Karjalanpaistista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voinko mä tehdä nyt uunivalmiiksi(ruskistaa lihat, pilkkoa porkkanat ja sipulit sinne, laittaa mausteet) niin, että sen laittaa uuniin vasta huomenna?

Mä menen tänään iltavuoroon ja huomenna aamuun, lapset vois sen lykätä kyllä uuniin huomenna päivällä niin olis sitten ruoka valmiina...

Karjalanpaistiin ei ruskisteta lihoja kuten moneen muuhun lihapataan.
Lihat ja porkkanat pippurit sipulit suolat pataan ja kiehuvaa vettä niin että peittyy ja uuniin muutamaks tunniksi hautumaan.
Miks et tekis sitä tänään valmiiksi ja lapset voi laittaa sen huomenna uuniin ja lämpeämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyne Inkeri:
Karjalanpaistiin ei ruskisteta lihoja kuten moneen muuhun lihapataan.
Lihat ja porkkanat pippurit sipulit suolat pataan ja kiehuvaa vettä niin että peittyy ja uuniin muutamaks tunniksi hautumaan.
Miks et tekis sitä tänään valmiiksi ja lapset voi laittaa sen huomenna uuniin ja lämpeämään.

No menen kahden tunnin päästä töihin, ei se ehdi enää valmiiksi asti.

Ja mä olen aina ruskistanut lihat karjalanpaistiin, ja niin teen nytkin, oli sitten oikein tai väärin tehty ;) monta tapaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies ottaa pois uunista kun tulee? Tai lapset? Siis os laittaisit sen jo nyt sinne.

No lapsien en anna ottaa sitä kuumana pois sieltä, mutta jos nakittais tosiaan sen homman miehelle... Se olis jo neljän jälkeen kotona. Mutta uskallanko jättää uunin tänne yksin päälle?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies ottaa pois uunista kun tulee? Tai lapset? Siis os laittaisit sen jo nyt sinne.

No lapsien en anna ottaa sitä kuumana pois sieltä, mutta jos nakittais tosiaan sen homman miehelle... Se olis jo neljän jälkeen kotona. Mutta uskallanko jättää uunin tänne yksin päälle?

Mä olen jättänyt uunia, tiskaria, pyykkikonetta, kuivausrumpua. Eihän niitä suositella jätettäväksi,mut mitään ei vielä *kopkop* ole sattunut.

Mä ruskistan lihat aina. Tulee parempaa ja paremman näköistä. Ohjeita on erilaisia. Mä laitan porkkanaa, sipulia ja lanttua karjalanpaistiin.

Voi sen niin tehdä, että ruskistat lihat ja laitan muut aineet pataan ja se, kuka laittaa padan uuniin, laittaa myös nesteen sinne. Näin mä tekisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Mä ruskistan lihat aina. Tulee parempaa ja paremman näköistä. Ohjeita on erilaisia. Mä laitan porkkanaa, sipulia ja lanttua karjalanpaistiin.

Voi sen niin tehdä, että ruskistat lihat ja laitan muut aineet pataan ja se, kuka laittaa padan uuniin, laittaa myös nesteen sinne. Näin mä tekisin.

Niin, että laittas sen nesteen sit vasta huomenna, kun laittaa uuniin?

Niin mä varmaan tekisin juu :)

Niin mä varmaan tekisin juu :)

No juu... Mä teen sit kans niin :) ei tarvi jättää tota uunia yksin päälle. Ja lapsille mittaan aamulla veden valmiiksi ja kippaavat sen sitten päivällä vuokaan ja uuniin :)

Yhteistyössä