Kari Uoti edustaa ex Miss Suomea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lasten kuullen ette kuitenkaan käytä noita sanoja?
Echon viestejä joskus vilkaisseena epäilen vahvasti, että perinne siirtyy lapsilleen.
Kun tyttäreni aikoinaan käytti v-sanaa kavereidensa innoittamana, korvasin sanan sanalla Versailles. Myöhemmin vierailimme kyseisessa paikassa. Nykyään hänen perheen kotikieli on ranska. Alan kohta katsoa eilistä Yle Teeman ranskalaista elokuvaa.

Echon viestejä joskus vilkaisseena epäilen vahvasti, että perinne siirtyy lapsilleen.
Kun tyttäreni aikoinaan käytti v-sanaa kavereidensa innoittamana, korvasin sanan sanalla Versailles. Myöhemmin vierailimme kyseisessa paikassa. Nykyään hänen perheen kotikieli on ranska. Alan kohta katsoa eilistä Yle Teeman ranskalaista elokuvaa.
Sovitaanko että sä et palstalla välitä mun teksteistä enkä mä sun? Mä puhun koko ajan yleisellä tasolla, sulla menee henkilöön meneväksi haukkumiseksi.

Tai voin mä korvata Versailles-tyyliin sanan "Alepa" vaikkapa "ala-arvoisin keskustelija" -sanalla, jos haluat. Sä olet muille vassareille häpeäksi.

Muistuu taas mieleen syyt, miksi on kiva olla tältä palstalta pois.

Echon mielipiteet ovat ristiriidassa uskonnollisen vakaumuksensa kanssa.
netistä löytyy paljon kirjoituksia aiheena ihminen Jukmalan kuvana. Tässä yksi tulkinta monista.

Luterilainen teologi Robert W. Jenson lähestyy jumalankuvallisuutta Barthin tapaan. Jumalan kuvana oleminen on sitä, että joutuu Jumalan puhuttelemaksi. Hän ei kuitenkaan ole valmis rajaamaan tätä vain ihmisiin, koska me emme voi tietää ketä muita, ja miten, Jumala muita olentoja puhuttelee. Kyseessä ei ole ensisijaisesti erityislaatuisuuden merkki. Kuten Tuomaalla, Jensonillakin jumalankuvallisuuteen liittyy sekä yhteisöllinen että moraalinen ulottuvuus. Jumalankuvallisuus toteutuu silloin, kun järkeä käytetään oikein tuottamaan moraalisesti hyviä tekoja vastauksena Jumalan puhutteluun.

Netistä löytyy paljon kirjoituksia aiheena ihminen Jumalan kuvana. Tässä yksi tulkinta monista.

Luterilainen teologi Robert W. Jenson lähestyy jumalankuvallisuutta Barthin tapaan. Jumalan kuvana oleminen on sitä, että joutuu Jumalan puhuttelemaksi. Hän ei kuitenkaan ole valmis rajaamaan tätä vain ihmisiin, koska me emme voi tietää ketä muita, ja miten, Jumala muita olentoja puhuttelee. Kyseessä ei ole ensisijaisesti erityislaatuisuuden merkki. Kuten Tuomaalla, Jensonillakin jumalankuvallisuuteen liittyy sekä yhteisöllinen että moraalinen ulottuvuus. Jumalankuvallisuus toteutuu silloin, kun järkeä käytetään oikein tuottamaan moraalisesti hyviä tekoja vastauksena Jumalan puhutteluun.

Ei uskonnollinen vakaumus liity siihen, mitä pitää kauniina ja mitä ei. Ei kukaan valkosipulin makua karttava joudu uskovana pakosti tykkäämään siitä. Nää on makuasioita.
Raamatussa puhutaan ulkonäköeroista ja esim.korostetaan jos joku on erityisen kaunis nainen.

Jos musta tsainat on ru-mia ja säälin heidän ulkonäköään, niin ei se estä mua arvostamasta heitä ihmisenä. En sorra heitä livenä.

Ihan samalla tavalla naapurin Pena ja Ritu saattavat olla vähemmän hyvännäkösiä, mutta ei se estä mua heitä rakastamasta.

Ru-miakin pitää rakastaa :)

Anteeks, korjaan että tsainat ovat ulkonäöltään kuin pakastimesta revittyjä humanoideja tai pakasteoravia. :unsure:
Joku tsaina saa vuorostaan luvan pitää mua vaikka maantiejyrän alle jääneenä porsaana. En pahastu :)

Se, että echo pitää jotakin Luojan luomaa ihmisryhmää kategorisesti rumina, ei yllätä eikä hätkäytä. Hänen uskonnolliseen vakaumukseensahan kun kuuluu esimerkiksi se, että tietyllä alueella asuvat lapsetkin saa murhata, koska heistä kuitenkin kasvaa terroristeja (kunhan ovat ensin syntybeet, syntymättömiä ei saa tappaa). Joten ongelma tsainojen ulkonäön kanssa on tässä tapauksessa suhteellisen viatonta.

Se, että echo pitää jotakin Luojan luomaa ihmisryhmää kategorisesti rumina, ei yllätä eikä hätkäytä. Hänen uskonnolliseen vakaumukseensahan kun kuuluu esimerkiksi se, että tietyllä alueella asuvat lapsetkin saa murhata, koska heistä kuitenkin kasvaa terroristeja (kunhan ovat ensin syntybeet, syntymättömiä ei saa tappaa). Joten ongelma tsainojen ulkonäön kanssa on tässä tapauksessa suhteellisen viatonta.
Voi yksinkertaistuksen ja mutkat suoraksi -ajattelun lyhyt oppimäärä. :)
En edes jaksais oikoa typeryyksiäsi, mutta yritän.

-Palet hyökkäsi ensin, myös lasten ja vauvojen kimppuun
-Israel ei kouluta lapsisotilaita, mutta sun rakkaat palet kouluttaa, ah ihanaa <3
-Israel ei pidä ihmiskilpiä, mutta sun feivöritti palet pitävät, söpöä

....en sano etteikö Israel olisi rätkinyt ohjuksiaan sinne tänne ja etteikö sotavankien liiallinen kurmootus ole ehdottoman väärin. Mutta mus-set ei tule lopettamaan väkivaltaisuuttaan, vaikka tulis 2 valtion malli. Ei, vaan sen lisäksi länsimaissakin alkaa rytistä.

Ulkonäöstä: sä varmaan tykkäisit missikisoista joissa kaikki voittaa? Pakotat tykkäämään kaverisi inhokkiruuista ja pukemaan epämieluisat vaatteet?
Pakotat avioitumaan kenen näköisen kanssa tahansa?

On jotenkin suurta bluffia että "kaikki ovat yhtä kauniita". Joo, jokaisessa on jotain kaunista. Mutta kaikki ro-dut arvottavat toistensa ulkonäköä. Ja vaikka itse olen kulahtanut keski-ikäinen mamma, niin en voi väittää olevani mikään Miss Universum. Olen ollut ihan nätti, mutta en mä ole enää yhtä kaunis kuin vaikka monet parikymppiset.

Asiasta poiketen: Sarah on paljon nätimpi kevyellä (katumus-)meikillä kuin kisatällingissä. Meillä oli 3 kk ajan kaunis Miss Suomi.

978.avif

Onpa tuhti kannanotto viestiini. Olen oppinut kantapääni kautta pysymään visusti erossa Echon viesteistä.
Ikävää että perhepalstalla sallitaan jatkuvaa ihmisten ulkonäön mollaamista.
Maikkarin. viiden jälkeen ohjelmassa puhutaan hyvistä käytöstavoista. Itseään pitää kouluttaa oppimaan pois huonoista tavoista.

• Haha
Reactions: Echo
Voi Alepa, sä et koskaan petä :laugh: Kato nyt ees joskus peiliin.
Sinun peili on aina paikallisen marketin puksupojan rasvaisten sormien likaama. Surullista miten halveeraat ihmisten ulkonäköjä. Eipä ihme, että Turun piispa otti virkavapaata. Tämä maa on rasistisempi kuin osaa kuvitella pahimmissa painajaisissa. Ole rauhassa. En ole kiinnostunut tyhmistä kusipääviesteistäsi.

Sinun peili on aina paikallisen marketin puksupojan rasvaisten sormien likaama. Surullista miten halveeraat ihmisten ulkonäköjä. Eipä ihme, että Turun piispa otti virkavapaata. Tämä maa on rasistisempi kuin osaa kuvitella pahimmissa painajaisissa. Ole rauhassa. En ole kiinnostunut tyhmistä kusipääviesteistäsi.
Joo, etpä ole kiinnostunut. :D

Muuta Mosambikiin. Ai miks? Siellä joutuu pakenemaan korruptoituneita poliiseja ja et voi liikkua ilman autoa missään.
Tai Etelä-Afrikassa on maailman suurin riski tulla lahdatuksi.

Se on se todellisuus.

Yhteistyössä