Kantoreput

Toivoisin käyttökokemuksia, suosituksia, mielipiteitä tms. kantorepuista.

Meillä 8 kk ikäinen 10 kg poika ja toinen vauva tulossa 4 kk päästä. Ajatuksena siis saada tuo poika jotenkin kulkemaan mukana kun toinen syntyy ja , jos vaan mahdollista, vähän helpommin nyt raskausaikanakin.
 
Eikös ne nämä Ergo, Patapum ja Manduca olleet niitä "hyviä" reppuja. Meillä on Ergo, käytettiin vauvatuella jonnekin sinne 3kk asti ja sitten ilman, mutta hirveästi ei ole ollut käytttöä. Saa nähdä tuleeko enemmän käyttöä kakkoselle, tai vaikka tämän esikoisen kanssa vielä. Nuohan kuitenkin kestää sinne jonneki 3-vuoteen asti.
 
Itselläni on Niinaliina. Eli ihan tajuttoman hyvä kantoreppu. Nämä on Suomessa käsin tehtyjä ja erittäin helppoja käyttää. Olkaimet menee selän takana ristiin ja niissä on pikalukot, jotka on helppo saada itse kiinni. Tämä tekijä itse kantoi sellaisessa melko kookastakin lasta. Ja soveltuu käyttöön sekä vatsan että selän puolella.
 
Mä hommasin esikoiselle aikanaan Yamo kantorepun kun kovasti siitä kehuja kuulin. Varmaan ihan toimiva peli mutta mä vaan totesin että en ole kantoreppu ihmisiä. Mies siinä poikaa pari kertaa kanteli ja itekin muutaman kerran, mutta kun oli isokokoinen lapsi niin ei se mitenkään helppoa hommaa ollut. Varsinkin lapsen "kyytiin" saaminen on aika hankalaa jos yksin sen joutuu tekemään. Kun lapsi oli edessä pienempänä niin mitään ei oikeastaan pystynyt tekemään, muuta kuin seisomaan ja kävelemään. Itse en selän puolella pystynytkään kantamaan kun on yliliikkuva lanneranka niin semmoinen painolasti selässä veti selän väärään asentoon ja seurauksena oli välittömät kiskovat hermokivut, ettei kävely onnistunut ollenkaan. Noi kantoreput on aika kalliita niin melkein suosittelen että jos vain mahdollista niin lainaat testiin jostain semmoisen, ettei tule hukkaostoksia tehtyä.
 

Yhteistyössä