Kantorepuista..

  • Viestiketjun aloittaja pohdintaa
  • Ensimmäinen viesti
pohdintaa
Manduca vai BabyBjörn?
Mitä muita on? Mitä suosittelet itse?

BabyBjörnillä näytti olevan monta eri merkkiä; original, Active, miracle ja one. Mikäs niistä sitten olisi paras?

Katselen käytettynä tuollaista reppua eri nettikirpuilta ja huutiksesta. Toinen lapsemme on 3kk ikäinen ja olisi paljon helpompi kulkea esikoisen kanssa pihalla, kun ei tarvitsisi aina raahata vaunuja mukaan. Sitten saa olla jatkuvasti tyrkkimässä vauvalle tuttia suuhun, kun ilman sitä ei nuku vaunuissa eikä aina senkään kanssa. Ja johan tuo kohta haluaa nähdäkin enemmän kuin vain vaunun kuomun sisältäpäin.

Ja siksi siis käytettynä, että en halua investoida 100-160€, jos vauva ei viihdykään repussa.
 
aapee..
Ok. Mikä on helpoin laittaa yksin päälle? Meinaan, että onko jossain repussa paljon hankalia säätöjuttuja, joita on vaikea yksin laittaa ja tukea toisella kädellä vauvaa?
 
"vieras"
Manducan saa yksin laitettua mutta meidän vauvat ei siinä ole viihtyneet! Babybjörnistä en tiedä. Itse kantelen nelikuista ulkoilut sylissä kun vaunuissa nukkuu sen 30min tasan.
 
"vieras"
Samassa tilanteessa viime kesänä hankin manducan (uutena,mieheni kun on hiukan "neuroottinen"..) ja kun testailin sitä,se vaikutti tosi helpolta käyttää. Varsinkin jos vain sinä käytät sitä niin ei sitä tartte joka käytöllä säätää,riittää kun laittaa vyötärövyön kiinni,ottaa lapsen syliin ja kliksauttaa repun kiinni. Sit tietysti jos syksymmällä/talvella haluat käyttää sitä ulkovaatteiden päällä (ja lapsella myös ulkovaatteet) niin pitää säätää uudelleen,samoin lapsen kasvaessa tietysti,mutta ei noi säätämiset päivittäiskäyttöön vaikuta.

Meiän muksu vaan ei viihtyny siinä ollenkaan. Arvelen yhdeksi syyksi kun siinä ei päässy viuhtomaan käsiä ja jalkoja niin vapaasti kun olis halunnu.. On ollu aina sellanen viuhtoja. Vieläkin usein kävellessään heiluttelee käsiään..
 
-
Meillä oli esikoisella kantoliina, se viihtyi siinä loistavasti.
Mutta ergonomia tuli vastaan. Noin vuoden iässä en enää jaksanut kantaa sillä.

Nyt tokalle hankittiin Manduca. Käytän sitä ja liinaa.
Vauva viihtyy siinä hyvin. Säädöt on helpot.
Koitin sitä myös esikoiselle (15kg), jaksaisin jopa häntä kantaa jonkin aikaa.

Manduca on ergonomisempi ja pitkäikäisempi.
Suosittelen :)
 
aapee..
Kiitos vastauksista, lisääkin saa laittaa :)

Manducat tuntuvat olevan vaan niin hinnoissaan käytettyinäkin, että siksi toivoin jotain BabyBjörnin kannattajien yleisöryntäystä tänne :D No, täytyy jatkaa metsästystä.
Tuntuu jotenkin hullulta ostaa manduca käytettynä ja maksaa siitä 60-80€.
 
"Miiu"
Mulla on kokemusta vaan Manducasta. Mun lapset on nukkunut siinä päikkäreitä alle 3kk ikäisenä, kun unet olivat vielä risaisia. Siitä isompana nukkuivat paremmin vaunuissa. Yli 3kk ikäisinä ympäristö on jo kiinnostanut niin paljon ettei kantarepussa nukkumisesta oikein tullut mitään. Isommilla olisikin kaivannut kantarepussa johon lapsen saa ns.naama menosuuntaan, Manducasta vauva ei meinaan oikein hyvin pysty seurailemaan ympäristöä.
 
Manducat ovat kyllä hintavia, mutta aatteles, että voit itsekkin myydä sen myöhemmin eteenpäin hyvään hintaan :)

Manduca on ollut meillä ahkerasti käytössä. Poika viihtyi vauvana tosi hyvin pitkiäkin aikoja. Oli tosi kätevä, kun koiraa piti viedä ulos ja mies töissä. Pääsi metsääkin hyvin tarpomaan. Koin itse helpoksi pukea päälle, ja tuntui, että vauva on tukevasti sylissä. Muita kantoreppuja en ole kokeillut, joten vertailukohtaa ei kylläkään ole..
 
aapee..
[QUOTE="Miiu";28883951]Mulla on kokemusta vaan Manducasta. Mun lapset on nukkunut siinä päikkäreitä alle 3kk ikäisenä, kun unet olivat vielä risaisia. Siitä isompana nukkuivat paremmin vaunuissa. Yli 3kk ikäisinä ympäristö on jo kiinnostanut niin paljon ettei kantarepussa nukkumisesta oikein tullut mitään. Isommilla olisikin kaivannut kantarepussa johon lapsen saa ns.naama menosuuntaan, Manducasta vauva ei meinaan oikein hyvin pysty seurailemaan ympäristöä.[/QUOTE]

Tää on se mitä mietin. Eli jos manducassa ei saa vauvaa kasvot menosuuntaan ollenkaan..? Kumminkin tuollainen 3kk alkaa jo katsella ympäristöä ja se mielenkiinto vaan kasvaa, kun ikää tulee lisää. Päiväunia vauva ei juurikaan nuku, tai jos nukkuu, niin torkkuu 20-40min pari kolme kertaa päivässä. Jotenkin en jaksa uskoa, että nukahtaisi kantoreppuunkaan :D
 
Tää on se mitä mietin. Eli jos manducassa ei saa vauvaa kasvot menosuuntaan ollenkaan..? Kumminkin tuollainen 3kk alkaa jo katsella ympäristöä ja se mielenkiinto vaan kasvaa, kun ikää tulee lisää. Päiväunia vauva ei juurikaan nuku, tai jos nukkuu, niin torkkuu 20-40min pari kolme kertaa päivässä. Jotenkin en jaksa uskoa, että nukahtaisi kantoreppuunkaan :D
Manducan puolesta täältäkin yksi ääni, tai sitten ihan perus kantoliina, jossa onnistuu myös tuo kasvot menosuuntaan laittaminen ergonomisesti äidin ja lapsen kannalta.
 
"kisu"
olive's & applesaucella on ihan paras kantoreppu. se on simppeli ja mukava ja sen saa itse puettua tosi helposti. Manduca on hankala kun sen remmit ei pysy olilla jos ei niitä laita ristiin tai remmillä yhteen.
 
"kisu"
niin sen verran vielä, että olen kokeillut myös tuota baby björnin reppua, se sopii vain lyhytaikaiseen kanniskeluun eikä siihen sovi kuin muistaakseni 9kiloinen vauva. Baby björnin kiinnitys on myös mielestäni helppo, mutta ei siinä tosiaan esim. pöydän kattamista kauempaa voi kanniskella.
 
aapee..
[QUOTE="kisu";28884223]niin sen verran vielä, että olen kokeillut myös tuota baby björnin reppua, se sopii vain lyhytaikaiseen kanniskeluun eikä siihen sovi kuin muistaakseni 9kiloinen vauva. Baby björnin kiinnitys on myös mielestäni helppo, mutta ei siinä tosiaan esim. pöydän kattamista kauempaa voi kanniskella.[/QUOTE]

Näyttivät olevan 10-12 kiloon asti nämä uusimmat babybjörnit. Myös se selkätuki näytti hyvältä. Kaveri on myös kehunut omaa rintareppuaan (BB) maasta taivaisiin, hänen lapsensa ei tosin viihdy pätkääkään rattaissa tai vaunuissa hereillä ollessaan.

Hitsi kun sais kokeilla eri vaihtoehtoja ja päättää vasta sitten :)
 
sh
Kiitos vastauksista, lisääkin saa laittaa :)

Manducat tuntuvat olevan vaan niin hinnoissaan käytettyinäkin, että siksi toivoin jotain BabyBjörnin kannattajien yleisöryntäystä tänne :D No, täytyy jatkaa metsästystä.
Tuntuu jotenkin hullulta ostaa manduca käytettynä ja maksaa siitä 60-80€.
Kertoo vaan siitä, että on hyvä ja saat siitä itsekin hyvän hinnan kun myyt :)

Babybjornin kantoreppu, siis sellanen edessä kannettava systeemi oli kamala. Lapsi oli aivan selkä suorassa siinä, mikä on tosi epäergonominen asento. Kai niillä tosin muitakin on.

Manduca oli älyttömän hyvä. Pientä kannoin liinassa, mutta jotain 5+kk manduca oli tosi hyvä. Nukkui siinä monet ulkoilut :) Kannoin edessä, takana ja sivulla. Ja tosiaan, ostin itse sen käytettynä 90e ja myin 70e:lla. Pistin nettikirppikselle myyntiin ja meni heti...
 
pikana
[QUOTE="kisu";28884210] Manduca on hankala kun sen remmit ei pysy olilla jos ei niitä laita ristiin tai remmillä yhteen.[/QUOTE]

Näin luulin minäkin aluksi, mutta mies sääti sen uudelleen ja kas eipä sitten olekkaan ongelmia remmien olalla pysymisessä.

Manduca on paras ja ihan syystä kerää kehuja. KYllä BB:llä kantaa muttei se ole niin hyvä ja ihan yhtä helposti molemmat pukee päälleen.
 
Minulle iski pihiys ja tein itse kantorepun. Netistä otin kaavat.
Neliöliinallanolin jo yhtä kanniskellut ja sitten tulin tulokseen että pitää olla joku helpompikin keino nakata lapsi kyytiin kuin pitkät nauhat. Tai lähinnä loskakelillä nuo pitkät nauhat oli ilkeät.

Siispä manducalle täältäkin ääni. Onhan sitten myös patapum, mutta en tiedä onko se miten hyväm
 
Kertoo vaan siitä, että on hyvä ja saat siitä itsekin hyvän hinnan kun myyt :)

Babybjornin kantoreppu, siis sellanen edessä kannettava systeemi oli kamala. Lapsi oli aivan selkä suorassa siinä, mikä on tosi epäergonominen asento. Kai niillä tosin muitakin on.

Manduca oli älyttömän hyvä. Pientä kannoin liinassa, mutta jotain 5+kk manduca oli tosi hyvä. Nukkui siinä monet ulkoilut :) Kannoin edessä, takana ja sivulla. Ja tosiaan, ostin itse sen käytettynä 90e ja myin 70e:lla. Pistin nettikirppikselle myyntiin ja meni heti...
Juu, hinnan saa takaisin. Itse ostin 60€ ja myin 70€.
 
Tää on se mitä mietin. Eli jos manducassa ei saa vauvaa kasvot menosuuntaan ollenkaan..? Kumminkin tuollainen 3kk alkaa jo katsella ympäristöä ja se mielenkiinto vaan kasvaa, kun ikää tulee lisää. Päiväunia vauva ei juurikaan nuku, tai jos nukkuu, niin torkkuu 20-40min pari kolme kertaa päivässä. Jotenkin en jaksa uskoa, että nukahtaisi kantoreppuunkaan :D
Oma 11kk:n ikäinen viihtyy kyllä edelleen Manducassa. Sehän on sama kuin olisi sylissä (paitsi että ei tule kädet ja selkä kipeiksi kantaessa).

Ehdottomasti noista vaihtoehdoista Manduca! Mieluummin ergonominen ja hyvä kantoreppu, jossa voi kantaa tarvittaessa pitkiäkin aikoja. Jos Manduca tuntuu liian kalliilta, niin on niitä muitakin ergonomisia kantoreppuja. BabyBjörnejä olen nähnyt kirppiksellä jopa eurolla, mutta sanoisin, että tässä kohtaa ei kannata ostaa vain halvan hinnan vuoksi. Ja tosiaan, voihan sen Manducan itsekin myydä sitten eteenpäin ja saa ainakin osan rahoista takaisin.

Itse en ollut kovin hyvä niissä Manducan säädöissä, mutta kantamiseen perehtynyt ystäväni sääti ne minulle kohdalleen. Sen jälkeen kantaminen on ollut tosi kevyttä ja helppoa - joskus matkoilla olen kantanut vaikka koko päivän, kun ei ole vaunujen/rattaiden kanssa päässyt ihan joka paikkaan.

Ja oma vauvani nukkuu kantorepussakin. Joskus, jos ei nukuttaminen muuten onnistu, laitan kantoreppuun - siinä se viimeistään nukahtaa, jos on yleensä nukahtaakseen.
 
aapee..
Mitä nyt katselin huutonetit, nettikirpparit ja traderan läpi, niin niitä "vanhanaikaisia" babybjörnejä myydään tosi halvalla, muutamilla euroille. Niissä on vaan ne hihnat selässä, ei sitä tukea. Nuo paremmat BB:t (Active, miracle jne) maksavat käytettynäkin näköjään 40-60€, joten lienee sama asia ostaa se Manduca. Pitää alkaa kyttää huutista sillä silmällä ;)
 

Yhteistyössä