kanttarelleja metsästämässä..

Viikonloppuna taas menen sienijahtiin - kolmas kerta elämäni aikana. Hurahdin siihen ihan totaalisesti pari viikkoa sitten kun olin ystäväni mukana sienessä.
Kävin tossa yksi ilta lapsen kanssa, löydettiin rouskuja ja tatteja ja ruhtinaaliset kaksi (2!!) kpl kanttarelleja..
Mistähän voisi pk seudulta löytää kanttarelleja? Käytiin tuolla Sipoon suunnilla viimeksi ja siellä ei oikein niitä näkynyt. OSaako joku neuvoa hyviä sienipaikkoja aloittelijalle?
Onko nyt jotenkin huono sienisato? Vai onko nyt aikaista olla sienessä kun on vasta syyskuun puoliväli? joutuu ihan etsimällä etsimään metsästä että löytää edes rouskuja..

nim. Noviisi
 
"niin"
nythän on just paras sienestysaika! helsingin seudulla vaan sattuu olemaan noin "tuhat" muutakin sienestäjää, joten siellä varmasti saa etsimällä etsiä. lähde kauemmaksi, koko päiväksi? täällä 50 kilometsin päässä hesasta "sieniä on kuin sateella",heh.
 
[QUOTE="niin";22043856]nythän on just paras sienestysaika! helsingin seudulla vaan sattuu olemaan noin "tuhat" muutakin sienestäjää, joten siellä varmasti saa etsimällä etsiä. lähde kauemmaksi, koko päiväksi? täällä 50 kilometsin päässä hesasta "sieniä on kuin sateella",heh.[/QUOTE]

matkakaan ei ole este. meillä on koirakin joka tykkää kulkea metsässä ja päivän reissu sopii oikein hyvin vaikka viikonloppuna :) mistä päin kirjoittelet? Missä niitä sieniä on? Onko kanttarellejakin?
 
[QUOTE="niin";22043911]tänne päin vaan radanvartta pitkin, hyvinkää, hausjärvi, riihimäki...[/QUOTE]

sinne päin just ajateltiin kun mummolakin siellä päin, hyvinkäällä niin voi samalla käydä vierailemassa mummolassa :) Kiitos vinkistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;22044118:
mä en ole metsällä törmänny hirvikärpäsiin(ehkä johtuu siitä,että sienestän sateella :) )
Mä olin isäni ja lasteni kanssa mustia torvisieniä hakemassa ja yhdessä kohtaa pöllähti oikein musta pilvi lintukärpäsiä :eek: Hyiiiiii....mä kammoan molempia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja täällä;22044131:
itse vähän keskempää suomea vastaan... puolukoita kun on tullut kerättyä niin hirvikärpäsiä on
ihan älyttömästi. tosi hyvin saa suojata pään ja hiukset ja silti niitä "ropisee" koko ajan..
Ne on inhottavia, kun ne ei kuole millään. Lintukärpäsen saa sentän liiskattua, kun on pehmeä, mutta hirvari ei kuole, vaikka pomppisi päällä.
 

Yhteistyössä