kantoliinoista

Ajattelin hankkia kantoliinan, mitä asioita kannattaa huomioida? Onko koolla väliä? mitä eroa käytännössä on viistoilla päillä tai suorilla päillä? Oletteko te liinaa käyttäneet kokeneet sen hyödylliseksi? Itse ajattelin että nyt vauvan synnyttyä esikoinen on kolmevee, niin ehkä arki helpottuis hieman jos vauva kulkisi mukana helposti ja olis kuiteski kädet vapaana.. toiveunta? :)

Viistoilla päillä tulee pienempi solmu :) Mä oon käyttänyt trikooliinaa ja rengasliinaa. Trikoinen oli ok, rengasliinan kanssa en päässyt sinuiksi. Suosittelen kyllä liinaa jos on toinenkin lapsi jaloissa. Jos oot yhtään ompelutaitoinen, niin meidän kirjastossa oli ainakin sellanen kirja, jossa neuvottiin miten ompelet kantoliinan. Olikohan sen nimi joku "Kestovaippa ja kantoliina" sen kirjan. Kangasta löytyy kaupoista ja eihän siihen tuu kuin pari suoraa ommelta, edullisempaa, ja voi vaikka kokeilla eri kankaista mikä ois itselle sopivin, myyt sit muut pois ;)

pienen vauvan kanssa itse ainakin pidin trikooliiinasta, jossa oli kavennetut päät, solmusta tulee pienempi. oma liinani on MaM Earth. ja tulee käyttöön keväällä jo kolmannen kanssa.

Liinassa pitää ottaa huomioon oma koko ja liinan tarve. Pieni kokoiselle menee lyhyempi liina ja iso kokoiselle pitkä liina. Meillä itse olen 172cm ja L/XL kokoa ja pitkä liina 5m-> sopi hyvin ja saa solmittua etupuolelle, sama liina menee myös isännälle, joten kahta liinaa ei olla tarvittu.

käypäs tsekkaamassa http://www.kantoliinakanava.fi/ SIELTÄ LISÄTIETOA KANTOLIINOISTA, KANTOTAVOISTA JA LIINAN VALINTAOHJEISTA!

Trikooliina on ihan pienen vauvan kanssa kiva, isomman kanssa kudottu. Trikoo kun joustaa niin se pieni on sinne kätevämpi asetella, kun taas painavamman lapsen kanssa kudottu on jämäkämpi.

Viisto päillä tosiaan pienempi solmu, helpompi sitoa minusta.

Ooo
Kannattaa kokeilla ja pyytää opastusta sitomiseen, on vaikka mitä malleja. Itse päädyin lopulta ergo-reppuun, oli kaikkein helpoin itselle ja vielä viikonloppuna siinä keikkui 2,5 vuotiaskin marjojenkeräysreissulla B) . Mutta moni on liinan kanssa tosi näppärä ja ne on kaiken lisäksi tosi kivan näköisiä (eihän sillä mitään väliä ole, mutta plussaa toki)!

Yhteistyössä