen itse vegetaristi ja syön kyläillessäni sitä mitä tarjotaan enkä tee omasta kasvissyönnistäni numeroa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24898697]tai sit ostat esim. sitä Karppinen -leipää ja siihen sit perus juusto/makkara/salaatti päälliset asettelet hintsusti :)[/QUOTE]

On ehkä maailman pahinta leipää tuo Karppinen. Ja miksi hintsusti päällisiä?
 
"Minä"
[QUOTE="vieras";24898627]Siis häh?? Jos joku on jollain dieetillä ihan vaan laihtuakseen niin saa mun puolesta pärjätä sillä pelkällä kahvilla. En mä alkais valmistamaan mitään erikoisuuksia vaan siks että joku haluaa karpata, ihan eri asia sit joku allergia/keliakia tms. Teettekö myös kaalisoppaa niille jotka on kaalisoppadieetillä?[/QUOTE]

Kaikki ei noudata VHH-ruokavaliota vain laihtuakseen. Monet tekevät sitä terveyssyistäkin (tietäisit, jos olisit yhtään perehtynyt asiaan..).

Ja mitä sitten vaikka olisikin vain "dieetillä". Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin huomaavaisuus??
 
joskus näinkin
Itse karppaan, syön kolmesti päivässä ja kylässä otan pelkkää kahvia mustana koska ajoitan ruokailut niin jotta mulla ei muuna aikana ole nälkä tai mielihaluja :) Huomaavaista muistaa karppi ystävää mutta itseäni pikemminkin ärsyttää jos tarjolle on laitettu minua varten jotain! Sen verran tiukasti karppaan jotta en halua totuttaa kroppaani enää tiheämpään popsimiseen ja liika kaloreille :) Tiukkapipoista joo mutta mä laihdutankin ihan tosissani :) Myöhemmässä vaiheessa kun tarkoitus ei ole enää laihtua saatan kaffin yhteydessä jotain joskus nauttiakkin. Ja toki muulloinkin voin tehdä poikkeuksen mutta en mielelläni, toki sitä en muille suoraan kerro
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24898838]On ehkä maailman pahinta leipää tuo Karppinen. Ja miksi hintsusti päällisiä?[/QUOTE]

ai, mun mielestä tosi hyvää, tosin en hirmunen leivän puputtaja olekaan ollut. Ja ainakin itelläni on tapana tehdä vieraille valmiiks semmosia "astetta hienompia eli hintsuja" leipiä jossa ei oo vaan lätkitty leikkeleitä päällekkäin :)
 
"vieras"
minusta kyllä rahka ei ole hyvää kahvin kanssa :O jos siis haettiin tarjottavia kahville... ja muutenkin, se karppi leipä esimerkiksi on tosi kallista, muistaakseni 3,50e ja jos siitä nyt tämä karppivieras palan tai kaksi ottaa, niin aika turhaa. se on aika pahaa muiden makuun (ja monien karppoienkin makuun). Ja jos tullaan piipahtamana kahville, niin minusta sillon ei tarvitse alkaa mitään lohileipiä väsäämään. Osta ennemmin vaikka levy tummaa (oikeasti tummaa) suklaata ja laitat sen esille kahvin kera.
 
"Minä"
Jos ehdit, niin pyöräytä jotain kookos- tai mantelipikkuleipiä. Karppaus.info -sivuilla ohjeita. Ja esim. mantelileipä on aika helppo tehdä (mantelijauhetta, kananmunaa, juustoraastetta ja leivinjauhetta), paistuvat uunissa muutamassa minuutissa. Siihen päälle juustoa ja leikkelettä tms.
 
alkuperäinen
Kiitos kaikille,jotka antoivat vinkkejä. Haen leipäjuustoa ja teen nopeasti marjarahkan. Näiden jämistä ei edes tule ongelmaa, kun uppoo kyllä muksuillekin. Tummaa suklaata meillä ei syö kukaan.
 

Yhteistyössä