Kantoliinoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jahvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jahvetti

Aktiivinen jäsen
09.02.2007
19 398
0
36
Ajattelin tältä puolen kysellä, kun täällä varmaan enemmän kokemuskia, kuin odottajissa ;)

Eli olisko kellään Citymarketissa myytävää kantoliinaa??? (n. 55e, trikooliina) En muista minkä merkkinen oli tms...kokemuksia moisesta kaipailisin ja onko kannattava ostos?
Voiko sillä jo vastasyntynyttä kantaa?

Tai mitä muuta saman hintaluokan liinaa suosittelisit aloittelijalle...lapsia on ennestään, mutta nyt vasta ajattelin liinaa kokeilla... =)

Mulla on Pikkuruun trikookantoliina. Tilasin sen netistä. Maksoi 45 euroa. Testattiin sitä ja ihan hyvältä tuntui. Siis vauva ei ole syntynyt ja olen ihan uusi käyttäjä. Kuitenkin muilla kokeneemmilla on ollut hyvää sanottavaa kyseisestä liinasta. Sitä on kevyempää ja paksumpaa neulosta. Mulla on se kevyempi. Tilasin sen www.babystyle.fi verkkokaupasta ja toimitus tuli nopeasti. Väri oli kerma/toffee. Se oli sellainen vaalearuskea eli ihan hyvä väri.

mulla kans pikku-ruu liina.se on siinä mielessä hyvä että kesällä ei ole kuuma kun on ohempaa neulosta mut sit siinä on se haaste et saa tarpeeksi kireän sidonnan aikaiseksi.
taas alkaa täälläkin harjoittelu kun sais sen vauvan nyt ensiksi tänne
:D

Meillä on TriCotti-merkkinen duoliina, sitä ei tarvitse sitoa lainkaan, vaan kaksi trikootuubia vedetään vaan olkapäiden yli ristiin.
Saatavilla kolme eri kokoa, valitset sopivan oman kokosi mukaan. Hinta oli Lastentarvikkeessa 55 euroa.
En koe itseäni kovin "liinailuhenkiseksi", mutta tämä on mielestäni aivan ihana tuote. Näyttääkin ihan paidalta puettuna.

Vastasyntynyttä voi kantaa liinassa, mut ei ihan missä tahansa sidonnassa... käy katsomassa ohjeita esim. http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/sidontoja/sidontojaX.html ja http://www.nunnukka.net/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=41

Mulla oli yhdessä tapahtumassa sellanen ohkasempi liina lainassa, oisko poika ollu sillon 4kk tai jotain... Oli muuten hyvä, mut piti sit välillä kiristellä. Painavammalla vauvalla siis on paksumpi trikooliina parempi ja sit myöhemmin kudottu (joka on vaikeempi solmia, mut ei jousta niin paljoa) niin ei tarvi jatkuvasti kiistellä.

Muistathan kiinnittää huomiota siihen, että lapsi on liinassa oikein eli ergonomia on kunnossa. :)

Mulla on itellä sellanen paksumpi trikooliina lainassa ja sit sellanen sakaraliina, jota en o vielä käyttänyt. Kudotun meinaan ostaa, kun jätkällä alkaa olla melkosesti painoa. Poika nyt melkein 7kk.

*Muoks* Vinkki riittävän tiukkaan sidontaan trikooliinalla: kiedo sidonta niin, että se tuntuu topilta sun päällä. Sillon se on riittävän tiukka. Vauva mahtuu sinne kyllä silti. :)

ja vielä liinaostoksille mennessäsi: liina, jossa on viistotut päät (eli kapenee päitä kohti) on helpompi sitoa kuin "tasapaksut" liinat. ja koska ne liinan päät usein jää kuitenkin roikkumaan, niin vähemmänhän siinä sitten roikkuu tai on mytättynä lanteille :-) mutta joo, trikooliina, suht napakka (muttei paksu), on kyllä oikein oiva kapistus!

Mä kanssa suosittelisin trikooliinaa pienelle, se on joustavuuden vuoksi helppo sitoa ja mukava päällä. Kantoasentoon ja sidontatapaan on kiinnitettävä kuitenkin huomiota, ja varmistettava että kyseinen sidonta sopii myös trikooliinalle, ohjeita saat Kantoliinakanavalta =)

Trikooliinaan ei tarvitse jättää vauvalle ollenkaan tilaa, se joustaa kyllä vauvan verran, eli siksikin on helppo. Trikooliinalla kantaminen voi käydä vauvan kasvaessa raskaaksi; meidän poju on nyt reilu 10 kg ja kotioloissa trikoinen vielä menee, mutta pidempiaikaisessa kantamisessa ollaan jo kudottuun siirrytty.

Meillä on Me&Mama-trikooliina sekä Amazonas Antigua-kudottu liina.

Yhteistyössä